Nekromanti Smärtpoäng

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Hmm... de gör striden långsammare... Hellre en bra KO-regel ([color:red]K</font>nock-[color:red]O</font>ut då, inget som säger Muu) än två tärningsuppsättningar per vapen.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag tycker dom skall göra som Vindhand har sagt!!!!!
(Hur mycket hindrar skadan dig.)

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,540
Location
Helsingborg
I Shadowrun ger vapen antingen smärtpoäng eller verklig skada. När smärt poängen blir för mycker övergår det till verklig (inget bra ord) skada.

I Deadlands ger vapen smärtpoäng beroende på hur mycket "verklig" skada man gör.

Hoppas att det blir nå't som det..
Annars använder jag inte smärtpoäng. Jag slår skadan för smärtpoäng eller KP-poäng beroende på vilken som är störst.

/Han som tänker ändra på det som är dåligt
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Det tycker jag låter som ettrealistiskt sätt, det kanske drar ner tempot men det kan det ju vara värt, bara det inte blir för mycket med smärt test och chock test...

/De mörka kommer att segra
 

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
Jag håller med om att smärtpoäng drar ner tempot, det blir bara tråkigt när man måste slå tretioelva tärningar varje gång man ska sparka nån...

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!
 

Bombadill

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
57
Location
Hörby
Jaa, det hoppas jag också. Det finns inget roligare än att orsaka andra smärta och långsam död!
mmmmoohohohhahahha!

/Bombadill, ondast vinner...
 

Reaver

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
5
Location
Helsingborg
Nja,,, det håller jag nog inte med om.
Visserligen blir man tvungen att använda två tärningskombinationer, men att det skulle sakta ner striden nämvärt har jag inte märk, man använder ju trots allt en hel del tärningar under en strid.
1T20 för att se om man träffar och ytterligare 1T20 fär att se om motståndaren parerar/blockerar, 1T8 alt. 1T10 för att se vart på motståndaren man träffar och till sist ngn form av tärningskombination för att se skadan.
(Dock förutsätter exemplet att motståndaren får blockera.)

Det krävs fyra slag för en strid + ev ytterligare ett slag för smärtpoäng och ngn sekund eller två att uppdatera rollformuläret.
Jag tycker att om man känner att det xtra slaget drar ner hastigheten på striden så ska man självklart inte använda det, men själv tycker jag att det gör striden lite mer spännande med SP eftersom man aldrig kan skydda sig helt mot dem, vilket gör att en rp kanske väljer ett lättare pansar så han inte blir överbeslastad istället för att packa på sig tre lager rustning och sen springa runt som (tror han) en förhistorisk pansarvagn.
 
G

Guest

Guest
Det använde jag i helgen och det funkade skitbra..

/ Med en blick som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 
G

Guest

Guest
Exakt, Jag och ne kompis utvecklade ett, i och för sig bra system men det här är så mycket enklare och allt flyter på mycket bättre...

/ Med en blick som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 
Top