Nekromanti Småpraten på Twitter

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Gardener said:
Nu kan man följa vad som skrivs i småpraten på Twitter
En sanning med modifikation eftersom småpraten inte har samma teckenbegränsning som Twitter. De poster som är för långa tycks helt sonika inte publiceras.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Dante said:
Gardener said:
Nu kan man följa vad som skrivs i småpraten på Twitter
En sanning med modifikation eftersom småpraten inte har samma teckenbegränsning som Twitter. De poster som är för långa tycks helt sonika inte publiceras.
Jepp, det stämmer. Jag hade hoppats på att Twitter själv skulle klippa. Blir ju ändå kortare iom att hela användarnamnet skrivs ut också.

Ska fixa så att långa inlägg kapas innan dom skickas iväg.

Dessutom är det bara 150 inlägg per timme som läggs upp. Ska byta autenticering, då kommer det upp till 350. Sen har jag efterfrågat att få gränsen höjd, men det är nog tveksamt att det går igenom.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Magnus Edlund said:
Helt galet. Måste testa. Kan man svara i småpraten via twitter också eller?
Nej, inte just nu. Det går bara åt ett håll.

Har funderat på att lägga till svarmöjligheter också, men det är klurigare. Kopplingen görs via HALiBot, så det är enkelt att ha en trigger för varje nytt inlägg. Men för att lyssna måste jag göra en speciallösning som ligger och lyssnar på Twitter på samma sätt som den lyssnar på chatten. Det är botten inte riktigt byggd för, och då börjar det bli ett helt annat monster än vad den redan är. =)
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,482
Location
Stockholm
Tyvärr tror jag inte att småpraten är lämpad för twitter. Min twitterklient spammas sönder av småpratsinlägg.

Men nu när den finns på twitter så kan man ju göra ett rss-flöde av småpraten.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Hehe, nä, den är inte så kul att följa. Men det går som du nämner att följa den med rss. Eller så kan man ha ett extra konto att följa det på.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Om den här botten kunde få lite intelligens och bara vidarepublicera intelligent småprat så hade det varit coolt :gremsmile:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Nu är HALiBot igång igen och publicerar småpraten på Twitter. Kan vara värt att tänka på när man skriver något. <div>
</div> <div>Hela användarnamnet skrivs dock inte ut (om det är längre än fyra bokstäver), bara en kortare signatur. Dessutom klipps långa rader så att dom ryms i tweeten. Duplicerade meddelanden försvinner också. Om det skrivs för mycket under en timme eller en dag så kommer det även att sluta uppdateras. Det är alltså inte en exakt representation av vad som skrivs, men det går att se ungefär vad som händer. </div> <div>
</div> <div>Om någon skriver meddelanden till @rollspelnu på Twitter så kommer det även att skickas över till småpraten. </div>
 
Top