Nekromanti Skumma personer

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
ibland undrar man varför det förekommer så många underliga nästan djävulsdyrkartyper på rollspelsbutiker det är därför jag bara köper rollspelssaker på internet.
/Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Vad menar du med "nästan djävulsdyrkartyper"? Bär dom med sig polerade människoskallar och upp-och-ned-vända kors/pentagram? Har dom hotat med att offra dig till Satan?
Det kanske bara är personer som gillar att klä sig i svart.

You are victim of the random .sig
 

snygglo

Veteran
Joined
4 Nov 2000
Messages
73
Location
Malmö
Döma hunden efter håren...

... kan ibland ge upphov till lustiga episoder. Jag kommer ihåg mitt första konvent, Sydcon "tidigt nittiotal". Vi gick med osäkra steg för att registrera oss och utanför byggnaden på en stor gräsplätt satt en grupp arrangörer kring en kille i svarta jeans, svart t-shirt, långt svart hår och värsta goatyskägget. Vi mumlade alla att det var så tråkigt att att sådan personer skulle förstöra för oss andra rollpspelare genom sitt provokativa utseende. Senare under konventet fick vi reda på att Andy "Games Workshop" Chambers var hedersgäst... "Lange schnue".

Ge alla åtminstone en chans...

Max Wallinder
www.galactichero.com/kryptan "There is no spoon"
 

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Nej men dom har konstiga medaljonger och thishirts med diaboliska motiv på.

"Tolkien och Ereb I evighet"
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Döma hunden efter håren...

Jag tycker de flesta på konvent, nu för tiden, är klädda i svarta jeans/armypants, svart t-shirt och har svartfärgat (oftast) långt hår. Eller så är det bara det klientelet som jag umgås med...

bapp

You are victim of the random .sig
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Döma hunden efter håren...

<I>Senare under konventet fick vi reda på att Andy "Games Workshop" Chambers var hedersgäst... "Lange schnue".</I>

Det berättas att när UppCons arrangörer for till Arlanda 1990 för att hämta sin hedersgäst Greg Stafford (RuneQuest, Pendragon, et.al.) så såg de nån sliten gammal lodis sitta där med tatueringar och skrotfärdig skinnjacka, och undrade lite hur en sån där kunde bli insläppt på flygplatsen. Sen kan ni gissa resten...

Och själv blev jag visst tagen för skinnknutte på ett tidigt DalCon. Nå, det är bättre än att tas för a-lagare; har jag också varit med om. (-:

--
Åke
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Exakt vad är ett "diaboliskt motiv"?

Du verkar, i min mening, en smula obildad och/eller fördomsfull vad det gäller just det här. Det skulle vara intressant vad du anser vara utmärkande drag för "djävulsdyrkare" och "satanister" (observera att jag skiljer på de två)

Jag skulle allvarligt talat bli riktigt förbannad om någon på allvar kallade mig för djävulsdyrkare eller satanist, men jag vet att det finns mer än en person som ser mig som en sådan pga att jag klär mig helt i svart, har en kasse udda symboler runt halsen och lyssnar på "skum" musik.

Har du provat att prata med dessa skumma människor som befolkar spelbutikerna? Dom jag känner, och det är väldigt många, är i de flesta fall de trevligaste personer jag vet - även om dom i gemene mans ögon ser ut som elaka drägg-sluskar :)

/Tobbelobbe
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
den stora likriktningen ;-)

Jag håller med... Det är ganska lustigt att se folk som, första gången man ser dom så ser dom ut som vem som helst - blå jeans, nån vit t-shirt och en skjorta, eller nåt liknande. Men på varje konvent man besöker så ser man hur dessa personer alltmer integreras in i den grupp av rollspelare som är svartklädda, stövlar runt i höga kängor och långa rockar, och självklart lyssnar på synth - gärna i industri-tappning - eller goth-musik, osv.
Jag har observerat ett antal sådana nu under de senaste åren. Ibland känns rollspelare som en lite smått inavlad grupp *flin*
Och jo då, jag tillhör själv gruppen av människor som likt rockbeprydda zombies snubblar fram i korridorerna i sina höga kängor framåt natten :)

/Tobbelobbe - mer synth åt folket!
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
bapp

Jag har inte rikigt gått så långt vad gäller klädval - ännu. Dock lyssnar jag ju på synth/EBM/industri. Man blir som man umgås brukar det ju heta...

Ny signatur. Cool, eh? :)

 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Enligt min erfarenhet ( 26 år gammal ) så finns det inte några "NORMALA" människor allt som existerar är onormala och unika människor.
Däremot folk som aktivt förväntar sig normalitet hos folks uppträdande och utseende är ofta de som är mest fyllda av fördommar eller dumhet. Det är ofta de som dömer en person bara med utgång av han/hennes klädsel och DET är dumt...
MEN OMVÄNT gäller även *ler* finns folk som förväntar sig normalitet hos folk utan att ha fördommar. ( fast sådana personer brukar å andra sidan anse att allt från Kostym till nudist är normalt och därför så har de inte fördomar.. *ler* )

Indivudualitet är något som verkar aktivt bekämpas och DET är i mina ögon höjden av idioti orsaken är...
Genier är sällan normala de är Onormala extremt onormala..
Albert E.. Hade flera uppsättningar av Identiska kläder ( jackor, byxor, skor, underkläder, ) som han bar så han var kläd EXAKT på samma sätt varje dag..
Hawking eller vad det nu är han heter.. Grovt CP skadad sitter i rullstol gift med en otroligt snygg tjej ohc han är en av de smartaste personerna i värden och han beräkningar av tid och rum är otroliga.. MEN normal *hmm* Extremt onormal skulle jag villa säga..
Tolkien.. Lustig snubbe tyckte finska var det vackraste språket i värden,, Gillade att hitta på egna språk bara för skoj skull var profesor i språk.. ( inte vidare normal eller hur *ler* )


*hmM* EN fråga VARFÖR skulle någon villja vara normal ? normala personer har aldrig någon framgång möjligen fast jobb och 2,5 ungar.
Normala personer finns inte annat än i statistik så varför varför försöka vara någon man inte kan vara och varför kritisera folk som vågar vara sig själva vågar klä sig i det DOM gillar varför kritisera dom ?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Så sant, hatten. Så sant.

Japp. "Normal" är ett rätt dåligt ord igentligen..


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: zombies snubblar fram i korridorerna

Detta brukar alltid förekomma gott om på spelmöten specielt andra och tredje dagen..
DÅ vandrar trötta ungdommar omkring i smutsiga kläder de har spelat 24 timmar i raken sovigt kanske 10 minuter medans de åt lite mat..
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,052
Location
Linköping
Re: den stora likriktningen ;-)

Jag klär mig minsann inte i höga kängor eller rock trots att jag är rollspelare och har jag svarta kläder så är det för att Mick Jagger har det och inte på grund av någon sådan där synthfjant.
<FONT SIZE=+2>:gremsmile:</FONT>

[color:white]Mustela Putoris Astrabo, pretorian
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,052
Location
Linköping
Re: Döma hunden efter håren...

Och själv blev jag visst tagen för skinnknutte på ett tidigt DalCon. Nå, det är bättre än att tas för a-lagare; har jag också varit med om. (-:

Själv har jag varit med om att bli stoppad och visiterad av polisen i Malmö i följande mycket ''skumma'' klädsel:
Gymnastikskor, blå jeans, öppen skinnjacka som avslöjar en blå scoutskjorta med till hörande mörkblå ''scarfslips'' samt en scoutbasker. Visserligen var klockan tre på natten men man kan ju i alla fall inte beskylla Malmöpolisen för att vara fördomsfull...
:)

[color:white]Mustela Putoris Astrabo, pretorian
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Scouterna = Paramilitär organisation

Tja effterssom Scouterna är en Militant Paramilitär grupp så är det väl inte så konstigt att sådana blir stoppade av polis, speciellt 3 på natten...

Scouterna har ju trotts allt:
i) Uniformsliknande klädsel
ii) Överlevnadsträning
iii) Gemensam "ideologi"
iv) Hirarkiskt ledarskap


/Bjorn

PS: Sarcasm-varning!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Illuminati

Tja, som en erfaren illumunati-spelare så är jag rätt van vid att boy scouts igentligen konspirationsaktigt kontrolleras av pentagon, eller KKK, eller nåt..


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,052
Location
Linköping
Re: Scouterna = Paramilitär organisation

Jajjamensan precis som Sverok jobbar vi på att ta över landet och såsmåningom världen. Det finns en del inofficiella rykten att man på högre ort diskuterar att göra gemensam sak med Sverok för att så snart som möjligt uppnå våra mål.
<font size=+3>:gremsmile:[/i]</font>

[color:white]Mustela Putoris Astrabo, pretorian
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Illuminati

Kul spel Illumunati. /images/icons/smile.gif

Vi får väl ta och köpa in det om vi fixar någon lokal.

/Seinet - Hoppas det är fler som är intreserade än oss fyra vi är just nu (exkl. NG).

<font size="3">Klaga inte på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet</A> seinet@hem.passagen.se
 
Top