Nekromanti skulle behöva lite hjälp

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Så här ligger det till min lilla grupp av äventyrare ska just iväg för att hämta ett gäng med "scrolls" så deras magiker skall bli lite bättre tänkte jag. Dom glömdes i ett gammalt magikertorn för länge sedan. Efter det användes det som ett gerbanis tempel och sedan har ett gäng med vättar flyttat in (dom vet inte om "scrollsen") vad skall vakta "scrollsen" nere i den ljupa grottan? odöda?det känns så uttjatat. Troll? skulle inte tro det va. men vad några förslag skulle upskattas. Tack på förhand / en mycket grubblande SL.
 

mishk

Veteran
Joined
12 Jan 2001
Messages
40
Location
arvika
vad sägs om några söta vargar eller något annat kul djur som sökt sig till grottan

mishk

love is the answer, you got to let it flow
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
men dom vill inte slå vargarna....(efter vad som hände sist hehe) men kanske inte en dum idée ändå men då måste jag komma på en bra lösning till hur dom ska få bort vargarna utan att skada dom. Dom kan ju inte skrämma bort dom för det är ju trots allt deras lya....förslag?
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Behövs det?

Måste du ha något som vaktar det då? Det kan ju vara en krånglig väg dit istället eller bara svårt att finna dit (kanske samma sak?). Eller något annat krux.

"odöda?det känns så uttjatat"
Är det inte lite uttjatat att ha väktare överhuvudtaget? Eller det kanske är som att börja på ett värdshus... en tradition /images/icons/laugh.gif

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

mishk

Veteran
Joined
12 Jan 2001
Messages
40
Location
arvika
De kan ju locka dit några andra vargar så slipper de döda dem själva =:)

mishk

love is the answer, you got to let it flow
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Ytterligare ideer.

Instämmer med vad punger skrev i sitt inlägg det behöver inte vara någon/något som vaktar själva "scrollsen", det svåra kan vara att nå fram till platsen där de ligger och/eller vara svåra att hitta.

Vill du dock att de skall vaktas så bör du kanske först fråga dig vem det var som bodde i tornet och glömde kvar scrollsen, var denne god/ond, rik/fattig, bra/dålig som magiker. Hans personlighet lär påverka vad det är som vaktar om det är något som är kvar sedan magikern bodde i tornet.

Om det är något som flyttat in efter att magikern försvunnit så bör det antingen ha någon anknytning med nuvarande innevånnare i tornet. Är det ett vilt/vilda djur så bör du fundera över vad det är för natur i området runt tornet samt vilka vilda djur som normalt lever i denna miljö och helt enkelt låta något av dessa ha gjort tornets djupa grotta till sin "bostad"

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Re: Behövs det?

krångliga vägar har en tendens att bli ganska tråkiga (tycker jag). Ni kommer till en korsning som delar sig på tre....osv inge vidare kul. Även om det är kul när man verkligen lyckas få den där stämningen när hela gruppen sitter knäpptysta och nästan kan höra sina egna andetag när vattnet droppar från taket i grottan och ekona av råttor som tassar fram. Men kanske skulle man ha någon slags anordning som hindrar dom från att ta sig in i själva kammaren eller nåt.... åter igen förslag?
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
jo men det blir nog stora protester från prästen i gruppen han gillar inte att skada "oskyldiga" små djur som vargar. Dom vill nog klara det utan några som helst döda.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Behövs det?

"krångliga vägar har en tendens att bli ganska tråkiga (tycker jag)."

I ditt ex. tänkte jag mig att det krångliga om man tog bort "väktaren" skulle vara att ta sig förbi Vättarna som numera bor i tornet samt att t.ex hitta själva nedgången till grottan. Jag tänker inte mig att grottan är spec. stor om inte det är en naturlig grotta så hittar de grottan så hittar de scrollsen.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Re: Ytterligare ideer.

Mycket sant.
Det är det att det redan är en krånglig väg dit så jag vill ha en grande finale om du förstår vad jag menar.

Jag har tänkt mycket på vad som skulle passa men eftersom jag inte kommit på något la jag upp det här. fått ngra idéer faktiskt. Men fortfarande är det något som saknas. Magikern eller som det egentligen var magikerna var två tvillingar som båda två var magiker och hade fått sin skolning tillsammans. Dom levde ihop i början men deras personligheter var varandras motsatser (jag vet klysha) så dom flyttade ifrån varandra och började leva separata liv. (funderar på om inte gruppen senare skall stöta på åtminstånde ena av dessa två) SÅ nu när ni vet lite mera så kan ni kanske hjälpa mera :) Tack igen ni hjälper mig oerhört.
 

Schnema

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
27
Location
Ransäter
skrämm ut dem med lte eld. Vargar brukar vara rädda för den.
De kan ju möta en Döds ängel.

skojade bara


Schnema {=Þ
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Ytterligare ideer.

"Det är det att det redan är en krånglig väg dit så jag vill ha en grande finale om du förstår vad jag menar."

Om det nu är så att Scrllsen är kvarglömda så kanske en stor orm har sitt rede vid scrollsen, gör ormen så stor som du tror behövs för att ge RP en jämn "match" Alternativt kan en jättespindel vakta scrollsen. Eller så är det en demon som den ene tvillingbrodern frammanat men inte kunnat fördriva igen som smyger omkring i grottan. Vilket då kan ge en naturlig förklaring till varför scrollsen har "glömts" kvar.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 
Joined
2 Mar 2001
Messages
122
Location
Sverige, Stockholm
Jag har läst alla nedstående inläggen och jag håller med om att du inte behöver ha någon Grand Finale. Vätarna eller så var det Gnomer. Ja ja de har märkt något mystiskt med rummet och anser det därför vara heligt dem. Därför skyddar de rummet där Scrollsens ligger genom att blockera den och plantera ett par snillrika fällor. De kanske till och med låter två vakter stå där. Om dina spelare inte vill ha någon blodspillan får de väl avakta vaktbytet eller något och sedan snabbt men tyst bryta upp dörren och springa där ifrån....

Bara en ideè/images/icons/smile.gif

torvik@brevet.nu
<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A>
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Du har en poäng med det där :) Det har varit jättekul att läsa alla inlägg och idéer vilket jag hade hoppats på det är skönt att ha någon att bolla idéer med. Ormen är oerhört lockande varför inte göra saken ännuvärre. Det är inte platsen vättarna dyrkar utan ormen vilket skulle vara intressant...hmmm vad kan en sådan ha för värden och förmågor? *suck* måste man verkligen vänta ända till augusti frö att få lite fler monster till DoD6.
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Re: Behövs det?

Ja det är ju en idée....hmmm hur hittar man den? Skulle jag vilja veta hmmm...får nog tänka ut något använda allt här skulle vara kul faktisk men vadå kan ju annars använda det i andra äventyr om inte i det här hehe fortsätt gärna ge mig förslag har liksom inte spikat något ännu. Tack igen alla ni som hjälpt till.
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Hjälp

Ni skjuter försiktigt upp dörren. Rummet är mörkt och det ligger en obehaglig doft över det. Plötsligt hör ni ett klirrande. Inne i de djupa skuggorna rör sig något stort och människoliknande. Ni spärrar upp ögonen....

Vad sägs om att den elaka tvillingbrodern har låst en tjänare i en varulvskropp och kedjat fast honom i rummet för att hindra den snälle från att återvända och ta de magiska skrifterna. Om de inte vill döda någon så får de väll försöka med list.

Kommsi lilla hunden, jaaa vem är husses älskling? Vill du ha ett ben?

Dom kanske kan vinna den (vid det här laget) galne varulvens förtroende. Det kanske rent av är så att en av "scrollsen" innehåller besvärjelsen Bota varbest som kan få stackarn att återfå sin ursprungliga form.

Jag är trött så trött så trött....



<A HREF="http://www.spelaroll.net/svultnasvinet" target="_new">http://www.spelaroll.net/svultnasvinet</A> runderolf@hotmail.com
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Re: Hjälp

*Stort leende på dom små läpparna*
Är du SL? om inte bli det helt rätt anda hehe. Mig gilla gilla mycket detta må användas fast självklart måste jag ju varna dom lite men inte för mycket då blir det inge roligt hehe. Skadeglädjen ÄR den enda sanna glädjen. *tackar och bockar*
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
ska kolla på dom har bara orkat med att översätta jättespindeln från 91-an än så länge men det är ganska jobbigt när man får ont om monster.
 
Top