Nekromanti Slp skador!

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
det är väldigt lätt att glöma bort SLP och deras blödning smärta trauma och framförallt utmattning

hur gör ni? jag har tilverkat ett slp formulär i word (som bara inehåller dom sakerna då blir det otroligt mycket lättare

hur gör ni andra?
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
På sin höjd antecknar jag på ett papper, annars friformar jag SLP-skador eller håller dem i minner.

-Hjalle, simpel.
 

Praetori

Warrior
Joined
6 Sep 2004
Messages
252
Location
STHLM
SLP stridsformulär

Brukar använda ett egenhändligt formulär för mina slp (de viktiga). Annars är ett rutat block bra att använda sig av. då kan man stapla kolumner för skador och blödningar på alla håll å kanter.

Knepigast är det om spelarna använt gift eller dyl på en SLP, det kan då vara kul att vet om/när/var han/hon däckar.

Bifogar mitt SLP stridsformulär.
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
Re: SLP stridsformulär

wow dit var riktigt nice trycker ut några kopior av det
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Jag brukar bara kludda ner skadorna på ett vanligt papper. En rad är en SLP. Trauma, smärta, blödningstakt och blodförlust skrivs upp efter varandra som vanliga siffror, sen suddar jag eller stryker över och ändrar när det blir mer skada... finns kanske snabbare och smidigare sätt, men det funkar för mig.
Svårigheter på SLPns tärningsslag brukar jag inte räkna ut så hemskt jättenoga, är ingen världsmästare på huvudräkning, men det blir oftast ganska rätt ändå, utan att man behöver sitta och hålla koll på en poäng smärta hit eller dit.

Utmattning brukar jag fuska lite med, det skriver jag inte ner, där friformar jag och lägger på extra tärningar på SLPns svårigheter när jag tycker/tror att det börjar bli dags.

Kort och gott, jag är inte så noga, det brukar jämna ut sig ändå, huvudsaken är att det är kul och inte blir för segt.

//Boboliwsy - grymt kaffesugen
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
jag brukar räkna ut antal kollumner som genomsnittet, +/- beroende på slp´n.
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
jag brukar rita upp på ett rutat papper innan spelmötet... i vår grupp är det bara två spelare så det räcker med två stycken "skade-fält" för SLP, om en slp dör så suddar man ut skadorna och så har man helt tomt... PERFECTEMENTO!!!
 
Top