Nekromanti Slippa aviseringar i sin egen tråd

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
Gurgeh;n194179 said:
FÖRTYDLIGANDE MODERERING

Vi låser inte trådar eftersom andra användare kan tycka att ämnet är intressant och vill fortsätta diskutera det, trots att den som startade tråden är nöjd. Om du inte vill fortsätta diskutera: sluta bara att skriva i tråden.

Kn jag göra så jag slipper få alla notiser från folk som skriver föör att de bara läster titeln men inte svaret?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
MandaWall;n194186 said:
Kn jag göra så jag slipper få alla notiser från folk som skriver föör att de bara läster titeln men inte svaret?
Ovanför tråden finns det en knapp som det står "Prenumererar" på, med ett ibockningstecken framför. Om du klickar på den skall du förhoppningsvis slippa fler notifieringar. Om inte det fungerar, säg till så får jag felsöka.
 

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
Lupus Maximus;n194187 said:
Ovanför tråden finns det en knapp som det står "Prenumererar" på, med ett ibockningstecken framför. Om du klickar på den skall du förhoppningsvis slippa fler notifieringar. Om inte det fungerar, säg till så får jag felsöka.

Jag får fortfarande notiser när de som inte läser mer än titelln skriver :'(
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,572
Lupus Maximus;n194187 said:
Ovanför tråden finns det en knapp som det står "Prenumererar" på, med ett ibockningstecken framför. Om du klickar på den skall du förhoppningsvis slippa fler notifieringar.
Jag har aldrig testat, har inget emot aviseringar från trådar som börjar leva sitt eget liv, men gäller det du skriver verkligen även trådskaparen?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
luddwig;n194210 said:
Jag har aldrig testat, har inget emot aviseringar från trådar som börjar leva sitt eget liv, men gäller det du skriver verkligen även trådskaparen?
Tydligen inte. Den här versionen av vB5 verkar vara så pass idiotiskt skriven att trådskapare inte kan stänga av notifieringar. Databastabellen över "prenumerationer" innehåller enbart notifieringar för andra än trådstartaren, och jag kan inte hitta någon annan flagga någonstans som styr notifieringar för trådstartaren.

Otydligt om senaste om problemet är åtgärdat i någon av uppdateringarna, men en uppdatering riskerar att de migreringsskript vi har fått fram hittills slutar funka och måste uppdateras, vilket skulle försena migreringen ännu mer. :sad:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
Se där. Man trycker på den lilla pilen bredvid sitt användarnamn längst uppe till höger på forumet, väljer "användarisntällningar", går till fliken "aviseringar" och sen kryssar man ur relevanta rutor.

Startar man en ny tråd som man faktiskt vill få avviseringar på så är det ju bara att slå på dem igen tills man får ett svar man är nöjd med och sedan slå av dem.



Cuddos till RasmusL!
 

Attachments

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Så... allt eller inget med andra ord.

Förvisso kan man nog ha det avstängt där, och sedan klicka för "prenumerera" för de trådar man vill ha notifieringar på. Så länge man inte förlorar notifiering från alla svar om man bockat ur där.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
Lupus Maximus;n199133 said:
Så... allt eller inget med andra ord.
Handen på hjärtat Lupus, hur många aktiva trådar _brukar_l en och samma användare ha vid ett givet tillfälle?

Visst vore det trevligt att kunna stänga av aviseringar från individuella trådar (vore nice om ni fixade det till nästa forum), men det här borde täcka nästan alla forumiters eventuella behov om man finner aviseringar stressande.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,113
Location
Göteborg
Alltså, så länge man har mail-notifieringar avstängt ser jag inte vad som är så stressande. Det är ju bara två klick för att ta bort något under Meddelande.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
Bolongo;n199152 said:
så länge man har mail-notifieringar avstängt ser jag inte vad som är så stressande..
Jag avundas dig din förmåga att bortse från struntsaker.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Rymdhamster;n199136 said:
Handen på hjärtat Lupus, hur många aktiva trådar _brukar_l en och samma användare ha vid ett givet tillfälle?
Själv så är det ju just de icke aktiva trådarna som jag vill ha hjälp att ha koll på :) Men jag startar inte trådar tillräckligt ofta för att själv ens ha insett att problemet fanns.

Visst vore det trevligt att kunna stänga av aviseringar från individuella trådar (vore nice om ni fixade det till nästa forum), men det här borde täcka nästan alla forumiters eventuella behov om man finner aviseringar stressande.
Det skall förhoppningsvis i alla fall täcka behoven tillräckligt tills vi byter plattform, och det är en punkt som vB4 hanterar mycket bättre. :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
Lupus Maximus;n199235 said:
Själv så är det ju just de icke aktiva trådarna som jag vill ha hjälp att ha koll på :)
Men då kan du väl prenumerera på dem?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Rymdhamster;n199389 said:
Men då kan du väl prenumerera på dem?
Jupp. Jag har inte något problem med hur notifieringarna funkar.

Men bra att det finns ett alternativ för de som har det, tills vi har ett annat system. :)
 
Top