SL sökes till GothCon-Mästerskap i Drakborgen till Drakar och Demoner

pellejones

Grisodlare
wrnu3.png

På GothCon 2026 spelas det första GothCon-mästerskapet i Drakborgen - Ath Ungols Hemlighet.

För detta behövs så klart spelledare. Jag söker 4-6 spelledare som är villiga att ställa upp på GothCon 2026. Turneringen spelas på lördagen, med samling kl 13.00 och avslut runt 17.00. Det är en turnering som pågår i 3 timmar, med två pauser på 10 minuter. Det är riktigt roligt att se hur spelarna kämpar för att ta sig igenom borgen. Själva upplägget är ganska enkelt, spelarna som grupp får poäng för saker de genomför (som i nuläget är hemligt). Den grupp med mest poäng vinner turneringen.

Vad krävs av dig?
  • Bra kunskap om reglerna till Drakar och Demoner (2023-release av Fria Ligan).
  • Pepp på att spelleda för en okänd grupp.
  • Villig att plugga på turneringsmodulens regler och innehåll (den är kort).
Vad får du av mig?
  • En färdig turneringsmodul.
  • En kopia av äventyret så att du kan slå upp allt du behöver på plats om något skulle vara oklart.
  • En väldigt rolig stund!

Är du sugen på spelleda en turnering i Drakborgen AUH? Tveka inte! Skriv en rad här under så håller vi kontakt i första hand via PM på forumet, men sen rekommenderar jag att vi går över på mail/discord.

TL : DR
Vad sökes? 4-6 spelledare.
Vad spelar vi? Turnering i Drakborgen - Ath Ungols Hemlighet. Ett äventyr till Drakar och Demoner 2023.
När spelar vi? Lördag 4 april 2026 kl 13:00 - 17:00.
Var spelar vi? GothCon!

Last edited:
Jag måste undersöka mina möjligheter att närvara nästa års Gothcon, men detta låter som en typisk sak jag hade tyckt om att göra. Har kört en hel del Shadowdark i konventsammanhang och föreställer mig att det är ett liknande "skillset".

Detta är ingen officiell anmälan, men jag ska som sagt kolla upp om det går!

Back