Nekromanti Skuggmästaren

Morollan

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
106
Location
Östersund, Sverige
Tjena
Jag har precis läst klart Svärdsspel i Hardalon med blandade känslor efteråt. Hursomhelst håller jag nu på och skriver ett litet äventyr som är relativt starkt influerat av boken. De flesta intressanta karaktärer som fanns med i boken finns omnämnda på ett eller annat ställe i någon Eon modul. En som jag dock inte har kunnat finna ett dyft om är Skuggmästaren. Finns det något skrivet som jag missat eller är han helt uppdiktad av Dan? Någon som kanske har någon egen fundering över vad han är för en filur?
 

bullen

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
152
Location
kaninland
jag har inte läst boken men heller inte hittat någon skuggmästare i någon eon-modul så han är nog påhittad
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Så är det. Han finns inte nämnd i någon bok. Det står om ett råd som styr zorianorden men inget annat.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
G

Guest

Guest
Nu har jag inte läst boken själv, men är inte skuggmästaren tjejen som tar kål på drottningen vid slutet?

Och om det är det så har de faktiskt nämnt henne i A&S tror jag... under kända personer eller nåt. Hon är nog den mest kända lönnmördaren i Mundana. Fast folk vet ju självklart inte vem hon är, bara att det finns en jävligt skarp lönnmördare nånstans.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by samke on 2001-03-30 09:42.</EM></FONT></P>
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Sorry, men vi snackar om skuggmästaren, en av zorianledarna. Tjejen heter nått annat och hon dödar skuggmästaren (upps försa jag mig nu) i slutet och inget annat.

Det var meningen att hon skulle döda drottningen men de på neogames gillade inte det så det blev skuggmästaren istället. Nu har jag sagt mitt.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,223
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Dark Soldarn

Jävla tur att Dan Hörning inte hade ihjäl drottningen, iaf. Hade drottningen varit död sedan 1512 s.t hade hon inte kunnat rädda min rollperson från en ohygglig död i tortyrkammaren i Kungliga slottet i Talon.

- Ymir, som älskar Lycans mörka, ondskefulla medeltidsversion av fjantlandet Soldarn.
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Tack så mycket

Nu blir det säkert väldigt mycket roligare att läsa boken då man redan vet en del/images/icons/mad.gif

/WolmerX, om du vill ha det där lilla extra.
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Re: Tack så mycket

Det är ganska stor skyll dig själv faktor på det här..
Varför läsa en tråd om en bok som man inte läst ännu?? (Bortsett trådar av typen: Kan någon ge mig boktips?, Varför ska jag läsa XXX? etc)..

WHaLe

I have never let my schooling interfere with my education.
<A HREF="http://hairwhale.cjb.net" target="_new">http://hairwhale.cjb.net</A>
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Re: Tack så mycket

Egentligen tog jag inte så illa upp. Det var bara för sakens skull som jag skrev det. /images/icons/smile.gif

/WolmerX, om du vill ha det där lilla extra.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,223
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Tack så mycket

Tja, boken är ändå så fundamentalt värdelös att det inte lär göra så mycket. Fast okej, den var jäkligt skojjig att läsa.

- Ymir, som har lite högre krav på seriositet i Mundana än herr Dan Hörning
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,223
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Ymir spyr galla på Soldarn

Soldarn är ologiskt, fjantigt, snuttgulligt, mesigt, pyttelitet och grovt anakronistiskt jämnfört med Mundana i övrigt. Där övriga Mundana verkar vara på 14-1500-tals nivå är Soldarn anno 1100, vilket framför allt märks i modet. I Consaber och andra trovärdiga länder går folk klädda i senaste mode från 1400-talet, i Soldarn kutar de runt i 1100-tals outfit. Soldarn har en befolkning mindre än 25% av Davals invånare, och skall vara ett oerhört bördigt jordbruksland, men är nästan helt täckt av skog. Landet blir fruktansvärt skumt då det land som liknar det mest, Consaber, ligger en halv värld bort, och då det är för litet, för anakronistiskt och för snuttgulligt för att passa in i Mundana överhuvudtaget. Tirakerna i Khiaz, vars armé är mångdubbelt större än Soldarns hela befolkning, skulle krossa landet som en fluga om de ville, liksom Jargien, och jag kan inte för min själ förstå hur Soldarn kunnat fortleva i Mundana i alla dessa år.

Nej, Soldarn är en orealistisk skamfläck, lyckligtvis borttvättad i min spelvärld.

- Ymir, ogillar Soldarn i Neogames tappning.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Ymir spyr galla på Soldarn

Så rätt!!!

Soldarn är en Consaberwannabe och bör utplånas från mundanas yta. Dock tack vare mina entusiastiska spelare så har Soldarn överlevt det mesta.

Men jag försöker. Gud vad jag försöker.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Morollan

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
106
Location
Östersund, Sverige
Re: Skuggmästaren???

Jo du har rätt jag kom på det strax efter att jag skickat mitt inlägg och orkade inte göra något åt saken.
Jag tror han ska få leva lite längre i mitt äventyr det verkar vara en häftig och halv ond filur den där SKYMNINGSVÄKTAREN.

Morollan Havets Skräck
 
Top