Nekromanti [SM1-13] Lägesrapport för standardarrangemang

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Det finns ett par arr som rullar på utan vårt ingripande, men som räknar sig som föreningsarrangemang eftersom de är knutna till communityn och föreningsmedlemmar. Där har vi Forumsöl, Repetikon och Indierummet på GothCon. Den som har koll på hur det fungerar, hur kopplingen mellan arret och föreningen ser ut just nu (vad jag sett är den ofta väldigt svag men det är inget att skämmas för – jag vill ha en rättvis bild) och om det finns idéer för det som är värda att diskutera.

Jag kan redogöra för indierummet GothCon, och lite tankar kring dess förlängning genom mig till LinCon och NärCon, men det blir ett annat inlägg och förmodligen inte förrän imorgon.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Det dröjde ända tills efter Indierummet, men det kanske är lia bra för nu har jag det färskt.

Indierummet som arrangemang lever och har hälsan, och i år kom jag ihåg att skriva "I samarbete med Föreningen WRNU" på en av de små lappar med pilar vi satte upp på dörrar och väggar i närheten. Antagligen såg ingen det. Vi sade aldrig något om det. I rummet bjöd vi på te som Vicotnik köpte för egna pengar utan att nämna det, och godis som Bunny donerade efter att han vunnit det på pubquiz. Gizmo donerade också lite påskägg, jag vet itne om det fanns fler godis-sponsorer.

Jag och Vico är båda medlemmar i föreningen. Några av de övriga spelledarna och drivkrafterna (t ex Möller) är det också. Det engagemang, de kontakter och det intresse som får oss att göra det här är dock ungefär samma sak som fått oss att gå med i föreningen – Indierummet skulle vi hållt på med även om föreningen aldrig funnits.

För framtiden finns det småsaker vi kan göra om vi kommer ihåg det: föreningen kan sponsra en banderoll eller rollup där det tydligt står "Indierummet – i samarbete med Föreningen WRNU". Jag skulle kunna göra en grej av att handla godis och te och spara kvitton och få föreningen att betala, så kan vi säga att föreningen förser oss med sådant. Mer än så vet jag inte om föreningen kan göra för Indierummet, och jag kommer inte heller på något Indierummet kan göra för föreningen.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Indierummet finns, sedan ett år, också på LinCon och NärCon. Där är det jag och Vico, respektive jag och Elmrig, som varit arrangörer. Det blir jag och Vico på LinCon i år igen; om Elmrig kommer med till NärCon tror jag inte är helt fastställt än. Förra året dök också Recca, Genesis, Han och lite annat folk upp, men det visste vi om först samma dag. Främst var det vi och besökarna.

Här är det väl samma saker som gäller. Vi är dock på konvent som inte haft oss så mycket innan, så här är namnfrågan mycket viktig. Vårt arrangemang skulle kunna heta "Rollspel nu!" och uttryckligen arrangeras av "Föreningen WRNU" enligt folder och affischer. På GothCon kan jag inte med hedern i behåll sätta upp föreningen som arrangör, för så många av spelledarna som är indierummet bryr sig inte så mycket om föreningen. På LinCon och NärCon är det lite annorlunda.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Finns det någon som vet hur läget är med Formsöl och Repetikon? Både lite allmänt om hur det brukar se ut (jag har aldrig varit med på endera) och hur kopplingen mellan det och föreningen ser ut idag.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,914
Location
Ludvika
14:e repetikonet är ju tänkt att gå av stapeln om knappa två veckor, och det arret skulle jag vilja klassa som mycket framgångsrikt som har resulterat i flera nya medlemmar på forumet, dock inte till föreningen i samma utsträckning.


Typisk Repetikonflyer: http://www.cthulhu.se/repetikon13.pdf

Forumsölen är även dessa mycket välbesökta och trevliga, dock vet jag inte om de resulterat i fler forumsmedlemmar på samma sätt som repetikon. Även här är väl kopplingen med föreningen inte så framträdande utan det är kopplingen med forumet som är det som framhävs.

På sätt och vis tycker jag dock att det är kopplingen till forumet som är det viktiga, och föreningens syfte är ju att främja just den här hemsidan och dess "comunity" och inte att promota sig själv.

Så för att sammanfatta min bild av dessa två arr:

Reptikon och Forumsölen är välbesökta, populära och främjar forumet rollspel.nu och dess comunity på ett märkbart och uppskattat sätt.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Hur inblandade är föreningen i speldagarna på SF-bok?

Jag försöker hitta på lite att göra i östergötland men jag tror att vi behöver en drivkraft på västkusten också. Mer än Pilze.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Eftersom en kort sammanfattning av läget för forumets arrangemang har genomförts kanske någon kan sammanställa dem till ett dokument och föra till handlingarna?

Diskussioner om hur vi kan förbättra arrangemangen kan vi nog med fördel starta nya trådar om, gärna i föreningsforumet så medlemmarna får vara med :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,914
Location
Ludvika
Ja.

Kan sägas att speldagarna på SF verkar ha en rätt nära koppling till föreningen, av vad jag har sett.
 
Top