Nekromanti Småskoj från vår spelgrupp

GlueBall_UBBT

Warrior
Joined
16 Aug 2003
Messages
238
Location
Kallinge
Nu har våran spelgrupp vart i farten och rollspelat, vilket givetvis medför allt möjligt knäppt och roligt. Meine damen und herren, here Komma:

"Varför tar jag in på värdshus? Jag bor ju för fan här!" - Henriks soldiska riddare kommer på efter längre äventyr att han faktist bor i Hadarlon och inte behöver trängas med de andra svettiga rollpersonerna på ett av stadens värdshus.

"SL (jag): Du går omkring i stadens slummigare kvarter. Det är fullt av små trånga gränder fulla med skräp, avföring och andra tveksamma högar.
Tim: Jag går in i en gränd.
SL: Öh, okay, det är en återvändsgränd.
Tm: Jag går längre in i gränden..." - Tim bevisar att han och hans rollperson tänker lika illa båda två.

"Det finns mycket folk som kan komma och ta dig bakifr... överfalla dig." - Calles RP ger varnande uppmaning till den knubbiga jägaren (Tims karaktär).

"Håll käft jargjävel!" - Calle är i farten igen med sina starkare uttryck som inte anspelar på manlig homosexualitet. Bör påpekas att han direkt efter kom på att han också var Jargier. Så kan det gå när man ungås med Soldiska riddare och väpnare.

"Jag är inte korrupt, jag ska bara muta en kille..." - Ros som tveksamt hävdar sin vapenmästares heder.

Det lär bli flera och det var garanterat mycket mera. Får väl anställa en skrivare som kan ta hand om allt dumt vi säger på spelmötena. Detta var vad jag fann och hann skriva ner. God jul på er!
 
Top