Nekromanti Slaget om Maiden Rock

Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm


Election Day – Slaget om Maiden Rock

Tre män vill bli borgmästare i Maiden Rock, alla med sina egna visioner och hemliga agendor för staden. Var och en av dem har sina egna problem och hämtar allierade från både väntade och oväntade håll. Valet ställer flera gamla konflikter på sin spets, då många intriger ligger och pyr under ytan. I valets skugga växer andra planer fram, lycksökare som på olika sätt vill utnyttja uppståndelsen för egen vinning. I denna mix kastas rollpersonerna in. Äventyret har en öppen struktur, och saknar förkonstruerade rollpersoner. Istället kan spelarna välja sin egen väg genom alla konflikter och situationer, där äventyret erbjuder mängder av möjligheter för en mängd olika Roller att passa in.

Johan Englund och Johan Salomonsson är männen bakom detta mustiga material, där Linus Larsson på allvar visar framfötterna med alla sina fina illustrationer i inlagan. Äventyret är 32 sidor, med mängder av handouts, 15 illustrerade personkort på de viktigaste spelledarpersonerna, 6 kartor och 2 pinkertonkort.

Du kan förbeställa Slaget om Maiden Rock redan nu. Äventyret kommer i december.

www.åskfågeln.se
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Det stämmer bra att Slaget om Maiden Rock inte ingår i En Handfull Äventyr. Det var inte ens påtänkt när crowdfundingen genomfördes. Maiden Rock är skrivet av Johan Englund och Johan Salomonsson och har tagits fram för att vi ville ha något i samband med det amerikanska presidentvalet.

/Anders & Tove
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Hade inte den a produkt kunnat läggas till i En handfull äventyr då? Speciellt eftersom allt annat nyskrivet material till En handfull äventyr lyser med sin frånvaro.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Nej för f*n, nu har jag ju precis lagt en beställning! :D

Skämt å sido (dvs. det berör mig inte hur Åskfågeln vill göra i frågan), jag tror att För en handfull äventyr kommer innehålla tillräckligt med godis i det som utlovats. Låt oss se Slaget om Maiden Rocks som en bonus/överraskning och unna Åskfågeln (och filansare!) lite inkomster så att de kan upprätthålla en trevlig utgivningstakt med hög kvalitet!
Jag ser det som så att alla överraskande Western-produktutgivningar som inte påverkar utgivningen av det redan annonserade är bonusar och guldklimpar i höstmörkret! :)
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
andersb80;n209439 said:
Hade inte den a produkt kunnat läggas till i En handfull äventyr då? Speciellt eftersom allt annat nyskrivet material till En handfull äventyr lyser med sin frånvaro.
Vi har skickat ut ett flertal äventyr och artiklar som aldrig tidigare varit publicerade i En Handfull Äventyr och Artiklar. T.ex Revolverns Lag som var det första äventyret som skickades ut har aldrig förut varit publicerat. Bland artiklarna har Stoppa pressarna, Oväder och ond bråd död samt Kampanjer i Guld & Bly aldrig varit publicerade tidigare.

Mer är på väg i båda samlingarna.

/Anders & Tove
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
KnightVision;n210741 said:
Vilken delstat utspelar sig äventyret i? Wisconsin?
Tror det är möjligt att förlägga Maiden rock till dit man själv önskar.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Det ser häftigt ut. Snyggt omslag som vanligt.

Tidigare frågade jag om vapenkortleken men fick inget svar. Hur går det med den?
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Magnamund;n210813 said:
Det ser häftigt ut. Snyggt omslag som vanligt.

Tidigare frågade jag om vapenkortleken men fick inget svar. Hur går det med den?
Den är också under produktion tillsammans med många andra projekt:) Vi hoppas kunna återkomma med uppdateringar och lite previews innan jul.

/Anders & Tove
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Vad hände med Slaget om Maiden Rock, är det på gång?
Jag är inte otålig, bara det att jag förköpte detta när det först annonserades och hade faktiskt glömt bort det! (Rollspels-/fritidsträda ett tag nu..)
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Ytterligare tre veckor och inget svar.
????

Jag vet att ni kämpar på som tusan och att de produkter som släpps har nycket högt produktionsvärde men det vore trevligt att få veta ungefär när äventyret släpps liksom när vapenkortleken släpps. Den har vi ju väntat på väldigt länge nu.
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Undrar också om statusen på det här efterlängtade scenario som kommer vara en bas för jag bygger upp min egna politiska Western kampanj.. Kanske kan få fram ngt på Bokmässan då jag läste att Åskfågeln skulle närvara
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Maiden Rock är färdigskrivet och färdigillustrerat. Syndaren i det här fallet är Anders som inte är klar med kartorna till äventyret. Den senaste månaden har produktionen av kartorna legat på is eftersom Tove har varit på sjukhus och jag har behövt prioritera annat (som Tove).

Men det är på gång.

/Anders
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Liten Westernanekdot: Vi spelade för länge sedan det där äventyret som följde med SL-skärmen, där tre kandidater försöker bli vald till sheriff. Det är än idag en av de roligaste minikampanjerna (eller, det kanske inte var så mini egentligen, men själva äventyret är relativt kort) jag har varit SL för. Minns inte vad äventyret hette....

Hoppas det här kan bli något liknande, även om vi inte spelar så mycket längre... :)
 

Koppar

Veteran
Joined
16 Nov 2006
Messages
25
Måns;n257890 said:
Liten Westernanekdot: Vi spelade för länge sedan det där äventyret som följde med SL-skärmen, där tre kandidater försöker bli vald till sheriff. Det är än idag en av de roligaste minikampanjerna (eller, det kanske inte var så mini egentligen, men själva äventyret är relativt kort) jag har varit SL för. Minns inte vad äventyret hette....

Hoppas det här kan bli något liknande, även om vi inte spelar så mycket längre... :)
Lagen i Trinidad, va?
 
Top