Nekromanti Skriva utan att fråga

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Jag undrar om jag får skriva en artikel till, säg, Saga eller Trudvang och få med den i ett nummer av Fenix utan att jag fått ett godkännande från Saga Games eller Riotminds?

Finns det officiella Trudvang eller Mutant artiklar (som kommer från skaparna själva eller från person som de godkänner) och inofficiella artiklar som är välskrivna och intressanta men som inte har passaerat rollspelstillverkarnas ögon?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
För min del är det OK, bara det framgår att det är material som inte är officiellt... Bara att skriva och publicera (Om Fenixfolket tycker det är bra nog)...
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Ja, i Saga-fallet kommer jag nog alltid att köra mina texter förbi dig först (så att det blir officiellt). :gremlaugh:

Men som jag har förstått och sett i Fenix så har ju alla officiella artiklar en speciell ram (som är den som rollspelstillverkarna själva använder) och det betyder väl att det är en officiell artikel.

Om man hittar en artikel till Trudvang som saknar layout-ramen så är det in inofficiell artikel som ändå Fenix har valt att ta med.

Det har ju getts ut en del äventyr till Star Wars, är dom officiella på det sättet att tillverkaren vet om att de har publicerats eller är de bara bra?
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Alla artiklar som publicerar till svenska spel är officiella artiklar och går via spelföretagen. Vi publicerar inga artiklar som skickats in direkt till oss, utan hänvisar till respektive spelföretag. En av anledningarna till att vi gör på det här sättet är att spelföretagen har bäst koll på sina egna spelvärldar. Vi vill inte publicera artiklar som inte stämmer överens med det offiella material eller material som planeras att släppas.

/Anders
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Men då är det inga konstigheter. Allt svenskt är officiellt.

Hur är det med utländska grejer, typ om jag skickar in ett äventyr till Dundgeons & Dragons 4.0? Måste det gå via Wizards då?
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Det har ju getts ut en del äventyr till Star Wars, är dom officiella på det sättet att tillverkaren vet om att de har publicerats eller är de bara bra?
De är bara bra. :gremwink:
 

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
203
Om man vill publicera egna artiklar då eller till utländska rollspel, som ex. Star Wars, hur ska man göra då? Har för mig jag maila till Fenix förut och fråga men fick inget svar:S
 
Top