Nekromanti Skuggornas mästare - Crowdfunding av produktlinje

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
Hej och välkomna till hajk, även kallat MylingNews. Även den här gången med tjat om Skuggornas mästare.



Som jag är säker på att vi redan har nämnt så kom Skuggornas mästare ut 23 december och har nu kommit fram till både finansiärer och butiker. Det finns för närvarande på SF-Bokhandeln, Collector's Point, Haven Tattoo Parlor på Hisingen och genom vår webshop, om någon undrar. Den som företräder en butik kan kontakta oss för att ta in spelet. Övriga kan bara tjata i den lokala spelbutiken.

För den som har missat det; Skuggornas mästare är i grunden ett agentspel med både utomjordingar och mytiska inslag. Tänk James Bond eller X-Files möter XCOM, Cthulhu och Narnia i en lätt bisarr, men väl sammanhängande, röra.

Men till saken. Tack vare gott gensvar och översvallande kommentarer om det absurda spelets förträfflighet har vi beslutat att konstruera en hel produktlinje till Skuggornas mästare. För att ha råd med utvecklingen kör vi även denna gång med crowdfunding, alltså en form av förköp skött genom tredjepart (IndieGoGo i det här fallet). Alla har på detta sätt chansen att hjälpa oss forma spelets framtid och finansiera kommande supplement.

Eftersom det här är Tinas personliga projekt hoppas vi extra mycket på att det går bra. Detta eftersom det till stor del kommer att avgöra vad hon kan sysselsätta sig med när hon har energi över. Det sliter även mindre på hennes förstörda leder och muskler om vi får in tillräckligt mycket pengar för att ha råd att ta in mer hjälp.

Vi har i varje fall ett antal böcker och häften planerade, och även tankar på vad som mer skulle kunna ges ut om vi får in tillräckligt mycket pengar. Inget av det som har planerats kom ut till originalet, utan allt är nyskrivet och gjort specifikt för jubileumsutgåvan. Först ut är följande.

Skuggornas gömmor: Häfte med sådant som inte fick plats i regelboken. Här beskrivs allt från artefakter till nya förmågor. Detta är en IndieGoGo-special som blir svår att få tag i efter crowdfundingen.

Skuggornas väsen: Monsterbok som tar upp allt från avatarer och utomjordingar till vandöda och oknytt. Innehåller även årets GothCon-äventyr.

Skuggoperationer: Bok om specialstyrkor. Den kommer att innehålla regler för att spela sådant som Navy SEAL, fältjägare och Spetsnaz. Resten av boken är fylld av information om specialstyrkor, tips om militära uppdrag och militärutrustning. Med lite tur får vi även med ett äventyr.

Skuggornas sällskap: Genomgång av de mäktigaste organisationerna i Skuggornas mästares (och En Garde! III:s) värld. Här presenteras allt från spionorganisationer och mäktiga företag till demoniska kulturer och sekter. Med lite tur får vi med ett äventyr och regler för att spela utvalda organisationer.

Skuggornas färdmedel: Mindre häfte med regler för fordonsstrid och en utökad utrustningslista med fordon, robotar och drönare. Innehåller troligen ett äventyr.

En dag som alla andra: Ett tidsreseäventyr skrivet av Daniel Olsson. Rollpersonerna dras in i en härva fylld av allt från förväxlade identiteter och tidshopp till häxbränningar och rymdstationer.

Crowdfunding

Är du intresserad av spelet eller de planerade supplementen får du gärna lägga lite pengar på det och sprida budskapet till alla du känner. Och lägger du lite extra får du till och med lite extraprylar. Vill du ha något riktigt speciellt har du med andra ord chansen nu.

Är spelet inte riktigt i din smak kan du ändå stödja det och oss genom att lägga pengar på andra spel på crowdfundingsidan.

Vi uppskattar dessutom all hjälp att sprida information om projektet så mycket att vi kör ett par tävlingar för dem som delar ut information om det på facebook, twitter och andra ställen. Det går att läsa mer om det här på crowdfundingsidan.

Länkar

Information om projektet, förköp och andra former av stöd: http://igg.me/at/sm25/

En fil med en tabell som visar vad de olika finansieringsnivåerna ger laddas ner här: http://www.mylingspel.se/te/perks.pdf

En recension av Skuggornas mästare: http://www.icarusdream.se/recension-skuggornas-mastare/

En intervju med Tina om spelet och projektet: http://spelarollspel.se/post/69581238666/halla-dar-tina-engstrom-som-haller-pa-att-ge-ut

Spelets produktsida: http://www.mylingspel.se/index.php?lang=sv&sidid=282

Skuggornas mästare-forumet: http://www.mylingspel.se/forum/index.php/board,57.0.html

MylingSpels facebooksida: https://www.facebook.com/mylingspel

Rollformulär till Skuggornas mästare (för den som tycker om att titta på sådana för att bilda sig en uppfattning om spelet): http://www.mylingspel.se/files/sm2_rform.pdf
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
Vi tänkte att det kunde vara en bra idé att lägga upp alla Tinas updates från IndieGoGo även här. Så, här kommer första.

Uppdatering 2014-01-10

Hej och välkomna till Skuggornas mästare.

Detta är crowdfundingen för produktlinjen till spelet, en crowdfunding som jag personligen verkligen hoppas går bra. Detta eftersom den till stor del kommer att avgöra vad jag kan sysselsätta mig med när jag har tid och energi över och för att det underlättar för mig och sliter mindre på min icke fungerande kropp om vi får in tillräckligt mycket pengar för att ha råd att köpa in sådant som bilder och texter.

Kort sagt skulle jag bli väldigt glad om allt gick över förväntan. Och för att det ska vara större chans att det gör det har vi lagt in en hel del finansieringsnivåer även för dem som inte är fans av just Skuggornas mästare. Vi har våra vanliga spelpaket, en finansieringsnivå som ger tillgång till enstaka regelböcker samt en nivå som gör det möjligt att skaffa konst i form av tavlor och böcker. Med lite tur har vi något för alla. =)

Referering och tävlingarna

När det gäller referering så räcker det med att du, som användare, använder adressen som IndieGoGo genererar (finns i webläsarens adressfält samt, projektsidans introbild samt i facebook- och twitterknapparna) så spårar den refereringar. Klickar någon på din länk, var du än använder den, räknas det som att du har skickat personen till sidan.

På detta vis har alla en chans att vinna tävlingarna, utan att ens behöva lägga något själv på projektet. Det enda kravet är att du kopplar antingen ditt facebookkonto till indiegogo eller att du skapar ett konto här. Och det kan vara väl värt besväret att få folk att klicka på dina länkar, eftersom den ena tävlingen som har med det att göra ger ett valfritt perk värt maximalt 90 euro och den andra ger en presentcheck på 500 kr i vår butik.

Finansieringsnivåerna

Det finns många nivåer att välja mellan. Detta främst för att vi helt enkelt har mycket att erbjuda och för att projektet trots allt omfattar en hel produktlinje. Tyvärr kan det göra att allt känns lite svåröverskådligt. Därför har vi nu lagt upp en lathund för vilken finansieringsnivå/perk som ger vad på projektsidan och i galleriet. En direktlänk till PDF med samma innehåll finns här: http://www.mylingspel.se/te/perks.pdf

Nedan följer en förkortad och förenklad lathund.



Projektsidan: http://igg.me/at/sm25/
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
Dagens lilla uppdatering från Tinas updates från IndieGoGo.

Uppdatering 2014-01-12

Jag tänkte att det kanske kunde vara bra att ta upp vad Skuggornas mästare är och vad man får om man köper spelet.

- Jubileumsversionen av det 25 år gamla Skuggornas mästare. Spelet har fått nytt utseende, nya regler och världen har byggts ut samt kopplats till En Garde! III.

- Generering av rollpersoner, där man gradvis lär känna bakgrund, utbildning, täckmantel, rekrytering av en organisation. Allt sköts med mallar.

- Speciella förmågor som gör rollpersoner, monster och skurkar mäktigare än normala människor.

- Regler som bygger på sexsidiga tärningar och 16 attribut. Svårighetsgrader sköts med extra tärnngar och val av resultat. Man slår för ett utvalt attribut inför ett problem. Med resultatet beskriver man vad man gör och hur man löser problemet.

- Speciell kunskap hanteras med expertiser. En sådan har inget värde utan gör attributslagen lättare.

- Spelet kan köras nästan utan förberedelser, med hjälp av en äventyrsgenerator.

- Spelledaren är inte allsmäktig. Spelarna har en pott med hjältepoäng som de kan ta av för att påverka spelvärlden, bli bättre och för att utföra stordåd.

- Spelledaren har skuggpoäng som hon kan använda för att försvåra för rollpersonerna, eller rädda livet på dem om hon känner för det.

- Värden för Mörker och Indoktrinering, sekundära attribut som anger hur nära rollpersonen står de äldste i det yttre mörkret, respektive de uråldriga utomjordiska anunnaki.

- Ett konfliktsystem som är gjort för att uppmuntra till taktiskt tänkande och filmiska manövrer. Allt sköts med hjälp av effektpoäng och köp av manövrer. Systemet kan användas för alla typer av konflikter.

- Ett skadesystem som bygger på temporära svagheter. Den som blir skadad får en svaghet av lämplig typ.

- Välfyllda listor med agentprylar och vapen. Precis som det ska vara i ett spel med anor från 80-talet.

- Presentation av spelvärlden, vår egen värld fast en version där allt skumt och mytiskt är verkligt. Beskrivning av ett stort antal speciella platser, organisationer, mäktiga personer, udda företeelser, teknologi och övernaturliga väsen. Allt är upplagt på ett sätt som gör det enkelt att använda som en slags verktygslåda.

- Ett kort introduktionsäventyr som tar plats i Sudan.

- Spelet finns i en lyxig hårdinbunden bok. Det har blankt papper, är i svartvitt med stilren 80-talskänsla, och innehåller två referensblad. Boken har 368 sidor, varav mycket är världsinformation och äventyr. Boken har två bokmärkestrådar samt skyddsomslag med tabeller på flikarna.

Hjälp Skuggornas mästare: http://igg.me/at/sm25
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,086
Location
Göteborg
Tyvärr måste jag säga att jag finner alternativen något förvirrande. Men jag tror det klarnar om jag får svar på 2 frågor.

1: Går det att kombinera finansieringsnivåer? Om man t.ex. skulle vilja ha två av supplementen, är det bara att lägga ihop kostnaderna för dem? Det verkar rimligt att det skulle vara så, men det står inte uttryckligen någonstans, och jag har lärt mig att aldrig räkna med att andra underförstår samma saker som jag...

2: Varför i herrans namn finns inte "skuggornas gömmor" som möjligt tillägg på just den finansieringsnivån som innehåller allt annat i digital form?
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
Ber om ursäkt för det. Vi får försöka göra lite tydligare instruktioner. Men tills vidare svarar vi gärna på frågorna.

1: Nej, men det går att köpa flera olika nivåer och det går att köpa samma nivå flera gånger om så skulle behövas. Det står i texten på sidan att man kan köpa flera, men det är nog lite kryptiskt formulerat i sådana fall.

2. Det är av en väldigt bra anledning, nämligen att häftet inte finns i digital form. Och kommer den någon gång som PDF lär den komma i form av något slags gratismaterial. Önskar du en fysisk kopia som uppgradering i PDF-samlingen kan vi dock lägga till det?

Bolongo said:
Tyvärr måste jag säga att jag finner alternativen något förvirrande. Men jag tror det klarnar om jag får svar på 2 frågor.

1: Går det att kombinera finansieringsnivåer? Om man t.ex. skulle vilja ha två av supplementen, är det bara att lägga ihop kostnaderna för dem? Det verkar rimligt att det skulle vara så, men det står inte uttryckligen någonstans, och jag har lärt mig att aldrig räkna med att andra underförstår samma saker som jag...

2: Varför i herrans namn finns inte "skuggornas gömmor" som möjligt tillägg på just den finansieringsnivån som innehåller allt annat i digital form?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,086
Location
Göteborg
Myling said:
1: Nej, men det går att köpa flera olika nivåer och det går att köpa samma nivå flera gånger om så skulle behövas.
Så vad är skillnaden mot min formulering? Att man måste göra olika inbetalningar, en för varje nivå?

Myling said:
2. Det är av en väldigt bra anledning, nämligen att häftet inte finns i digital form.
Då missuppfattade jag totalt. Jag utgick från att det bara fanns i digital form. Nu när jag dubbelkollar står det faktiskt varken bu eller bä. Jag har nog bara blivit van vid att digitalt är normen om man inte säger något annat. :gremwink:
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
Bolongo said:
Myling said:
1: Nej, men det går att köpa flera olika nivåer och det går att köpa samma nivå flera gånger om så skulle behövas.
Så vad är skillnaden mot min formulering? Att man måste göra olika inbetalningar, en för varje nivå?
Precis! Vi har inte hittat något sätt att välja flera perks samtidigt så det är tyvärr flera olika inbetalningar som gäller.

Vi uppdaterade precis sidan och lade in rubriken Instruktioner, enligt nedan.

Instruktioner

Crowdfunding, eller gräsrotsfinansiering, är ett sätt att få in finansiering till projekt. Det är egentligen ett finare ord för förbeställning genom tredje part, i det är fallet IndieGoGo. Tycker man om vad man ser i beskrivningen, eller bara vill stödja kreativitet och skapande, är det bara att trycka på ett av belöningspaketen ute till höger och följa instruktionerna. Vill man bara ge utan att ha något i gengäld kan man trycka på Contribute-knappen längst ned på sidan och fylla i den summa man vill ge. Betalningen sker sedan genom PayPal eller med kort.

Det är fullt möjligt, och i det här fallet även meningen, att man kan köpa flera finansieringsnivåer var för sig. Det går till och med att köpa samma nivå flera gånger vid olika tillfällen om man så skulle vilja.

Ser du flera nivåer som du vill ha köper du dem, ett perk i taget. Klicka på en och fyll i dina uppgifter. Gå sedan tillbaka och gör likadant med nästa, och nästa, och nästa, och så vidare.

Det är även möjligt att betala mer för ett perk än vad som faktiskt krävs. Du ändrar då bara summan som anges efter att du har tryckt på det perk du vill ha.

Har du chansen att välja ett tillval och vill ha detta måste du ändra summan. Lägg då till kostnaden för tillvalet till perkets originalkostnad.


Säg gärna till om det är tydligare.

Bolongo said:
Myling said:
2. Det är av en väldigt bra anledning, nämligen att häftet inte finns i digital form.
Då missuppfattade jag totalt. Jag utgick från att det bara fanns i digital form. Nu när jag dubbelkollar står det faktiskt varken bu eller bä. Jag har nog bara blivit van vid att digitalt är normen om man inte säger något annat. :gremwink:
Själva är vi ganska gammalmodiga och tänkte inte ens tanken att någon trodde att det handlade om en PDF. Vi har dock uppdaterat beskrivningen av häftet för att tydliggöra det också. =)
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo


Bankgirobetalning

För den som inte vill använda PayPal eller kort på nätet har vi nu gjort det möjligt att betala in via bankgiro.

Först väljer du ut alla perks som du vill ha och skriver upp dem. Sedan lägger du ihop cirkavärdet i kronor för utvalda perks (står först i perkbeskrivningen). Därefter betalar du in summan till bankgiro 404-3212. Skriv ditt namn och antingen "Skuggornas mästare" eller "SM" i meddelandefältet så att vi vet vad pengarna är till för. Slutligen skickar du ett mail till mig eller till info@mylingspel.se med uppgifter om inbetalningen samt vilka perks du har betalat för.

Information om projektet och allt som det omfattar finns här: http://igg.me/at/sm25/x/45666


Perks

Alla perks och vad de ger anges i schemat som kan tas hem här: http://www.mylingspel.se/te/perks.pdf

För enkelhetens skull listar vi även upp alla perks med kostnad i kronor nedan:

Skuggornas mästare: Ninja
9 kr + tillval

Håll koll eller köp merchandise.

Du får:
- Uppdateringar om projektet via epost
- Merchandise med Skuggornas mästare-tema som möjliga tillval. Välj det du vill ha. Skriv upp det, räkna ihop kostnaden, lägg till den till 9 kr och betala.

Tillval:
+ 115 kr Musmatta
+ 125 kr 4 st Kylskåpsmagneter
+ 145 kr Bild på A3
+ 215 kr Mugg
+ 310 kr T-shirt
+ 425 kr USB-minne, med PDF av allt annat du köper
+ 535 kr Konstbok
+ 1150 kr Bild på canvas


Återförsäljarpaket
18 kr + tillval

För registrerade företag. Välj tillvalen du vill ha. Främst för återförsäljare som butiker och dylikt, även om alla registerade företag kan köpa nivån ifråga. Känner vi inte till dig och ditt företag kommer vi att kräva momsnummer eller dylikt som bevis på att du har eller företräder ett företag.

När du lägger pengar på återfösäljarnivån väljer du bland alla tillval, lägger till tillvalens kostnad till grundkostnaden på 18 kr och betalar in som vanligt. Och glöm inte att du kan köpa nivån flera gånger om flera supplement blir upplåsta.

Du får:
- Åtkomst till tillvalen nedan. Lägg till angiven summa till grundkostnaden för valt perk och skriv ned någonstans vad du har valt extra.
- Kvitto med momsspecifikation
- Frakt inom Sverige.

Tillval:
+ 550 kr 3 ex Skuggornas mästare
+ 260 kr 3 ex Stuntkortlek
+ 170 kr 3 ex Skuggornas färdmedel
+ 250 kr 3 ex Skuggornas sällskap
+ 250 kr 3 ex Skuggornas väsen
+ 250 kr 3 ex Skuggoperationer
+ ?? 3 ex Upplåst supplement, listan byggs ut efter hand


Skuggorna mästare: Signering
35 kr

Signering av Tinas verk.

Du får:
- Alla fysiska produkter av Tina Engström blir signerade.
- Enda säkra sättet att få böckerna signerade. Alternativet är att komma till ett konvent och få det signerat gratis, eller vädja om att få enskild bok signerad.
- Signeringen kostar lite och är ett separat perk för att vi ska veta säkert vem som vill ha signerade böcker och för att Tina inte klarar att signera allt som standard. Detta på grund av att Tinas händer ej fungerar bra.


Skuggornas mästare: Support
90 kr

Supportnivå.

Du får:
- Första gången som du skaffar detta perk tackas du i alla supplement på grundnivån Varje supplement har en unik grundnivå (exempelvis Drake för Skuggornas väsen). I böcker som du har köpt genom något perk ökar tacknivån till Avatar.
- Varje gång du köper detta perk ökar din Tack-nivå ett steg i alla supplement. Nivå två är Avatar. Nivå tre är Skugga. Högsta nivån ingår automatiskt i finansieringsnivån Skuggornas mästare: Skugga.


Skuggornas mästare: Samlare
95 kr + tillval

Skuggornas färdmedel.

Du får:
- Skuggornas färdmedel
- Skuggornas färdmedel PDF
- Du ackrediteras som Samlare i Skuggornas färdmedel om du så vill. Vi kommer att skriva ditt namn i angivna böcker och tacka dig för finansieringen, så länge som du uttryckligen inte säger ifrån och ber om att få vara anonym. Det går även att ackrediteras med nick eller alias. Även detta måste du säga till oss om innan boken trycks.
- Frakt inom Sverige.
- Möjlighet att skaffa Skuggornas gömmor. Lägg till angiven summa till grundkostnaden för valt perk och skriv ned någonstans vad du har valt extra.

Tillval:
+ 90 kr IndieGoGo-specialen Skuggornas gömmor. Skuggornas gömmor kommer aldrig att säljas i butik eller i vår webshop. Det kommer att kunna köpas på konvent, men det är enda sättet att få tag i häftet efter crowdfundingens slut. Så se till att passa på.


Skuggornas mästare: Fältjägare
140 kr + tillval

Skuggoperationer.

Du får:
- Skuggoperationer
- Skuggoperationer PDF
- Du ackrediteras som Fältjägare i Skuggoperationer om du så vill. Vi kommer att skriva ditt namn i angivna böcker och tacka dig för finansieringen, så länge som du uttryckligen inte säger ifrån och ber om att få vara anonym. Det går även att ackrediteras med nick eller alias. Även detta måste du säga till oss om innan boken trycks.
- Frakt inom Sverige.
- Möjlighet att skaffa Skuggornas gömmor. Lägg till angiven summa till grundkostnaden för valt perk och skriv ned någonstans vad du har valt extra.

Tillval:
+ 90 kr IndieGoGo-specialen Skuggornas gömmor. Skuggornas gömmor kommer aldrig att säljas i butik eller i vår webshop. Det kommer att kunna köpas på konvent, men det är enda sättet att få tag i häftet efter crowdfundingens slut. Så se till att passa på.


Skuggornas mästare:Stormästare
150 kr + tillval

Skuggornas sällskap.

Du får:
- Skuggornas sällskap
- Skuggornas sällskap PDF
- Du ackrediteras som Stormästare i Skuggornas sällskap om du så vill. Vi kommer att skriva ditt namn i angivna böcker och tacka dig för finansieringen, så länge som du uttryckligen inte säger ifrån och ber om att få vara anonym. Det går även att ackrediteras med nick eller alias. Även detta måste du säga till oss om innan boken trycks.
- Frakt inom Sverige.
- Möjlighet att skaffa Skuggornas gömmor. Lägg till angiven summa till grundkostnaden för valt perk och skriv ned någonstans vad du har valt extra.

Tillval:
+ 90 kr IndieGoGo-specialen Skuggornas gömmor. Skuggornas gömmor kommer aldrig att säljas i butik eller i vår webshop. Det kommer att kunna köpas på konvent, men det är enda sättet att få tag i häftet efter crowdfundingens slut. Så se till att passa på.


Skuggornas mästare: Drake
160 kr + tillval

Skuggornas väsen.

Du får:
- Skuggornas väsen
- Skuggornas väsen PDF
- Du ackrediteras som Drake i Skuggornas väsen om du så vill. Vi kommer att skriva ditt namn i angivna böcker och tacka dig för finansieringen, så länge som du uttryckligen inte säger ifrån och ber om att få vara anonym. Det går även att ackrediteras med nick eller alias. Även detta måste du säga till oss om innan boken trycks.
- Frakt inom Sverige.
- Möjlighet att skaffa Skuggornas gömmor. Lägg till angiven summa till grundkostnaden för valt perk och skriv ned någonstans vad du har valt extra.

Tillval:
+ 90 kr IndieGoGo-specialen Skuggornas gömmor. Skuggornas gömmor kommer aldrig att säljas i butik eller i vår webshop. Det kommer att kunna köpas på konvent, men det är enda sättet att få tag i häftet efter crowdfundingens slut. Så se till att passa på.


Rollspel: Jägare
220 kr + tillval

PDF-samling med boktillval.

Du får:
-Bortom:Lögnens slöja, En Garde! III, Leviathan, Skuggornas mästare & Starchallenge PDF
-Frakt inom Sverige.
- Tillgång till tillvalen nedan. Lägg till angiven summa till grundkostnaden för valt perk och skriv ned någonstans vad du har valt extra.

Tillval:
+ 260 kr Skuggornas mästare
+ 300 kr En Garde! III
+ 140 kr Pirater!
+ 100 kr En Garde! III-skärm
+ 60 kr Väsen
+ 250 kr Skepp!
+ 230 kr Starchallenge
+ 225 kr Leviathan
+ 35 kr Leka med elden
+ 90 kr Bortom:Lögnens slöja
+ 110 kr Visioner och fantasier
+ 140 kr Portal


Starchallenge: Prisjägare
310 kr

Starchallenge startpaket med Skuggornas mästare PDF.

Du får:
- Starchallenge
- Starchallenge PDF
- En lös stjärnkarta i färg
- Skuggornas mästare PDF
- Frakt inom Sverige.


Skuggornas mästare: Samordnare
310 kr

Komplett Skuggornas mästare-paket i PDF-form.

Du får:
- Skuggornas mästare PDF
- Stuntkortleken PDF
- Skuggornas färdmedel PDF
- Skuggornas sällskap PDF
- Skuggornas väsen PDF
- Skuggoperationer PDF
- PDF av allt som blir upplåst under projektets gång. Värdet ökar med andra ord efter hand.


Skuggornas mästare: Agent
490 kr + tillval

Skuggornas mästare startpaket.

Du får:
- Skuggornas mästare
- Skuggornas mästare PDF
- 5 st tärningar
- Stuntkortlek
- Rollformulär (+ upplåsta spelledarblad)
- Frakt inom Sverige.
- Möjlighet att skaffa Skuggornas gömmor. Lägg till angiven summa till grundkostnaden för valt perk och skriv ned någonstans vad du har valt extra.

Tillval:
+ 90 kr IndieGoGo-specialen Skuggornas gömmor. Skuggornas gömmor kommer aldrig att säljas i butik eller i vår webshop. Det kommer att kunna köpas på konvent, men det är enda sättet att få tag i häftet efter crowdfundingens slut. Så se till att passa på.


Leviathan: Mahar
670 kr

Komplett Leviathan-paket med Skuggornas mästare PDF.

Du får:
- Leviathan
- 2 st tärningar
- Konfliktkortlek
- Soundtrack från Abstract Assassinator
- Jerichos murar
- Polaris: Reliken från forntiden.
- Skuggornas mästare PDF
- Frakt inom Sverige. Allt levereras i takt med att det blir färdigt.


En Garde! III: Löskefolk
740 kr

En Garde! III-startpaket med Skuggornas mästare PDF.

Du får:
- En Garde! III
- Pirater!
- Spelledarskärm
- Väsen
- Rollformulär
- Madame de Brasillachs hemlighet
- 2 st tärningar
- Skuggornas mästare PDF
- Frakt inom Sverige.


Bortom: Umbra
800 kr

Komplett Bortom-paket med Skuggornas mästare PDF.

Du får:
- Bortom: Lögnens slöja
- Bortom: Visioner och fantasier
- Noas sista drag
- Anakronismer
- Kolonnerna
- Leka med elden
- 2 st tärningar
- Skuggornas mästare PDF
- Frakt inom Sverige.


En Garde! III: Sprätt
1850 kr + tillval

Komplett En Garde! III-paket med Skuggornas mästare PDF.

Du får:
- En Garde! III
- Pirater!
- Spelledarskärm
- Skepp!
- Väsen
- 4 ex Spelarhäften
- Rollformulär
- Madame de Brasillachs hemlighet
- Hjärtefrost färg
- Lancea Longini färg
- Barnarov färg
- 2 st tärningar
- Skuggornas mästare PDF
- Frakt inom Sverige.
- Möjlighet att köpa Pirater!-boxen som tillval. Sammalagt sex boxar gjordes, två är kvar. Lägg till angiven summa till grundkostnaden för valt perk och skriv ned någonstans vad du har valt extra.

Tillval:
+ 625 kr Pirater!-boxen. Det finns endast 2 boxar.


Skuggornas mästare: Avatar
2000 kr

Skuggornas mästare uppgraderingspaket.

Du får:
- Du/vän på bild i bok. Skicka foto. Du, en vän eller en älskad hamnar på bild i ett av supplementen. Du skickar in ett foto till oss som våra konstnärer sedan använder som förlaga. Du får även önska en typ av bild som du helst vill vara med på (action, porträtt, spelledarperson, monsterbild, et cetera). Är du eller personen som ska hamna på bild under 18 år måste vi ha både den omyndiges och målsmans skriftliga godkännande.
- Handgjord box
- Skuggornas färdmedel
- Skuggornas sällskap
- Skuggornas väsen
- Skuggornas gömmor
- Skuggoperationer
- 5 st tärningar
- Rollformulär (+ upplåsta spelledarblad)
- Alla upplåsta supplement. Du får helt enkelt alla bonusmål som blir upplåsta under projektets gång, utan att behöva köpa dem för sig. Perk-nivån ökar med andra ord i värde i takt med att bonusmålen blir upplåsta.
- PDF av allt
- Du ackrediteras som Avatar i projektets böcker. Vi kommer att skriva ditt namn i angivna böcker och tacka dig för finansieringen, så länge som du uttryckligen inte säger ifrån och ber om att få vara anonym. Det går även att ackrediteras med nick eller alias. Även detta måste du säga till oss om innan boken trycks.
- Frakt inom Sverige.


Skuggornas mästare: Skugga
2400 kr

Skuggornas mästare-paket.

Du får:
- Du/vän på bild i bok. Skicka foto. Du, en vän eller en älskad hamnar på bild i ett av supplementen. Du skickar in ett foto till oss som våra konstnärer sedan använder som förlaga. Du får även önska en typ av bild som du helst vill vara med på (action, porträtt, spelledarperson, monsterbild, et cetera). Är du eller personen som ska hamna på bild under 18 år måste vi ha både den omyndiges och målsmans skriftliga godkännande.
- Handgjord box
- Skuggornas mästare & stuntkortlek
- Skuggornas färdmedel
- Skuggornas sällskap
- Skuggornas väsen
- Skuggornas gömmor
- Skuggoperationer
- 5 st tärningar
- Rollformulär (+ upplåsta spelledarblad)
- Alla upplåsta supplement. Du får helt enkelt alla bonusmål som blir upplåsta under projektets gång, utan att behöva köpa dem för sig. Perk-nivån ökar med andra ord i värde i takt med att bonusmålen blir upplåsta.
- PDF av allt
- Du ackrediteras som Skugga i projektets böcker. Vi kommer att skriva ditt namn i angivna böcker och tacka dig för finansieringen, så länge som du uttryckligen inte säger ifrån och ber om att få vara anonym. Det går även att ackrediteras med nick eller alias. Även detta måste du säga till oss om innan boken trycks.
- Frakt inom Sverige.

Projektsidan: http://igg.me/at/sm25/
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
Dagens uppdatering från crowdfundingsidan, av Tina.

Så varför stödja det här projektet nu och inte vänta tills allt finns i butik?

Det finns ett antal belöngar som är helt unika för crowdfundingen, och som därmed kan vara svårt att få tag i efter projektettiden är över. Förutom det finns det naturligtvis mer personliga anledningar.

- Skuggornas gömmor kommer aldrig att säljas i butik eller på nätet, så bästa chansen att skaffa detta häfte är genom crowdfundingen.

- Den som köper ett av de två största finansieringsnivåerna får de första böckerna levererade i en handgjord högkvalitativ box.

- Den som köper ett av de två största finansieringsnivåerna får chansen att hamna på bild i en av böckerna som omfattas av projektet. En av MylingSpels konstnärer målar av finansiären i önskad situation.

- Det är möjligt att skaffa merchandise och konst som har med spelet att göra. Detta är i stort sett enda chansen att få tag i sådant för ett bra tag framöver.

- Finansiärer har chansen att tackas i böckerna som de stödjer. Det finns tre olika tacknivåer som kan skaffas på olika sätt.

- Det är möjligt att få alla belöningar signerade av mig (Tina). Detta kan annars vara svårt att få eftersom mina fingrar inte fungerar som de ska.

- PDF-versioner av alla Skuggornas mästare-supplement som en finansiär får som belöning ingår gratis med fysiska kopior.

- Spelet är värt att satsa på enligt de vi har hört ifrån. Många är positivt överraskade och vi har flera gånger fått höra att vi har lyckats behålla originalets unika känsla. Till och med originalets skapare, Gunilla och Micke, har sagt att de verkligen tycker om vad vi har gjort med deras spel.

- Kanske viktigast för MylingSpel och de som vill känna att de uträttar något är att de som stöder projektet hjälper till att forma spelets framtid.

- Slutligen, om någon vill ha en mer personlig anledning. Projektet är väldigt viktigt för mig. Skuggornas mästare är ett spel som jag av någon anledning har fastnat för, kanske för att spelvärlden är precis i min smak, och kanske är det för att jag har lagt min tid på spelet under ett års tid. Jag vill koncentrera största delen av min kraft på det även den närmaste tiden. Det är dock inte lätt att göra allt som sjukpensionär med kroniska problem och sviktande hälsa, men det skulle underlätta mycket för mig om projektet blev framgångsrikt. Förutom då att det skulle göra mig lycklig och ge mig ett mål (något som också är viktigt om man som jag ofta behöver en anledning att inte bara ge upp på grund av den eviga värken i kroppen).



Projektsidan: http://igg.me/at/sm25/
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
Vi tänkte att det kunde vara intressant för i alla fall någon att se hur en strid går till i Skuggornas mästare. Så, eftersom vi är lata kommer här stridsexemplet från regelboken, tillsammans med en slumpmässigt utvald bild från samma kapitel.



Exempel: En stridsrunda i en fysisk konflikt

Takeo och Sophie Etherton, baronessa på dagen och vigilant på natten, hamnar i ett bakhåll i en mörk gränd. Två underhuggare med järnrör och en ledare med automatpistol blockerar vägen tillbaka. De ler elakt och anfaller sedan hjältarna.

Ingen vill deklarera uppsåt. Spelledaren har redan angivit utgångsläget. Hon meddelar dock att fienden står på kort avstånd från hjältarna. Det finns inga relaterade händelser än.

Punkt fyra är att bestämma och slå attribut. Takeo vill satsa på Uppmärksamhet, eftersom han tror sig kunna anfalla med sina shuriken. Sophie vill också använda Uppmärksamhet. Spelledaren bestämmer att underhuggarna använder Rörlighet och ledaren Uppmärksamhet. Alla slår för att lyckas. Takeo har 5 i Uppmärksamhet och expertisen Kasta. Han slår två tärningar och får 2 och 3. 3 används och läggs till hans grundhandling på 2. Han har 5 effektpoäng. Sophie har 3 i Uppmärksamhet och expertiserna Pistol samt Stadig hand. Hon slår tre tärningar: 4, 5 och 5. Hon misslyckas och har bara grundhandling, 1, antal effektpoäng. Underhuggarna slår ett slag och får 4 effektpoäng per person, med andra ord 8 sammanlagt. Ledaren får också 4 effektpoäng.

Därefter bestäms turordning. Takeo har 4 i initiativ. Sophie har 2, underhuggarna 3 och ledaren 2. Turordningslistan är därmed: 4 hjältarna, 3 skurkarna, 2 hjältarna (rollpersoner agerar innan spelledarpersoner) och 2 skurkarna.

Punkt sex är att alla agerar. Sophie vill utnyttja första platsen i turordningen eftersom hon har för få effektpoäng att försvara sig med. Hon har 3 handlingar och 1 effektpoäng. Hon utnyttjar sitt effektpoäng på att kasta sig i fullt skydd bakom en container. Hon använder dessutom 1 av gruppens hjältepoäng på att slå ut en underhuggare; samtidigt som hon kastar sig i skydd skjuter hon mot underhuggarna och bestämmer att hon träffar en av dem i halsen. Han gurglar och segnar ner. Sophie har nu använt 2 handlingar, 1 hjältepoäng och sitt enda effektpoäng. Samtidigt får spelledaren 1 skuggpoäng eftersom 1 hjältepoäng användes.

Det är nu en av skurkarna. Spelledaren bestämmer att ledaren agerar. Han har 2 handlingar och 4 effektpoäng. Han har 3 i maxhandling och får därmed lägga högst 3 poäng på en handling. Han kastar sig bakom en annan container för 1 effektpoäng och avfyrar en salva (se sidan 138) mot Takeo för 3 effektpoäng. Spelledaren bestämmer att attacken ska drabba Takeos Fysik. Pistolens skadevärde på 2 läggs till offrade effektpoäng för en salva, vilket ger en attack värd 5 poäng. Takeo kan inte motverka hela attacken, så han lägger 2 effektpoäng och hoppas på att panikslaget ska rädda honom.

Takeo bestämmer att han träffas i höger ben; eftersom ledaren inte siktade på ett träffområde bestämmer Takeo. Han har ingen rustning och slår därför ett panikslag mot Rörlighet. Han har 4 och slår 2. Skadeeffekten minskar till 1. Jämförs skadan med Takeos fysiska trauma på 2 och tålighet på 4 visar det sig att skadan är under traumavärdet. Takeo får därmed en temporär svaghet som måste påverka Fysik. Takeo bestämmer sig för att välja -Köttsår: Höger Lår (Fysik -1). Svagheten försvinner när striden är över, men kan läkas med första hjälpen även under striden.

Det är nu Takeos tur. Han har 2 effektpoäng och 2 av 3 handlingar kvar. Han tänker till lite. Underhuggaren har en hel massa effektpoäng, då underhuggarnas totala mängd effektpoäng inte minskar bara för att en av dem dör. Han offrar därmed 1 handling och 1 hjältepoäng, och ger spelledaren 1 skuggpoäng, för att slå ut kvarvarande underhuggare. Han beskriver hur han sätter tre shuriken i hals och ansikte på den stackars underhuggaren, som stendör. Han utnyttjar kvarvarande handling och effektpoäng på att springa fram i skydd vid samma container som ledaren ligger bakom.

Nu skulle det egentligen ha varit underhuggarna, men de är döda. Stridsrundan är därmed över.
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
Första bonusmålet är upplåst!

Eftersom antalet likes på MylingSpels facebooksida har nått 160 kommer nu ett speciellt spelledarformulär att skapas och läggas upp gratis på hemsidan. Det kommer även att ingå utskrivna formulär i vissa av finansieringsnivåerna nu (alla där rollformulär ingår).

Nu ska vi bra försöka nå själva huvudmålet och dessutom försöka låsa upp de tre efterföljande finansiella bonusmålen (eftersom de är de viktigaste för att allt ska gå så smärtfritt som möjligt under utvecklingen).

Hjälp oss därmed gärna på alla sätt du kan. Även om du inte har möjligt att köpa fler perks kan du alltid hjälpa oss informera andra. Så var inte rädd för att skicka över länken till crowdfundingsidan till alla du känner som någon gång har hållt i en rollspelsbok. Du kan skicka via mail, på en blogg, på twitter och via facebook. Märk väl att facebookdelningsfunktionen som är inbyggd på crowdfundingsidan inte verkr fungera ordentligt, så kopiera helst din länk och dela den på vanligt sätt i facebook. Glöm dock inte att logga in på Indiegogo med ditt konto eller genom facebook för att få tillgång till din refereringslänk (det går trots allt att vinna fina priser på det sättet).

Du får även hemskt gärna gå med i det event som jag har skapat på facebook och sedan skicka inbjudningar till alla du känner, och sedan uppmana dem att i sin tur bjuda in sina vänner.

Sidan för eventet hittas här: https://www.facebook.com/events/377421482402845/

Hjälp Skuggornas mästare: http://igg.me/at/sm25/
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
  • Två bakgrunder som klipptes bort från regelboken av olika orsaker. Dels den lätt ondskefulla och intrigerande groupien och dels nymfomanen.
  • Sju karriärval som höggs bort från regelbok, främst på grund av platsbrist. Det handlar om i genomsnitt ett nytt karriärval per hemlig organisation som man kan vara medlem i. Här beskrivs sådant som ninjasabotören, Romerska inkvisitionens domare, underrättelsetjänstens samordnare och vanliga grannskapsvakter.
  • Nio nya förmågor. Många är nyskrivna, medan andra inte var tillräckligt bra för att få vara med i regelboken. Här finns i alla fall förmågor som Nio liv (bokstavligt talat nio liv), En hjältes tur (aldrig kunna träffas av kulor om man använder alla effektpoäng på förflyttning) och Mumie (nu har ni chansen att spela urgamla förtorkade stofiler med dammig hjärna).
  • Ny utrustning och fyra nya artefakter. Utrustningen är till största delen nyskriven, medan artefakterna är sådana som inte fick plats i regelboken. Här beskrivs bland annat förbundsarken, antagligen den mäktigaste kraftavataren som någonsin har skapats på jorden, samt de japanska kejserliga regalierna.
  • En bunt nya speciall platser. Lite drygt hälften är sådana som inte fick plats i regelboken, medan resten är sådana som valdes bort redan innan de beskrevs eller sådana som helt enkelt missades. Den som vill förlägga ett äventyr till Takakonuma Greenland Park eller Nan Madol kan göra det med hjälp av Skuggornas gömmor.
  • Fyra nya mäktiga personer. Två av dem klipptes bort från regelboken, medan två är helt nyskrivna. De två senare är Lilith, världens första vampyr (lite drygt 300000 år gammal lemurisk nekromantiker och numera nästan halvgud), och Indrid Cold, även kallad The Grinning Man, världens första illikhybrid (genetisk mix mellan människa och liten grå utomjording).
  • Sist men inte minst finns en lista med exempel på olika avatarer som har levt under mänsklighetens historia. Den som vill veta vem/vad Väinämöinen, Ivan IV Vasilyevich, Himiko eller Gráinne O’Malley var avatar för oh hur mycket kraft de hade kan läsa det här.
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
Och här kommer dagens uppdatering från Tina.

Hjälp oss sprida information!

För att det här ska ha större chans att lyckas, göra mig glad, och därmed göra dem runt mig också glada när de slipper höra mig gnälla finns det tre saker du och dina vänner kan göra. Dessutom kan du göra detta även om du inte har möjlighet att hjälpa oss och projektet ekonomiskt. Du har med andra ord chansen att göra oss glada och samtidigt känna att du har gjort en god gärning utan att ha behövt lägga ner speciellt mycket tid på det. Det tar inte många minuter, men kan göra stor skillnad.

1. Sprid vår event. Gå in på https://www.facebook.com/events/377421482402845/ och gå med. Tryck sedan på Bjud in-knappen och bjuda in alla rollspelare och föredetta rollspelare som du känner.

2. Dela information om kampanjen. Dela ut crowdfundingsidan ( http://igg.me/at/sm25/ ) på facebook, twitter, bloggar, muntligen och på andra ställen om du har möjlighet. Har du loggat in på Indiegogo kan du använda din personliga länk med din personliga kod i slutet för att ha större chans att vinna våra tävlingar.

3. Hjälp oss värva facebookfans. Gå in på vår facebooksida ( https://www.facebook.com/mylingspel ) och bli en fan om du inte redan är det. Använd sedan listan med vänner under introbilden till höger för att bjuda in alla rollspelare som du känner.

Nytt perk/finansieringsnivå

Vi har även lagt till ett perk till, främst för att samma typ av belöning var en omtyckt bonus under Leviathan-projektet tidigare. Den som verkligen vill ha med ett eget alster i ett av supplementen har nu chansen. Det är då bara att lägga 45 euro på Skuggornas mästare: Kreatör och skriva något.

Du kan skriva en varelse till Skuggornas väsen, ett sällskap till Skuggornas sällskap eller ett komplett äventyr till ett supplement. Du får mallar och regler som behövs för att kunna skriva till spelet. En varelse ligger på ungefär en sida, ett sällskap på mellan en och fyra sidor och ett äventyr på mellan tio och 30 sidor text. Så länge som det passar spelvärlden och inte redan är skrivet får du skriva i stort sett vad du vill. Och skulle du ändå råka skriva något som inte passar har du alltid chansen att skriva om det. Vi förbehåller oss rätten att putsa språket, korrekturläsa och redigera texten vid sättning. Deadline beror på vad du skriver. Varelser måste vara färdiga 1 april, medan annat får ta längre tid.

När boken med ditt alster är ute får du ett signerat exemplar och en personlig hälsning av den hemskickat (eller osignerat om du hellre vill det).

Hjälp Skuggornas mästare: http://igg.me/at/sm25/
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
40 euro till grundmålet och en fullt finansierad monsterbok. Det är även 10 fans på MylingSpels facebooksida tills en lättversion av samma monsterbok kommer att läggas ut för gratis nedladdning på hemsidan och 11 sålda perks tills En dag som alla andra trycks som ett behändigt häfte.

Vidare till något helt annat, ett exempel från Skuggornas väsen:

Chupacabra

Chupacabran är ett utomjordiskt rovdjur. För 2000 år sedan släpptes de ut i naturen för att ssarsa skulle ha något att jaga som sport. Detta för att de inte hittade något bra djur att jaga i den delen av världen och behövde något skoj. Numera känns beslutet kanske lite dumt och ssarsa jagar inte längre chupacabran. Istället får den lilla populationen härja fritt och föröka sig bäst de kan. De finns bara i Mellanamerika och södra USA, än så länge.

Detta rovdjur ger sig på allt från kor till människor för att få tag i blodet som de behöver för att överleva. Chupacabran ser ut som en två meter lång hårlös apa med fladdermusvingar. De långa armarna avslutas i stora klor. Huvudet är avlångt och påminner om fladdermusens. Öronen är dock mindre och tänderna större. På ryggen har den ett segel som hålls upp av benspröt. Seglet används för flygmanövrering, parningsdanser och kylning.

De parar sig på våren, varefter honan lägger ett tiotal ägg på en varm fuktig plats. Dessa lämnas åt sitt öde och ungarna får klara sig själva tills de är vuxna. Det är bara tack vare jaguarer, ormar och sjukdomar som Mellanamerika inte svämmar över av dem.

Antal: Enstaka.
Sinnen: Gott luktsinne. Dålig syn. Kan se värme.
Kommunikation: Primitiv.
Diet: Blod. Ger sig helst på större djur och människor.
Förflyttning: Långsam på land, normal i luften.
Bärförmåga: Ungefär 75 kilogram utan problem.
Livslängd: 20 år.

Längd: 1,8-2,4 meter
Vikt: 60-100 kilogram
Initiativ: 7
Handlingar: 3
Grundhandling: 1
Maxhandling: 5

Fysiskt trauma: 2
Fysisk tålighet: 4
Psykiskt trauma: 4
Psykisk tålighet: 7
Mörker: 0
Indoktrinering: 0

Fysik: 2-6 (4)
Rörlighet: 2-7 (4)
Själskraft: 1-2 (1)
Uppmärksamhet: 3-7 (5)
Kommunikation: 1-1 (1)
Simultanförmåga: 1-5 (2)
Snabbtänkthet: 1-5 (3)
Viljestyrka: 2-7 (5)

Expertiser: Attack från ovan, Kloattack, Luktsinne, Smyga
Svagheter: Dålig syn, Klumpiga vingar
Förmågor: Flygförmåga II, Infrasyn II, Motstå smärta I, Okänslig II, Reaktionssnabb II
Begränsningar: Blodtörst I, Extrem storlek I, Jaktinstinkter II, Omänskligt yttre II
Vapen och utrustning: Bett (skadevärde 2). Klor (skadevärde 2).
Favoritstunts: [2] Ta initiativet, [4] Instinktivt försvar

Varulv

Här kommer ett litet exempel till från Skuggornas väsen, en bild på en gammal hederlig varulv.



Hjälp Skuggornas mästare: http://igg.me/at/sm25/
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
Eftersom ingen har vågat säga något självmant kommer här några frågor också.

Har du något önskemål om innehållet i någon bok? Är det något monster eller varelse som bara måste finnas med i monsterboken? Finns det någon organisation som bara måste finnas med i boken om sådana?

Har du synpunkter på de kommande supplementen? Vilket är intressantast för dig, dels bland de som med säkerhet kommer och bland de som kanske kommer längre fram. Det vore till stor hjälp.

Var inte heller rädd för att fråga om spelet och hur det fungerar. Vi svarar gärna på sådant.
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
Några allmänna nyheter och småsaker.

Fenix

Nya Fenix kommer ut i början av nästa vecka. Numret innehåller bland annat lite kort information om crowdfundingen samt en recension av Skuggornas mästare. Se till att köpa tidningen. Mer information: http://www.speltidningen.se/fenix1-14.html

CalCon

MylingSpel kommer att vara på CalCon även i år. Det blir konventslansering av Skuggornas mästare, konventsbutik ,brädspel och Skuggornas mästare-arrangemang. Information om butiken kommer inom kort. Arrangemanget är samma som kommer att köras på årets GothCon och är skrivet av Daniel Olsson, samma person som också har skrivit En dag som alla andra. Mer om arrangemanget finns här: http://www.calcon.se/event_info.asp?eID=545

Övrigt

Var som sagt inte rädda för att komma med synpunkter, frågor och önskemål. Det kan göras under här eller via info@mylingspel.se

Så undrar du hur reglerna fungerar eller något om spelvärlden är det bara att fråga. Detsamma om det är några oklarheter angående crowdfundingen.

Vill du se något specifikt i en av böckerna, kanske en beskrivning av en viss organisation, är det också bara att höra av sig.

Tycker du att något är konstigt eller dåligt upplagt eller att ett visst supplement är viktigare än ett annat? Bara säg till. Det går alltid att uppdatera information eller flytta runt bonusmål innan de har låsts upp.
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo


En kort uppdatering idag. Vill bara säga att vi har möblerat om bland finansieringsnivåerna lite för att göra det lättare att hitta bland dem. Alla spelpaket som inte är Skuggornas mästare ligger nu i ett enda perk istället för sex. Vi har även lagt till ett perk för dem som vill ha sin bild (eller bild på husdjur, vän eller älskad) i en bok utan att vilja skaffa ett komplett Skuggornas mästare-paket, eller för dem som redan har ett sådant paket och vill ha med flera bilder. Säg gärna till om allt faktiskt blir tydligare. (En uppdaterad lathund över vilket som ingår i vad kommer senare.)

Eftersom många fick sin lön igår vore det toppen om vi kunde få in några nya bidrag. Så hjälp oss gärna att påminna dem som har visat intresse tidigare.

http://igg.me/at/sm25
 
Top