Har någon några idéer till en ny termotropisk effekt, "smälta"? Har tänkt på saken några gånger, men kommer inte på något bra... Det skulle ju vara bra att ha när man ska mobba inlåsta äventyrare/images/icons/smile.gif
För att inte göra det allt för tekniskt med smältpunkter å grejjer.
Smälta
Terkotropi: 1+
Varaktighet: Momentan
Räckvidd: Beröring. Effekten kan inte göras permanent.
Effekten smälter 1 kg metall per magnitud. Metallen är först lättflytande men allt eftersom den svalnar blir den mer trögflytande. Metallen har stelnat efter 30 sekunder (men är fortfarande brännhet). Vill man kan man väl köra med att den smälter sten å kristall å grejjer också antar jag)
Jag vet inte, det känns som om besvärjelsen är lite för "bra" för eons i övrigt halvkassa magisystem, på nåt sätt. Tänk vad du kan göra med ett sabriskt plåtpaket till riddare, tex...
- Ymir, hade iofs inte haft något emot lite mäktigare magi
Bra...Men om du ser till hela systemet märker du att man kan smälta i princip allt. Jag tänkte på sten och trägolv, hur många magnituder krävs för att smälta hur mycket av det? Det måste ju gå att väva något termotropiskt förstärkt med areaeffekt som börjar bubbla sönder golvet i rummet för den inlåste hjälten...
Om man använder termotropi tror jag det är omöjligt med trä då det inte smälter av värme utan förbränns. Sedan kan man iofs, om man vill, strunta lite i eons realism och låta det fungera ändå.
jag har juh aldrig hävdat att jag försöker göra "bra" effekter.*hihi* :oþ .. men om man vill kan man juh göra den personlig i så fall.. så blir det himmla svårt att använda den offensivt (tror jag.. hm.. kan inte reglerna så bra) Men nog finns det väl andra himmla bra effekter också? ' 8även om jag inte kan komma på nån just nu :oþ)
Tja, nu tror jag inte att "bättre" är det direkt rätta ordet att använda i det här sammanhanget: "sämre, om möjligt", vore mer korrekt. Jag menar, det är trots allt en rulle som man kanske tycker är lite cool första gången, och ju fler gånger man ser den desto mer värdelös tycker man den är.
Tja, finns väl en hel del film jag gillar, mestadels östasiatisk dock. Finns dock en hel del bra hollywoodfilm också. Eftersom jag har en känsla av att du ändå inte skulle känna till de östasiatiska filmer jag skulle räknat upp så nöjer jag mig med att nämna ett axplock av de västerländska filmer och regissörer jag tycker riktigt mycket om. Jag är mycket svag för Francis Ford Coppola, speciellt "Apocalypse now" och "Dracula -love never dies". Vidare gillar jag de gamla John Ford filmerna "Diligensen" och "Vredens druvor" som faen. Det mesta av Sergio Leone går också ner, liksom Stanley Kubrick och Bernardo Bertolucci. Jag älskar verkligen "I Rosens Namn", liksom den danska tv-serien "Riket". "En vampyrs bekännelse" är jag också jefligt svag för. Av filmer som gått på bio på sistone tyckte jag mycket om "Sleepy hollow" och "Magnolia".
Kan dock inte låta bli att rekommendera alla filmer av Chen Kaige, Zhang Yimou, Hou Hisao-Hsien, Wong-Kar Wai, Hakorazu Kore-Eda, John Woo, Stanley Kwan, Tsui Hark, Takeshi Kitano, Akira Kurosawa, Kenji Mizoguchi etc medan jag ändå är igång.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.