Skrivare?

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Någon som nyligen köpt en skrivare och är nöjd?
Min nuvarande är trasig och usel på många sätt så jag tänkte hålla utkik under reorna nu för en ersättare.

Den måste ha en vettig scanner, den måste kunna skriva dubbelsidigt utan krångel. Den måste kunna skriva foton åtminstone i formatet 10x15. Den får absolut inte vara en jävla HP-skrivare och kräva deras jävla skitapp med inloggning och molnlagring för allt som ska skrivas ut. Det är bra om den går på wifi, men bluetooth är också acceptabelt.

Så har du nyligen köpt något liknande och kan rekommendera en modell/serie så vill jag gärna bli tipsad!
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,490
Location
Göteborg
Jag köpte Canon Pixma TS9550 förra året som en slags kontorsskrivare med hyfsad bildkvalitet. Den klarar A3, men finns kanske för A4.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Jag köpte Canon Pixma TS9550 förra året som en slags kontorsskrivare med hyfsad bildkvalitet. Den klarar A3, men finns kanske för A4.
Funkar den bra? Behöver man tramsig app? Kan man printa direkt från mobilen?
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,490
Location
Göteborg
Den skriver ut snabbt och snyggt och har varit väldigt driftsäker. Bläcket kostar en del, men det är väl i stort sett bara Epsons Ecotank-modeller som har kommit runt det. Och de är mycket dyrare.

Tramsig app finnes, men måste inte användas. Det går att printa från mobilen, men den väljer utskriftskvalitet lite på måfå.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,960
Location
Göteborg

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
555
Location
Uppsala
Är det laser eller bläckstråle som gäller? Personligen är jag allergisk mot bläckstråle pga ekonomin.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,490
Location
Göteborg
Är det laser eller bläckstråle som gäller? Personligen är jag allergisk mot bläckstråle pga ekonomin.
Epsons Ecotank har bra kostnad per utskrift. Och riktigt bra bildkvalitet, vilket de flesta laserskrivare inte klarar.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Eftersom jag vill printa foton så är det bläck som gäller som jag förstått det. Hade jag inte haft det behovet hade det blivit laser.
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
555
Location
Uppsala
Epsons Ecotank har bra kostnad per utskrift. Och riktigt bra bildkvalitet, vilket de flesta laserskrivare inte klarar.
Bra att veta. Det värsta brukar dock vara att de kladdar ihop om de får stå ett tag. Jag vet inte om de kommit på en teknisk lösning för det än.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,490
Location
Göteborg
Bra att veta. Det värsta brukar dock vara att de kladdar ihop om de får stå ett tag. Jag vet inte om de kommit på en teknisk lösning för det än.
Jag vet inte hur Epsons skrivare funkar, men min Canon har klarat sig även när den stått oanvänd ett tag. Däremot kör den igång någon slags självrengöring automatiskt innan första utskriften när den stått avställd. Det sägs ibland att det drar en del bläck, men det har jag inte kollat.
 
Top