DoD SLUTBETA för Ereb Altor

Bra läsning!

Precis som med DoD23 så kanske det inte är det ödestyngda, simulationistiska jag velat ha från början.

Men jag kan tillgodose det behovet med min mythras konvertering av Törnetronen, foundry och låta det här vara det jag spelar över bord med barnen.
Vore även förbaskat roligt att göra inhopp med till D&D gruppen. Båda grupperna spelar gärna allsköns halvfolk.

Gillar verkligen att ni lagt till några färdigheter.
Jag är övertygad om att jag kommer ha roligt med det här.

En praktisk fråga, kopparhavets hjältar är för spelarna. Världsboken endast för SL eller finns det avsnitt i den som även passar spelarna?
Kopparhavskrönikan och sirenens klagan, är tanken att sirenens klagan helst ska läggas efter?
(Funderar på att låta ena dottern vara SL så jag äntligen får spela min riddare från trakorien 😁 )

Ser fram emot när den feta boxen med tillägg kommer ned posten!
/C

(Med hänvisning till tråden jag råkade starta om kickstarters, det kan inte nog understrykas hur bra ni skött det med kommunikation, den öppna betan och korrekturläsning! Tänk om den tidigare förvaltaren skött det lika professionellt..)

Bra läsning!

Precis som med DoD23 så kanske det inte är det ödestyngda, simulationistiska jag velat ha från början.

Men jag kan tillgodose det behovet med min mythras konvertering av Törnetronen, foundry och låta det här vara det jag spelar över bord med barnen.
Vore även förbaskat roligt att göra inhopp med till D&D gruppen. Båda grupperna spelar gärna allsköns halvfolk.

Gillar verkligen att ni lagt till några färdigheter.
Jag är övertygad om att jag kommer ha roligt med det här.

En praktisk fråga, kopparhavets hjältar är för spelarna. Världsboken endast för SL eller finns det avsnitt i den som även passar spelarna?
Kopparhavskrönikan och sirenens klagan, är tanken att sirenens klagan helst ska läggas efter?
(Funderar på att låta ena dottern vara SL så jag äntligen får spela min riddare från trakorien 😁 )

Ser fram emot när den feta boxen med tillägg kommer ned posten!
/C

(Med hänvisning till tråden jag råkade starta om kickstarters, det kan inte nog understrykas hur bra ni skött det med kommunikation, den öppna betan och korrekturläsning! Tänk om den tidigare förvaltaren skött det lika professionellt..)
Världsboken är för alla med ett kapitel (Ransard) för SL, Hjältar från Kopparhavet är för spelarna och Kopparhavskrönikan för SL

Jag har förstått det som att Kopparhavskrönikan är ett ramverk till Sirenens klagan, Kaparen från Krilloan och säkert mer. Det vi får i ereb altorboxen är ramverk och enskilda nedslag. Sirenens klagan kommer i drakar och demoner version och Kaparen från Krilloan som aldrig han komma till Kopparhavets hjältar men var påtänkt kommer därefter (eller samtidigt kan man ju alltid hoppas på om man redan har Sirenens klagan i kopparhavets hjältar format 😅).

Undrar hur mycket bök det är med att konvertera Sirenens Klagan, köpte för att ha som läsning på jobbresa för ngt år sedan (väl spenderade pengar)

C

Undrar hur mycket bök det är med att konvertera Sirenens Klagan, köpte för att ha som läsning på jobbresa för ngt år sedan (väl spenderade pengar)
Spelvärldsmässigt verkar det inte bli så mycket alls. Vi har spelat en kampanj Kopparhavets hjältar i tre år eller så inklusive Sirenens klagan och den egna kampanjen kring återbördandet av Navelstenen och återfinnandet av Golwyndazigguraten och nu byggandet av det första astronomiska uret, kronolaben även kallad. Därtill har vi spelat en kampanj För Felikiens framtid i två år eller så. Jag har nu läst alla tre betadokumenten. Det ser relativt lugnt ut spelvärldsmässigt och sirenens klaganmässigt förutom att smyga in Caddo och justera Xinon till Odo. Jag väntar dock på den nya kopparhavskartan för att göra de sista jämkningarna. Tyvärr slarvade jag bort den högre upplösta ereb altorkarta som skickades ut till de som backat Ereb altor så lite står det och hänger fortfarande men jag tror det blir rätt lugnt, särskilt om det är specifikt Sirenens klagan man tänker på. Mitt bök blir nog mer det som vi själva utvecklat med avstamp i totalt fem kampanjår och historiakunskaper i gruppen. Det har gått över tio år i spelvärlden i den längre kampanjen så det har så klart hänt saker i spelvärlden. Än så länge känner jag mig inte orolig dock, ens i det större perspektivet hela Kopparhavet men jag har också två bra spelgrupper.

Regelmässigt är förstås en annan femma om man kört Kopparhavets hjältar men vi kommer med största sannolikhet behålla de reglerna eftersom vi fått in dem i huvudet, gjort några husregler samt totalt sett så gillar i alla fall jag dem lite mer än Drakar och demoner -23, skulle behöva husregla dit en hel del från Kopparhavets hjältar/Järn för att helt trivas.

Back