Slay the Spire 2

verlandes.

rollspelskollektivet
Fick feeling och laddade hem detta på Early Access. Spelade första en hel del för några år sedan, mest lite slentrianmässigt på mobilen.

Men herregud, är helt fast i uppföljaren, vilket jäkla toppenspel! Är det någon annan som spelar? Hade varit kul att testa multiplayerfunktionen (men måste först bli bättre, är rätt sopig för närvarande).

Jag har spelat ettan jättemycket, och den superba fanexpansionen Downfall. Undviker dock alltid EA.
Detta var första gången jag köper något i Early Access, mest för att eb vän intygade att det känns väldigt stabilt.

Å, så det är släppt nu? Spelade ettan rätt mycket förra året (Defect är min favoritgubbe). Ska kolla in.

Å, så det är släppt nu? Spelade ettan rätt mycket förra året (Defect är min favoritgubbe). Ska kolla in.
Det är släppt som Early Access, så det är inte färdigt (men det känns väldigt stabilt, hade något sagt att detta var en slutgiltig produkt hade jag inte ifrågasatt det)

Har kommit till arkitekten en gång per karaktär, men är fortfarande avgjort sopig. Trivs bäst i The Ironclad, men börjar också få smak för The Regent - vilken är din roligaste karaktär?
Svag för defect. Gillar när man får till den där oändliga loopen av powerkort.

Jag blev så nöjd första gången jag landade en oändlighetssnurra med Defect.

Ah jag är nyfiken. Berätta om skillnaderna mot ettan!

Ettan var grymt. Kanske lite för grymt, det var lätt att slösa iväg rätt mkt live och tid på det där...

Back