Rickard
Urverk speldesign
Jag förstår faktiskt inte varför spelledaren skulle genomgå processen att sälja föremål. Hade jag varit spelledare hade jag istället sett guld som en spelarresurs. "Aha, det prylar i den där kistan för 1000 gp. Det skulle kunna vara en level 1 Lightning battle axe som ligger där, för en sådan vill jag ha".CapnZapp said:Bara guld?
Då får ni ju i snitt två och en halv level sämre utrustning än om ni hittat direkt användbara prylar.
Hoppas er DM helt enkelt ger er mer guld än enligt riktlinjerna för att kompensera bristen på level+4 items...
Hela systemet bygger ju på att man ska bygga sin egen gubbe, så varför ska det vara såpass skillnad vad det gäller de livsviktiga prylarna? Att sälja prylar är ju bara en form av retraining-regel för utrustning.
/Han som tyckte det var urbota fånigt när en spelare från en annan spelgrupp skröt om att han hade ett vapen som gav +3d6 i skada, när han i själva verket fått den från spelledaren