Nekromanti Slumptabeller som passar fornnordisk fantasy / trudvang

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Det finns ju bl a augmented reality (https://www.drivethrurpg.com/m/product/202175) om man vill ha slumptabeller till förbannelse när man spelar cyberpunk.

Men min stora fråga är nu: finns något liknande för fantasy som passar typ trudvang eller motsvarande värld?

Posta era bästa slumptabeller helt enkelt! Gärna för random encounters!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Jag kom även att tänka på Ape of Wraths kampanjmodul Nordmenn som du kan köpa här. Den är knökfull med slumptabeller.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
luddwig;n328347 said:
Nummer 100 förefaller en smula orealistisk.
Men roligare än att bara slå om två gånger!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
DeBracy;n328353 said:
Men roligare än att bara slå om två gånger!
Ja, det finns generellt mycket som är roligare än att slå om tärningsslag.
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Tack luddwig ! Jag tror nog att man får modifiera alla generiska slumptabeller litegrann ändå.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
APM;n328361 said:
Jag tror nog att man får modifiera alla generiska slumptabeller litegrann ändå.
Ja, modifiera eller leta vidare. Med lite tur kan du kanske hitta tabeller med exakt rätt innehåll för den värld du har i åtanke.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Nässe;n328366 said:
Är det någon som på riktigt har nytta av sådana här fjantiga listor (om man inte trams-spelar)? Ögonbryn förbjuds och någon bränner upp himlen. Suck. Är det verkligen kul/ hjälpsamt?
Man bör förstås ha slumptabeller som passar stilen på kampanjen. Skruvad kampanj = skruvade slumphändelser. Episk kampanj = episka slumphändelser. Grisodlarkampanj = vardagliga slumphändelser. Och så vidare.
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Nässe;n328366 said:
Är det någon som på riktigt har nytta av sådana här fjantiga listor (om man inte trams-spelar)? Ögonbryn förbjuds och någon bränner upp himlen. Suck. Är det verkligen kul/ hjälpsamt?
Jag ska väl börja med att säga att jag inte läste igenom den utan mest skummade... Jag spelar sällan trams/humoristiskt, så allt sånt skulle jag plocka bort.

Jag är väldigt petig med vad jag använder i spel så jag modifierar nästan alltid allt färdigskrivet. Det senaste jag spelledde var vildhjärta till DoD6, och det fick jag nästan skriva om helt för att jag skulle bli nöjd med.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,262
APM;n328389 said:
Jag är väldigt petig med vad jag använder i spel så jag modifierar nästan alltid allt färdigskrivet. Det senaste jag spelledde var vildhjärta till DoD6, och det fick jag nästan skriva om helt för att jag skulle bli nöjd med.
Kanske lite långt från trådens ämne, men har du lust att berätta vad du gjorde om och hur?
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Khan;n328398 said:
Kanske lite långt från trådens ämne, men har du lust att berätta vad du gjorde om och hur?
Det är en hel del att prata om så jag startar kanske en ny tråd med det för din skull :) men det får bli ikväll eller så!
 
Top