Nekromanti Skuggfolk

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Ursäkta en korkad fråga, men var står det om dessa skuggfolk? Måste ha missat det totalt.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Definiera ordet elak

"Är dom alltid elaka?"

Hur är man när man är elak? Hur definierar du ordet elak?

Om vi tar våran värld, så anser t.ex. många att Sadam Hussein är galen, elak etc mot sitt folk.

USA anser att Usama bin Laden är elak och galen.

Däremot anser en heldel irakiska invåndare att Sadam är gud och en mycket bra ledare.

Många islamiska grupper anser att Usama bin Laden är en godhjärtad person.

Kortsagt. Någon som av vissa uppfattas vara elaka, uppfattas av andra vara goda. Därmed min fråga. Vad innebär ordet elak? Skillnaderna är många beroende på t.ex. kultur och religion.

Är någon elak bara för att du tycker han handlar fel, eller vad är det?

Riddaren - grubblar vidare
 

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
Definiera ordet elak=Som jag

Rövar bort fagra jungfrur... dödar den gode värdshus värden... bränner allehanda kyrkor(=heliga platser)
o.s.v.... =))
 

Mr SL

Warrior
Joined
28 Dec 2000
Messages
395
Location
i ett obetydelse löst ställe
OT Definiera ordet elak

nu är du elak för att du tar upp dena diskution av lusifers värk.

/om en stakars liten demon är hungrig och får se några elaka äventyrare (tar hans guld och dödar hans ras) nå fanken äter han upp dom
 

Grillmästaren

Veteran
Joined
15 Jan 2001
Messages
71
Location
Västerås
Re: Definiera ordet elak

Precis!
Varför dela in allting i gott och ont, elakt och snällt, svart och vitt osv...

Dessa "elaka" typer har nog sina anledningar till sina sattyg, och därför tycker dom i deras samhälle att det är helt ok...
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
Re: Definiera ordet elak

Håller med dig totalt, allt är elakt som inte vill som jag vill. Grisen är elak om den motsäger sig att jag skall slakta och äta den, högernissarna är elaka för att de inte vill ta hand om mig och sossarna för att de stjäl godis från mig. Nej, tacka vet jag centerfolk, man hör lixom på namnet att de aldrig bestämt sig och är lätta att lura i att följa en!!!

Dessutom är alla andra alltid dumma i huvudet!!!
 
Top