Nekromanti SLUTET!!!

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Hej allesammans!! Jag har fått klar tecken. Cell ska sluta göra rollspel för evigt. Inga fler mysiga moduler. :(
Nu ska jag ha en tyst minut för att gemini inte kommer leva vidare...
Men cell har ett till företag som heter Idol, och dom kommer att göra data spel, men än så länge inte inom RPG genren ( vilket är synd)men man kan ju hoppas att cell fattar vilket MISSTAG dom gör...
Nu har ni fått beskedet som ingen ville höra!!

/Med ögon som is har jag nuet och framtiden under uppsikt.
 

MrChina

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
65
Location
Stockholm, Sverige
Är det sant.. fy fan vad sugigt.. *arg*

Hoppas cell går i konkurs.. näe kanske inte men.. Arg blir jag.. Och utan att säga det heller... bara sådär i smyg,.. Fast vet... *suck*

Trött... så mitt inlägg blev lite konstigt..

//MrChina
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Ok, tack för det svaret. Frågan är bara vad de gör av rättigheterna till Gemini, om det finns någon chans att någon skulle kunna köpa dem, samt om det vore ekonomiskt lönsamt att fortsätta göra saker till gemini.

/Johan - Som kan tänka sig skriva ganska många moduler om han får fria tyglar.
 

Korp

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
159
Det var ju tråkigt. Undrar om det är nått skrivet på Mörkret/Kyrkan modulerna. Det materialt skulle ju vara rätt intresant men finns nog inget...

/Korp
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

Mitt liv är över ... inget mer att leva för ... det finns ingen mening ... smärta ...

Att vara eller inte vara, det är frågan. Är det mån ädlare att utstå ett grymt ödes styng och pilar, än att ta till vapen mot dem, och göra slut på dem med ens?
Att dö... Att sova... Och kanske också drömma! Se däri ligger knuten.

/images/icons/frown.gif

/Horus
 

Korp

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
159
Bilder

http://www.bergting.com finns bilder till gemini-modulerna "The Church" och "Dark Arts". Detta är troligtsvis det enda vi kommer få se av de modulerna. Det finns även bilder från grundboken och Orchild av konstnären i fråga , Peter Bergting.

/Korp
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: SLUTET eller också inte

Manus finns till båda modulerna enligt Bergting iaf.

Det är så synd att Sjöbergs produkter inte vill slå bland massorna. Det var lika dant med Chronopia och till det har han omnämnt fyra moduler som aldrig hann komma ut! *snyft*

Weatherman - som är lite purken på på massorna som inte tycker lika som mig
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Gemini är död! länge leve Gemini!

Det lär inte finnas några pengar överhuvudtaget i att göra smala rollspel (som Gemini), vilket också lär vara anledningen till att spelet nu läggs ned. Liksom för Target Games så verkar det endast finnas två alternativ för Cell Entertainment - total framgång eller inga rollspel överhuvudtaget.

Däremot finns det ju inget som hindrar entusiaster som ni här på forumet att fortsätta spela Gemini och även utveckla det vidare på egen hand. Nytt material publiceras med fördel på webben, där det är tillgängligt gratis för alla intresserade. Rättigheter och annat tycker jag nog inte att man behöver tänka så mycket på - Cell har ju faktiskt lagt ned spelet och gör ingen ekonomisk förlust på andras ideella arbete och kreativitet.

Jag kan dock tänka mig att fanproducerat material inte riktigt kommer att kännas "äkta" till ett spel som Gemini. Som jag förstått spelet så är det i hög grad ett visuellt koncept, både vad gäller illustrationer och de fysiska produkerna (hårda pärmar, snygg layout osv). Denna ytlighet skulle jag nog vilja kalla spelets stora svaghet. Alltså att all nyproduktion blir beroende av tillverkarens studio och medarbetare. Samma problem skulle nog kunna uppstå om någon annan mot förmodan skulle köpa rättigheterna till spelet.

Nu när Gemini är ett "dött spel" har vi förresten slaktat priserna på Legend Spelantikvariat: <A HREF="http://www.hobbyspel.com/antikvariat" target="_new">http://www.hobbyspel.com/antikvariat</A> (Gemini finns under övriga svenska förlag.)

/Baldyr, inte Gemini-spelare

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: SLUTET eller också inte

<I> Weatherman - som är lite purken på på massorna som inte tycker lika som mig</I>

Welcome to my world. (-:
Massorna vet exakt vad de vill ha - standardfantasy. Har de alltid velat.  Nischade spel för finsmakarna (inga namn, men det finns flera svenska förutom Gemini) får alltid leva i skuggan av grejor som DoD och Eon, och sen får man se "sitt" spel dö medan massorna diskuterar varför i h-e modulerna #72 och #84 till deras spel är försenade...

Vänta bara tills nån börjar sno idéer från det och lägga in i standard-spelet, och lyssna sedan medan massorna hyllar dess (standardspelets) innovativa genialitet - det är då man vill ta en grogg och sätta sig bredvid Arne Anka.

--
Åke
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: SLUTET eller också inte

Jepp många (varav många väldigt bra) rollspel får stiga åt sidan för standardhighfantasykloner. DoD i all ära men nån måtta får det vara!

Weatherman -som sitter och hetsar upp sig över den dumma pöbeln
 
Top