Nekromanti SLP formulär

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
Har skapat ett SLP formulär. (i paint)

Har gjort det svart/vitt med lite svart. Så det drar så mycket bläck.
Lite 80-tal rollspels stil på det hela :gremwink:

Vad tycker ni?


Man kan behöva pilla lite med printer inställningrana innan man printar ut det.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Jag gillar initiativet - det behövs lite sådana här formulär faktiskt.

Men några kommentarer måste jag ändå komma med:

• Trauma-rubriken har tappat en bokstav.

• Det är väldigt ont om plats. En sak man skulle kunna skära ner på är utrymmet för personlighetsdragen och bakgrund. Om SLPn är viktig nog att behöva en bakgrund så kanske man skriver ner denna på annan plats och kan då där lägga till eventuella personlighetsdrag, utseende med mera. Kanske skulle man göra en baksida till detta blad med den typen av uppgifter på?

• Skador och lyten antar jag är sådant som SLPn skaffat sig innan denne möter rollpersonerna. Då går det att anteckna dessa på Beskrivning/Övrigt.

Annars tycker jag att detta var ett mycket bra formulär och ser fram emot nästa version.


Någon särskild anledning till att det är i form av en Bild och inte en PDF?
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Hur har du skapat rutorna för trauma, blodförlust etc?
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Ser bra ut men jag tycker att du skulle ha med mer färdigheter och mindre för bakgrund
sen hittade jag ingen ruta för tur
//Purgatory
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vad tycker ni?
Mycket snitsigt !!
Ser inga problem med att använda detta forumulär faktsikt. Är lika bra som nått annat formulär.
 

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
Version 1.1

Har uppdaterat lite. Lagttill tur och huvudhand och en rad till för färdigheter
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Version 1.1

ser bra ut, men hittar fortfarande inte någon ruta för TUR
//Purgatory
 

Pearly*

Veteran
Joined
24 Jun 2003
Messages
13
Location
Bromma Kyrka, Bromma, Stockholm
Re: Version 1.1

Känns, åtminstone inte för mig, särskilt angeläget då Tur alltid är 11. Skulle värdet vara något annat så kan man alltid skriva det med stor snorgrön tusch över hela formuläret... :gremcrazy:

Ehum, övertydligt kanske?

-Erik
 

DarkRaven_UBBT

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
123
Location
tredje klotet från solen
Re: Version 1.1

Att ha med tur är en bra sak, vi slår alltid fram det värdet. Det känns så kasst att 99.9% av befolkningen har lika mycket/lite tur och onödigt att ens ha med det på formuläret om det var så :p
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Version 1.1

samma här, fast spelarna får välja 11 eller så slår de, senast fick en 18 i tur... Det är ju trist när alla har samma

Jag gör samma sak på mina SL, slår eller sätter ut det ibland, så jag behöver det iallafall som en ruta och de som gör det samma.
 

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
Skador och lyten kan man dels användas så som du säger men också för att anteckna inreskador och brutna ben. Formuläret är tänkt för viktigare SLP som RP kanske stöter på flera gånger.

Har tänkt göra ett enklare formulär där man har 4 till 8 SLP på en sida.

Har aldrig skapat ett pdf dokument. Har bara acrobat reader. Men om du vill göra en pdf version av mitt SLP-formulär så hade jag vart tacksam.
 

Mumfie

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
53
Re: Version 1.1

Ang tur på 11 tror jag att detta inte ska bero på rp personens tur utan att turen skall speglas av spelarens tur med tärningarna.
På så vis blir rp lite mer lik sin spelare.
Sen skapar lite mer spänning när tur slag skall slås,de blir inte alltid så att den med 17 i tur alltid undviker fällan och den med 7 alltid hamnar i den.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Re: Version 1.1 [OT]

Ang tur på 11 tror jag att detta inte ska bero på rp personens tur utan att turen skall speglas av spelarens tur med tärningarna.
På så vis blir rp lite mer lik sin spelare.
Mjo, du menar alltså att alla ska ha tur 11 och sedan får spelarens tur/otur ta hand om resten?

Jag tycker inte att RP ska vara för lika spelarna, man ska kunna vara turlig och ändå slå ganska medelmåttigt...

I min värld är det såhär iallafall, även om man har tur ibland, ibland hela speltillfällen, så jämnar det snabbt ut sig över tid...
Annars skulle t.ex. Warhammer vara ett spel till stor del baserat på tur, då man antagligen vinner om man hela tiden slår bra... Nu är det inte så, utan de bra slagen jämnar ganska fort ut sig... Därför är tur 13 mycket bättre än tur 11, och tur 8 mycket lägre... :gremwink:

Det ska även sägas att jag kör som det är, alla har 11 i tur från början, får de modifikationer på tur så får dom, annars har de 11... Se'n låter jag inte spelarna slå tur sådär överdrivet ofta heller...

Sedan skulle jag inte låta det bero på RPs tur om de råkar ut för fällan eller inte, snarare låter jag det bero på i vilken ordning de står eller går...
Om det är en som går först så är det väldigt troligt att det är denna som faller ner i falluckan, inte den sista i ledet... I det fallet att fällan är designat så man kan "råka" missa den så visst, då är ett turslag befogat... Men jag tror inte det är en stor del av fällorna i världen... Varför göra en fallucka som inte sträcker sig från vägg till vägg i en korridor och är bred nog för att man inte ska ta ett steg över?

Nej, för att undvika fällor ska man ha skill, inte tur... Oftast...
 
Top