Nekromanti Småkomisk svartnisse (DoD 4)

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Njaa (Power OT) (var är Ugglis?)

"Jovisst skulle vi kunna få bevis - jag tycker faktiskt att Troberg skall skaffa fram en bild av sin gräsklippare så att andra som ännu inte sett den åtminstone kan få en virtuell upplevelse av den. Särskilt när han nu skryter så fasligt om den."

...men hur ska vi kunna veta att den är hans?
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Njaa (Power OT) (var är Ugglis?)

SToruggla har varit frånvarande en tid, men jag har sett honom snoka omkring de senaste dagarna, så vi kanske får njuta av hans och Kvanttes OT-diskussioner än en gång. /images/icons/wink.gif

Jo trobergs gräsklippare på bild skulel va nåt. Isåfall startar vi en sekt /images/icons/shocked.gif
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Re: Njaa (Power OT) (var är Ugglis?)

Om vi knarkar ner troberg med lite hallicunogena droger och säger åt honom att det är dags att klippa gräset... så kan vi nog DNA-testa schlemmet som sitter kvar på knivbladen inunder då han råkat köra över fötterna med den... /images/icons/grin.gif

...

...

...annars funkar det ju att låta honom visa upp registreringsbevis (för alla fina gräsklippare har reg-plåt... eller hur Troberg...?/images/icons/devil.gif) och sånt... fast åas ger inte det lika hög tuffhetsfaktor som mitt första förslag.../images/icons/wink.gif
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Sekt

En okult sekt som tillber/avgudar trädgårdsmaskiner. Vad häftigt! /images/icons/oink.gif Mitt personliga skyddshelgon skulle nog vara en häcksax. Jodå.

/Berserk
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Beviset!

Till skillnad från andra religioner så kan jag bevisa att gräsklipparen finns. Om vädret är OK i morgon (iofs fet chans) så ska jag ta ett foto av den, komplett med garantisedel i mitt namn! Alla ska falla på knä inför det mäktigaste av trädgårdsredskap (möjligen undantaget jordfräs), ansaren av gräs, skaparen av buller!

Annars föredrar jag en antik religion (tror det var babylonierna, men är inte säker) där man karvade en liten gud av en träbit. Sedan bad man till guden, funkade det så var det bra och man fortsatte tillbe den. Funkade det inte så slängde man den eller använde den som ved och täljde en ny gud. Precis lagom cynisk och pragmatisk religion för min smak!

Dessutom är det ju inte fel att kunna ha gudar med namn som Träskalle och Vedklabbe!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Beviset!

"Till skillnad från andra religioner så kan jag bevisa att gräsklipparen finns. Om vädret är OK i morgon (iofs fet chans) så ska jag ta ett foto av den, komplett med garantisedel i mitt namn!"

Men det är inget bevis för att gräsklipparen finns. Vem vet? Du kanske kommer att fotoredigera in dig och garantisedel (även den redigerad) bredvid en bild på en kataloggräsklippare. Eller så slänger du ihop ett garantibevis på en slumpvist vald gräsklippare och ställer dig bredvid grannens och låter dig bli fotad.

Och hur vet vi ens att det är du på bilden? Det kanske är Freddie Mercury som utövar gräsklipparfetischism! Den riktige troberg har säkert redan blivit kidnappad av utomjordingar och avdumpad på Venus! Aaargh! Utomjordingarna är mitt i bland oss!
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Re: Beviset! Jävligt OT skulle jag säga...

Håller med... så enda sättet vi kan gå med på bevisningen är om du gör en utställning där du, din gräsklippare, garantisedeln samt bevis på att du inte är ersatt av aliens är utställningsföremål.../images/icons/devil.gif

Vilket datum passar dig Troberg?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Beviset!

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Men det är inget bevis för att gräsklipparen finns. Vem vet? Du kanske kommer att fotoredigera in dig och garantisedel (även den redigerad) bredvid en bild på en kataloggräsklippare. Eller så slänger du ihop ett garantibevis på en slumpvist vald gräsklippare och ställer dig bredvid grannens och låter dig bli fotad.

<hr></blockquote>



Anklagar du mig för att manipulera bilder? Den här bilden av mig http://troberg.mine.nu/godzilla.jpg från en helg i Aqaba borde en gång för alla bevisa att jag inte håller på med sånt!

Kanske du är den riktige utomjordingen, utsänd av rymdvarelserna som kidnappade Elvis för att göra honom till sin kung och som hjälpte Nixon att lönnmörda Kennedy, som hittar på osannolika historier för att dölja den uppenbara sanningen?

Jag tror att sanningen finns där ute, men jag är övertygad om att jag inte kommer att gilla den.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Beviset! Jävligt OT skulle jag säga...

Egentligen har det här gått för lång off topic för min smak, men eftersom min trovärdighet och min ställning som gräsklipparens profet ifrågasatts så måste jag svara.

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Håller med... så enda sättet vi kan gå med på bevisningen är om du gör en utställning där du, din gräsklippare, garantisedeln samt bevis på att du inte är ersatt av aliens är utställningsföremål...

<hr></blockquote>



Tänk om jag har installerat mindcontrol lasers då? Ska du stoppa folie i hatten?

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Vilket datum passar dig Troberg?

<hr></blockquote>



Vi får se. Gräsklipparens vägar äro outgrundliga (för att dess profet är usel på framförhållning).
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
The revenge of the 50ft Troberg

Ett mer uppenbart fall doping har jag sällan skådat./images/icons/laugh.gif
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: The revenge of the 50ft Troberg

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Ett mer uppenbart fall doping har jag sällan skådat

<hr></blockquote>



Iofs så önskar jag att jag köpt en burk med "Enzymic anabolic steroids" som jag såg i en affär bara för att ha på kul, men det är faktiskt inte doping. Jag erkänner att jag manipulerat bilden lite. Jag har plockat bort en lyktstolpe i förgrunden.

Ångrar att jag inte gick över gränsen och klampade ner horder av israeler!
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: The revenge of the 50ft Troberg

"Jag har plockat bort en lyktstolpe i förgrunden."

Det var inte schysst gjort. Du får inte luras så./images/icons/crazy.gif/images/icons/smile.gif
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Njaa (Power OT) (var är Ugglis?)

"...men hur ska vi kunna veta att den är hans?"

Det är ju helt rätt Krille! Vi kan ju inte godkänna vilken bild som helst - det måste åtminstone styrkas av två st notarie publicus...minst!
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Njaa (Power OT) (var är Ugglis?)

En sekt eller en kult - lite CoC över det hela! Hur fräsigt som helst! Vill du vara sammankallande eller?

Är det någon som vet om man får föreningsbidrag för sekter och kulter?/images/icons/smile.gif
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Beviset! Jävligt OT skulle jag säga...

"...min ställning som gräsklipparens profet ifrågasatts..."

Klart att din ställning är ifrågasatt - man blir aldrig profet i sitt eget forum eller hur det nu går. Det tar jag lite som bevisning på att du är gräsklipparens sanna profet. Däremot så bevisar det fortfarande inte att gräsklipparen finns.
 

Herr Ågren

Veteran
Joined
5 Aug 2001
Messages
55
Location
Årsta, Stockholm
Re: En annan regelbug...

Den koboldiskt lagde spelaren beväpnar väl dock knappast sin ståtlige krigare med en trästav, av alla vapen?! Om man kan kalla detta en "bugg" så är den av mikroskopisk betydelse, ju.
 
Top