Nekromanti Skurkar, skurkar och åter skurkar

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Senaste numret (2/2005) är bra liksom de tidigare, och jag har nästan ingenting att invända, förrutom en sak som faktiskt gör mig riktigt förbannad.

I nummer 6/2004, sidan 13, står följande:
"Vill du se din skurk i Fenix?"

"De 5 vinnarna utses av vår fabulösa panel av opartiska onda genier och kommer att få sina skurkar illustrerade av Gabriel Forsén och publicerade i Fenix"

Här går redaktionen ut stort och det primära är att vinnande bidrag publicerasi tidningen (och hade jag haft tid att skriva ihop en skurk och vunnit hade jag inte brytt mig om övriga priser eller ej, målet hade varit att få den publicerad).

Nu blev resultatet enligt Fenix 2/2005, sid 3:
"[...]lyfta hela skurktävlingen till Fenix hemsida istället."

Jag blir riktigt, riktigt förbannad på detta sätt. Vill jag, kan jag ju själv lägga skurken på en hemsida, och det var ju inte heller det primära målet med tävlingen om man läser i Fenix 6/2004.

Nu är jag faktiskt mycket besviken...

// Radagast
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Visst, men varför trumma på stora trumman om publicering, när det inte blir?

Hade ju lätt avhjälpts med t.ex. "Publicering sker i Fenix i mån av plats".

Jag har själv lärt mig att det är dj-igt viktigt hur man formulerar sig när man skriver regler för en tävling. T.ex. saknades en annan sak som också är viktig. Vilka som får tävla, eller rättare sagt, vilka som inte får tävla..."Medlemmar i redaktionen, juryn och deras familj äga ej rätt att deltaga i tävlingen", som ett exempel.

// Radagast
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Jag blir riktigt, riktigt förbannad på detta sätt. Vill jag, kan jag ju själv lägga skurken på en hemsida, och det var ju inte heller det primära målet med tävlingen om man läser i Fenix 6/2004."

Jag undrade just varför det var så få skurkartiklar av andra än de ordinarie skribenterna i det senaste numret. Håller absolut med, det är verkligen dåligt att slänga upp dem på hemsidan istället. Jag hade deltagit om jag hade haft tid och liksom du med förhoppningen om att publiceras i tryck. Att de istället hamnar på hemsidan känns som en rätt tom och meningslös gest ifrån Fenixs sida.
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
422
Location
Linköping, Sverige
Jag har då inte hittat några skurkar på hemsidan, men se kanske är så lömska att de gömt sig. Eller så har de i sin outsinliga ondska konstruerat en djävulsapparat som gjort mig selektivt blind (det är inte första gången).

/McAber
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Det är iofs inte ovanligt att materialet på hemsidan kommer upp någon vecka efter det att senaste numret skickats ut. Men selektivt blind låter förstås roligare så kör på det. :gremsmile:
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Tråkigt att du blev förbannad. Högst personligen var vi mer besvikna...

Bakgrunden är trist. Vi hade från början planerat att utöka skurknumret ytterligare och hade en färdigsatt tjockare tidning fram till dagen före tryck. Tyvärr uteblev två planerade annonser, och vi hade inte längre råd med denna utökning. Ett trist arbete med att skära bort artiklar följde, där mycket vi ville ha med i den tryckta tidningen togs bort.

En del av det materialet kommer istället att dyka upp i kommande nummer, en del, som skurktävlingen kommer på hemsidan. Att uppdateringen där dröjt kan vi bara be om ursäkt för, tråkiga hälsoskäl kom emellan. Men det är saker på gång;-)

Tove & Anders
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Det fanns inga sådana begränsningar för tävlingen - alla fick skriva. Redaktionen, dvs vi två, och våra släktingar avstod dock;-)

/tove & anders
 

Petri

Veteran
Joined
22 Jul 2003
Messages
159
Location
Göteborg
Ville bara slänga in ett litte förslag som jag inte tror är möjligt men det är en tanke.

Tänk vad tufft det vore om ni kunde typ trycka upp en slags liten skurkbilaga eller nåt som skulle kunna följa med i nåt nummer av Fenix som ett separat litet häfte!
 
Top