Hejsan... Några småfrågor. Kan vandöda uppstå spontant? Läst igenom vandöda modulen, men hittade inget. Jag tänkte ha att lägre vandöda kan uppstå spontant, medans högre måste "tillverkas". sen vidare så ska jag skriva ett äventyr som är på en Ö långt söderut. Där kommer dem hamna efter ett skeppsbrott. Dem känner inte varandra sen innan och tvingas att samarbeta. Tänker även lägga in en Soldisk adelsdam som överlevt, så dem får leka bebissittare också. Har med en vandrande riddare så dem kommer inte lämna henne i sticket. (hoppas jag)
Är det nån som har varit SL på ett mer skräck inriktat äventyr och har lite tips/händelser/råd att dela med sig av?
Ön är en djungel ö, med bred sandstrand. Stranden är det enda "säkra" området på ön, för där har inte nekrotropin/psykotropin spridit sig till, medans så fort man går in i djungel så känner alla av dödens onaturliga kyla och pyskotropin spelar spratt i deras huvuden.
Jag tänkte ha zombier som vandrar planlöst omkring och diverse andra lägre vandöda som dem stöter på, men vill gärna ha annat än bara överraskningsanfall som spelförhöjare. Kanske vilda onaturliga djur? Nekrotropiska jättespindlar och liknande. Jag har även med en stad som jag tänkte bygga ut så den liknar stenstaden i Terry Brooks Shannars Ättlingar serien. men även mindre ruiner, övergivna katedraler med stora gotiska fönster och Nekrofager i katakomberna. men som sagt.. enbart strid dödar snabbt stämmningen.
I själva stenstaden ska det vandra runt vandöda i soldat uniformer som fortfarande följer sina senaste order:Anfall alla levande. I mitten av staden tänkte jag ha en större park med ett större maouseleum(felstavat?) där en lisch i dvala ligger. Tycker om att ha sk döda återvänds gränder. RP:na ska inte gå dit, dem kommer få varningar om att dem mår mer och mer illa eller liknande så dem borde förstå att dem inte ska gå dit.
Enda jag har lite problem med är hur dem ska ta sig ifrån Ön. Portal till ett tempel på fastlandet är en lösning, en karta som visar deras exakta position på Mundana är en annan användbar sak. En annan sak jag tänkte ha med är att dem ser målningar/skulpturer i stenstaden som på något sätt ger dem dold kunskap om något som inte är känt sen innan. tex något om att Daak var underställd nån annan Gud eller liknande. men får se...
Belöningen kan inte enbart vara rädda sitt liv, för det tycker spelare inte om, speciellt inte om SL tvingade dem att fastna där från början. För att kunna bygga vidare så tänkte jag att dem alla skulle på något sätt få något som halvt bor i deras kropp. Som ett fyrtorn för nekromantiker. Tex ett extra kraftfullt kongelerat nektrotropisk filament som har lagt sig nånstans i mellangärdet. Så dem inte känner av det, men vissa nekromantiker har fått nys/känner av det. jaja, nog om belöningar. Summasumarum..
Några icke våldsamma tips/råd/händelser?
Är det nån som har varit SL på ett mer skräck inriktat äventyr och har lite tips/händelser/råd att dela med sig av?
Ön är en djungel ö, med bred sandstrand. Stranden är det enda "säkra" området på ön, för där har inte nekrotropin/psykotropin spridit sig till, medans så fort man går in i djungel så känner alla av dödens onaturliga kyla och pyskotropin spelar spratt i deras huvuden.
Jag tänkte ha zombier som vandrar planlöst omkring och diverse andra lägre vandöda som dem stöter på, men vill gärna ha annat än bara överraskningsanfall som spelförhöjare. Kanske vilda onaturliga djur? Nekrotropiska jättespindlar och liknande. Jag har även med en stad som jag tänkte bygga ut så den liknar stenstaden i Terry Brooks Shannars Ättlingar serien. men även mindre ruiner, övergivna katedraler med stora gotiska fönster och Nekrofager i katakomberna. men som sagt.. enbart strid dödar snabbt stämmningen.
I själva stenstaden ska det vandra runt vandöda i soldat uniformer som fortfarande följer sina senaste order:Anfall alla levande. I mitten av staden tänkte jag ha en större park med ett större maouseleum(felstavat?) där en lisch i dvala ligger. Tycker om att ha sk döda återvänds gränder. RP:na ska inte gå dit, dem kommer få varningar om att dem mår mer och mer illa eller liknande så dem borde förstå att dem inte ska gå dit.
Enda jag har lite problem med är hur dem ska ta sig ifrån Ön. Portal till ett tempel på fastlandet är en lösning, en karta som visar deras exakta position på Mundana är en annan användbar sak. En annan sak jag tänkte ha med är att dem ser målningar/skulpturer i stenstaden som på något sätt ger dem dold kunskap om något som inte är känt sen innan. tex något om att Daak var underställd nån annan Gud eller liknande. men får se...
Belöningen kan inte enbart vara rädda sitt liv, för det tycker spelare inte om, speciellt inte om SL tvingade dem att fastna där från början. För att kunna bygga vidare så tänkte jag att dem alla skulle på något sätt få något som halvt bor i deras kropp. Som ett fyrtorn för nekromantiker. Tex ett extra kraftfullt kongelerat nektrotropisk filament som har lagt sig nånstans i mellangärdet. Så dem inte känner av det, men vissa nekromantiker har fått nys/känner av det. jaja, nog om belöningar. Summasumarum..
Några icke våldsamma tips/råd/händelser?