Nekromanti Slut på snacksandet!

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Ymir;n276258 said:
vill ni lära er laga själva är jag jävligt bra på det efter min tid i Kina...
Du får ha matlagningsskola för rollspelare på GothCon!
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Jag vet inte om man kan kalla 5-7 öl per år för att ha slutat fullständigt. Men det är den nivån jag hållt mig på i 10 år.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,819
Drick vatten, snacksa inget. Snacks kan man vänja av sig. Vid långa pass: ta en paus å ät nåt vettigt.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,287
Henke;n276275 said:
Slutade med alkohol fullständigt för ungefär 12 år sedan. :)
Lightshy;n276275 said:
Jag vet inte om man kan kalla 5-7 öl per år för att ha slutat fullständigt. Men det är den nivån jag hållt mig på i 10 år.
Skönt att veta att det finns lite fler som valt bort alkoholen i hobbyn. När den diskussionen kommer upp känner jag mig oftast ohyggligt ensam.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,135
Khan;n276394 said:
Skönt att veta att det finns lite fler som valt bort alkoholen i hobbyn. När den diskussionen kommer upp känner jag mig oftast ohyggligt ensam.
QFT. Inte druckit en droppe sen 2014 och ja, man kan känna sig lite som en udda fågel i detta avlånga land. Rollspel är iaf schysst för att det känns som en social hobby där man inte måste dricka för att va med.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,287
zonk;n276404 said:
QFT. Inte druckit en droppe sen 2014 och ja, man kan känna sig lite som en udda fågel i detta avlånga land. Rollspel är iaf schysst för att det känns som en social hobby där man inte måste dricka för att va med.
En av ytterst få jag har märkt där det är okej att säga "Jag vill inte att det finns alkohol med" och folk respekterar det. Min värsta mardröm i frågan vore att alkohol blev tillåtet på svenska konvent. Då skulle jag nog stanna hemma.

Apropå det, som tangent till vad tråden egentligen handlar om: Vad är det optimala att snaska på under ett pass på konvent?
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,312
Location
Kullavik
Khan;n276394 said:
Skönt att veta att det finns lite fler som valt bort alkoholen i hobbyn. När den diskussionen kommer upp känner jag mig oftast ohyggligt ensam.
Det händer om vi spelar kväll på helger att några av spelarna tar en öl/whiskey, men det är inget som hittills stört mig något speciellt.

För egen del var valet att avstå ett vägskäl när jag förr i tiden jobbade med nattklubbsarrangemang och alkohol var "en förmån". Hade jag valt andra vägen hade det förmodligen inte slutat speciellt bra :)
 
Top