Nekromanti Slå av graemlins vid inlägg

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tack vare ovärderlig hjälp från Anders Åstrand finns det nu en kryssruta som gör det möjligt att välja att inte konvertera smilies till graemlin-bilder när man skriver inlägg men ändå ha kvar möjligheten att använda märkningstaggar/ubbcode. :gremsmile:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Hoho jaja...

"Tack vare ovärderlig hjälp från Anders Åstrand finns det nu en kryssruta som gör det möjligt att välja att inte konvertera smilies till graemlin-bilder när man skriver inlägg men ändå ha kvar möjligheten att använda märkningstaggar/ubbcode. :)"

Bra, bra, men jag antar att det bara gäller mina inlägg? :gremsmirk:

Går det att fixa in inställning som gör att den alltid är ikryssad, likt förhandsgranskningsalternativet (lite lagom långt ord). :gremsmile:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Anders Åstrand - vår hjälte

Den där doldisen Anders förtjänar mer beröm än han faktiskt får. Han verkar stå bakom en hel massa nyttigheter utan att bli direkt uppmärksammad. Därför vill jag ta tillfället i akt och tacka honom för allt vad han har gjort och kommer att göra i framtiden. Tack Anders, du behövs och är en värdefull medlem av forumet!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Okay !
Det låter ju som en bra lösning på det hela ju...

/ Johan K, som undrar varför i hela friden det blev en sådan debatt iom graemlisarna..
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det är ju en förändring, alla förändringar är ju av Ondo(tm), det vet ju alla.

Men jag har lärt mig att hålla mig borta från forumet efter en förändring iaf, räkna med att jag nog inte läser något på en vecka vid nästa stora förändring. Annars kommer jag inte palla med.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Men jag har lärt mig att hålla mig borta från forumet efter en förändring iaf, räkna med att jag nog inte läser något på en vecka vid nästa stora förändring. Annars kommer jag inte palla med. "

Allvarligt talat? Du har väl sett att det faktiskt finns en hel del personer, mig inkluderad, som faktiskt gillar de nya smiliesarna stenhårt? Allt är inte grått och eländigt, amigo. Så upp i sadeln igen, dra på dig sexskjutaren och sätt på dig sombreron. :gremwink:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det var väl lite det jag menar, om jag ger tusan i att reta upp de som inte tycker en viss förändring är bra ännu mer så kan jag komma tillbaka när de har lugnat ner sig istället och har tröttnat på att bråka. =]
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Jag lade nyss märke till att om man ändrar ett inlägg genom Ändra-länken som finns vid sitt postade inlägg så kan man inte stänga av konverteringen..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som fann det rätt irriterande då en smily som gjordes var en citering
 

Surukai

Warrior
Joined
3 Dec 2002
Messages
300
Location
Göteborg
Ja

Ja, den funktionen efterlyser jag med. Det skulle sitta fint, även om det inte är SÅ jobbigt att kryssa den rutan :gremsmile:
 
Top