Skrivare/Scanner

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Hej Forumet!

Jag köpte nyss en ny dator, och det verkar som om min jättegamla scanner* inte har drivrutiner för Windows 10. Det är nog lika bra det, för jag borde ändå köpa en ny. Tyvärr har jag inte kompetens att avgöra vad som är en bra scanner och vad som är en mindre bra scanner. Men det har kanske DU!

Så jag undrar om någon har ett tips på en bra scanner kombinerat med laserskrivare (svart är den enda färg jag behöver).

Tack på förhand!

*Eventuellt är den så gammal att den inte fotograferar dokumentet, utan det sitter en liten renässanskonstnär i maskinen och målar av det.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Hej Forumet!

Jag köpte nyss en ny dator, och det verkar som om min jättegamla scanner* inte har drivrutiner för Windows 10. Det är nog lika bra det, för jag borde ändå köpa en ny. Tyvärr har jag inte kompetens att avgöra vad som är en bra scanner och vad som är en mindre bra scanner. Men det har kanske DU!

Så jag undrar om någon har ett tips på en bra scanner kombinerat med laserskrivare (svart är den enda färg jag behöver).

Tack på förhand!

*Eventuellt är den så gammal att den inte fotograferar dokumentet, utan det sitter en liten renässanskonstnär i maskinen och målar av det.
Jag var i samma sits för ett par år sedan. Min scanner var från hedenhös, och min gamla bläckstråleskrivare var på väg att ge upp. Min uppfattning var att det där med laserskrivare var dyrt, men jag skulle gå in och kolla vad som fanns.

Vad behöver du scanna? Om det är högkvalité så är det nog bra att kolla runt. Men vad som helst kommer nog ändå att springa cirklar runt vad du hade. För egen del blev det en sådan här: https://www.webhallen.com/se/product/316629-HP-LaserJet-Pro-MFP-M282nw-Color-Laser-Wifi-Ethernet

Jag kan lägga en bunt papper och scanna på en gång. Dubbelsidig utskrift. Jag skriver nästan bara ut i svart-vitt eller gråskala, men den har färg om jag skulle känna för det. Det var lite meck för mig att få igång programvaran och nätverket. Men det kan bero på att jag har mer än ett nätverk hemma, och den sitter inte på samma nät som datorn. Så det har nog mer med att jag krånglar till saker. Jag är nöjd med den.
 
Top