Nekromanti Slita fram filament

Craygh

Swordsman
Jag har bara upptäckt en liten noppa i maskan av Eons regler, och tänkte jag skulle fråga er hur ni avhjälper detta.

Med den frivilliga regeln slita fram filament kan en magiker dra fram hur många filament som helst, men får minus ett i Quadosh per filament som han drar fram. inget färdighetsslag måste slå.

Med den övernaturliga (tror jag) egenskapen godartad Quadosh påverkas inte magikern över huvud taget av negativ quadosh.

Detta hände mig med en nekromantiker jag gjorde, enligt reglerna skulle han kunna alstra tre gogol plex filament nekrotropi, använda två gogol plex filament för att göra vävningen lättare och sedan väva effekten "traumatisera" (eller döda för den delen) med areaeffekt gånger en gogol plex, och det enda färdighetsslaget han skulle behöva slå vore Ob1T6 mot besvärjelse, hur svårt är det då att utrota hela mundanas samlade levande varelser?

Hur har/skulle ni lösa detta?

Duddmannen

Hero
Se sidan 46 i Spelarens Bok. Punkt 27.
Godartad Qadosh gör att Åldrande-effekten av negativ Qadosh försvinner. Men Negativ Qadosh har andra konsekvenser också, bland annat risken att uppnå total icke-existens (se sidan 140 i Spelledarens Guide).

Redan på -16 måste man slå Ob3T6 mot PSY vid varje Qadosh-minskning för att inte bara försvinna.

Tar man fram för mycket filament försvinner man mer eller mindre automagiskt.

Craygh

Swordsman
aha!!

Se, så man kan tjäna på att skriva på forumet!! :gremlaugh: (eller läsa ordentligt i böckern...)

Se Valine Anar

Veteran
fast du kan gå till kyrkan med din nekromantiker varje söndag och få en välsingnelse (+1 quadosh)
eller gifta dig+1 :gremtongue:

*skulle vilja se en sån syn*
*bla bla bla tills döden skiljer er åt*

gitarrpoet

Veteran
ämnes skiftning

men det är väl inte kontinuerligt? och om du gifter dig så får du ett i quadosh tills du skiljer dig helt enkelt. och välsignelse, kan du nog också bara få en gång, åtminstonde så den har effekt på din quadosh..

Marcus J

Hero
Re: ämnes skiftning

Dessutom så kan man inte höja quadosh genom cermonier och sånt ifall man har ett negativt värde. Åtminstonde jag tolkar ett negativt quadoshvärde som en automagisk exkomuntion (eller hur det stavas).

Så ifall du har ett negativt värde så måste höja genom att 1.leva enkelt i ett år (1 chans att höja)
2. Inte använda magi på ett år (1 chans att höja)
eller andra sätt som jag inte kom på.

/Marcus som har eon 3 liggandes runt hörnet men inte orkar glo upp hur det egentligen var.

Gastono

Hero
Om vi antar att självmordsbombare kommer till mundana... sliter fram de där siffrarna du nämnde (1.00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000) filament och gör något stort ut av det för att dö när besvärjelsen är över, vad händer då?

Det är lätt att fixa, man "försvinner" innan besvärjelsen är lagd men i alla fall :gremgrin:

Praetori

Warrior
Sen kan man jhu fundera på vad som händer om man slår fram den övernaturliga egenskapen ODÖDLIG när man skapar sin magiker RP......

tynar man fortfarande bort eller är man verkligen IMMUN mot alla negativa effekter från Quadoshförlusten?

i annat fall så vet vi hur gudar skapas...eller iaf nästan

Hjalle

Swashbuckler
Man åldras inte. Det är allt. Plus att man blir lite inåtvänd. Men tyna bort kan man fortfarande, skulle jag tro.

Syeth-hd

Warrior
i annat fall så vet vi hur gudar skapas...eller iaf nästan
vad då. vad menar du. :gremconfused:
är det inte så att man får en CHANS till att höja qadosh?
eller är välsignelse ett undantag.
i vilket fall så kan ritualer inte höja negativ qadosh.
osäker om det gällde andra religiösa saker.

det där att bli gud om man får qadosh 30+.
är det påhittat eller står det i religionboken?
vas skulle det innebära i så fall?