Nekromanti Skype spels rekrytering: Pathfinder, Way of the Wicked

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,547
Jag vill spelleda en kampanj över skype en gång i veckan. Veckodagen är ännu ej bestämd men det här kommer vara ett spel som spelas samma tid varje vecka. Det enda du behöver för att vara med är att ha en dator som kan köra skype. Jag kommer spelleda Pathfinder systemet som finns gratis online (länk kommer längre ner) och tärningar kommer rullas av spelarna själva (har ni inte tärningar kan ni alltid använda en digital tärningsrullare som finns gratis online). Jag planerar att den här kampanjen kommer ta någonstans mellan fem och tio sessioner att spela igenom.

Så, då var allt det tråkiga ur vägen! :) Så, vad ska vi spela?




The Kingdom of Talingarde is the most noble, virtuous, peaceful nation in the known world. This is the story of how you burned this insipid paradise to the ground. It’s only fair. They burned you first.

They condemned you for your wicked deeds. They branded you. They shipped you to the worst prison in the kingdom. In three days, you die. In three days, the do-gooders pray they’ll be rid of you.

They’ve given you three days. The fools, that’s more than you need to break out. And then, it will be their turn to face the fire!


Man spelar Lawful evil karaktärer som börjar spelet dömda för ett brott som de HAR begått och blivit dömda för. Kampanjen börjar med att spelarna bryter sig ut ur fängelset med hjälp från Asmodeus tjänare och sedan sluter en blodspakt med ärke-djävulen själv. Deras mål är sedan att störta det godaste kungariket i världen rakt ner i helvetet och sedan härska över det som de bygger i askorna. Spelarna börjar som fånga i smutsiga kläder med inga andra tillgångar och klättrar sedan mot toppen tills de är mörka härskare över allt de ser.




Saker som den här kampanjen är:

  1. Karaktärer i kampanjen är alla Lawful evil och jobbar tillsammans för ett gemensamt mål, de är bundna av en blodspakt och de andra är ärligt talat de enda allierade de kan hoppas finna. Det är alltså en ond kampanj men en där man jobbar logiskt mot mål som man har gemensamt och där man inte hugger varandra i ryggen.
  2. Det här är en kampanj med både strider och politik. Där är dock få eller inga dungeons.
  3. Det här är ingen sandlåda, det finns en handling och medan spelarna har stora möjligheter att välja sin väg så antas man följa vägen genom kampanjen på något sätt.
  4. Det här är inte egentligen Way of the Wicked kampanjen. Medan jag älskade grund idéerna var grundkampanjen alldeles för mycket av en järnväg och jag har kraftigt skrivit om den.
Vill du vara med och spela, sluta blodspakter med djävulen och döda de oskyldiga? Jättetrevligt! :) Då gör du följande:

  1. Skriver att du vill vara med i den här tråden.
  2. Hittar på ett karaktärskoncept som du vill spela och sedan pratar du och jag om det här i tråden. En viktigt del är vilket fruktansvärt brott du begick för att bli skickad till fängelset där kampanjen börjar. Glöm inte att din karaktär måste vara skyldig.
  3. Bygger karaktären mekaniskt. Tänk på att din karaktär måste vara Lawful evil. Ignorera dock alignment begränsningar för klasser. Ni har 25 poäng att köpa Ability Scores för och ni börjar på level 1. Här är en steg för steg guide till hur man gör en karaktär för nybörjare: http://www.d20pfsrd.com/basics-ability-scores/character-creation
  4. Om du inte vill göra en karaktär själv eller känner att det är för komplicerat så säg till så antingen hjälper jag dig eller gör en karaktär till dig.

Jag vill säga igen, är du osäker på om du kommer klara av att vara med så oroa dig inte! Det finns inga krav på några förkunskaper alls. Är du osäker på något är det bara att fråga :)

 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Jag kan vara intereserad. Trots mitt hat mot d20 systemet så gillar jag pathfinder en del...
Vilka klasser och raser kommer vara tillgängliga?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,547
Spider Jerusalem;n1405 said:
Jag kan vara intereserad. Trots mitt hat mot d20 systemet så gillar jag pathfinder en del...
Vilka klasser och raser kommer vara tillgängliga?
Alla klasser från officiella produkter kommer vara tillgängliga. Kampanjen hamstringar Gunslingern med dåligt loot men det fixar jag om någon vill spela en. Så summoners, alkemister, häxor och annat konstigt är lika välkommet som klassiska fighters, tjuvar och mages. Spelar man en divine klass måste man dock dyrka Asmodeus.

När det kommer till raserna är allting som kan smälta in i samhället för infiltration bra. Så alla grundraserna och saker som är nära dem som tieflings eller drow är välkomna. Saker som orker, ogres eller märkligare saker kommer inte vara tillåtna. Men vill du spela något speciellt och har en bra ide om hur det ska fungera så är jag öppen för att diskutera det :)

Det här kommer inte vara jätte mekanik fokuserat så att min/maxa systemet kommer inte vara nödvändigt.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Jag är möjligen intresserad. Det låter som en kul kampanj men jag är helt grön när det gäller PF, kan ingenting om det överhuvudtaget. Har inte riktigt bestämt mig om jag är beredd att lägga ner tiden som behövs för att lära mig det. I vilket fall som helst vill jag säga att den här kampanjen låter otroligt mycket som the God45 we know and love, och det tyckte jag var roligt. Lyssna bara på det här: "The Kingdom of Talingarde is the most noble, virtuous, peaceful nation in the known world. This is the story of how you burned this insipid paradise to the ground."
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,547
Jag är möjligen intresserad. Det låter som en kul kampanj men jag är helt grön när det gäller PF, kan ingenting om det överhuvudtaget. Har inte riktigt bestämt mig om jag är beredd att lägga ner tiden som behövs för att lära mig det.
Jag har förberett det för att göra det nybörjarvänligt och du kommer inte behöva lära dig mer än grunderna för att vara med och spela. Jag har också skrivit om kampanjen så att vi inte kommer komma upp i de höga och avancerade nivåerna. Mitt förslag är att om du vill vara med och spela så kör en fighter, barbar eller tjuv för då slipper du använda det lite förvirande magi systemet. Hoppas att du bestämmer dig föra att vara med :)

I vilket fall som helst vill jag säga att den här kampanjen låter otroligt mycket som the God45 we know and love, och det tyckte jag var roligt. Lyssna bara på det här: "The Kingdom of Talingarde is the most noble, virtuous, peaceful nation in the known world. This is the story of how you burned this insipid paradise to the ground."
Haha, eller hur? :) Inte förvånande att jag fastnade för att köra den här kampanjen va? ;)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,547
Jag tog inte upp det här i startposten men det är ganska viktigt så jag tänkte att jag slänger in en post om det.

Hur behandlar vi döden i den här kampanjen?

Det är mycket möjligt att dö i den här kampanjen, det finns svåra strider och mäktiga fiender. Men! Ni är inte bara kopplade till Asmodeus kyrka men ni är också några av hans utvalda. Så om ni dör så kommer ingen kräva att ni betalar för att återupplivas och ni kommer inte ta några minus från att göra det.

Det finns två ställen i den här kampanjen där risken finns att er karaktärs själ blir så skadad att ni inte kan återupplivas. Men båda de striderna är frivilliga att ge sig in i eftersom de inte behöver klaras av för att avsluta kampanjen och spelarna/karaktärerna kommer veta riskerna i god tid innan.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
OT-fråga: Varför skype och inte google hangouts?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,547
chrull;n1508 said:
OT-fråga: Varför skype och inte google hangouts?
Ingen egentlig anledning förutom att jag har använt skype innan och det fungerat bra och jag har aldrig använt google hangouts. Eftersom min upplevelse är att många jag spelat med inte har webkameror så är den featuren inte så viktig.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
God45;n1514 said:
Ingen egentlig anledning förutom att jag har använt skype innan och det fungerat bra och jag har aldrig använt google hangouts. Eftersom min upplevelse är att många jag spelat med inte har webkameror så är den featuren inte så viktig.
Ok. Jag har upplevt mycket problem med skype som leder till att folk behöver återansluta och liknande. Med google hangouts har det funkat smidigare.

Dock har jag inte använt någon av dem tillräckligt mycket för att avgöra om det faktiskt är så eller om det bara varit anomalier, så jag ville mest kolla om du hade en specifik anledning till att välja det ena istället för det andra :)
 

kaabii

Veteran
Joined
1 Feb 2014
Messages
20
Location
Mölnlycke
låter kul, gillar pathfinder även om jag bara kört ett par sessioner av det.jag är inresseraed fast det beror nog lite på vilket dag ni kör om jag kan vara med...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,547
Lukas;n1701 said:
om det fortfarande finns plats så är jag typ intresserad,
Du är med och välkommen :) Men du är den sista, härmed stänger jag åtminstone för tillfälligt rekryteringen.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,547
kaabii;n1698 said:
låter kul, gillar pathfinder även om jag bara kört ett par sessioner av det.jag är inresseraed fast det beror nog lite på vilket dag ni kör om jag kan vara med...
Jättekul :) Vi kan lika bra ta det nu. De dagar som ser bra ut är måndagar eller söndagar. Vilken tycker folk är bäst?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,547
Nice :)

Spider, kloptok och Luna, hur ser det ut för er?
 
Top