Nekromanti Skyddsväst

ripperdoc

Myrmidon
Inte sällan i Neotech, med sin dödlighet, tar spelarna varje chans att ge sina rollpersoner bästa skyddsutrustningen. Spelledaren bör dock tänka på att ge nackdelar med att bära rustning. I Irak just nu försöker amerikanska militären utrusta soldaterna med tyngre rustningar för att minska alla skador - men för det mesta vill soldaterna till varje pris undvika tyngre rustning - det handlar om att minskar rörlighet och ökad obehaglighet sänker stridsförmågan. Ett citat:

Something folks don't take into consideration is the tradeoffs associated with wearing additional armor. Just before I rotated out, we were getting issued the DAPS (deltoid auxiliary something-or-other...) and the "space marine" shoulder pads. While these offered additional protection to the side of the chest and shoulders (from small arms fire and small fragments) they were so cumbersome to wear that you were effectively immobile while wearing them. In fact, it was so bulky that I could not put it on and then climb through the turrets on the LMTVs and HUMVEES; I had to put the armor on top of the vehicle, get in the turret, and then suit up. Furthermore, while my small arms protection may have gone up, I was a dead man when it came to vehicle roll overs or surviving an IED/VBIED blast. This is just with the DAPS/ shoulder armor, mind you. Now they're talking about equipping gunners with entire ensembles of kevlar armor (complete with portable AC systems). That's just insane.
Läs mer på DefenseTech

I Neotech ges bara mindre avdrag på TO för de tyngre grejerna. Förvisso kännbart ibland, men ändå inte. Kanske bör man överväga att ge fler nackdelar till för mycket rustning? Att ha en skyddsväst är enkelt, problemen blir när man bär rustning över leder. Å andra sidan, klarade riddarna att traska runt i metall så kan man tycka att soldaterna kan acceptera lite tjock kevlar...

/RipperDoc

k7e9

Hero
Det var intressant må jag säga...
Visst har man funderat över om det inte ska vara lite mer dåliga saker associerade med tyngre rustningar...
Men citatet var sjysst, gav en liten bild av hur illa det kan gå...