Nekromanti Skriv era minikrönikor här!

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Den här tråden är för oss som inte orkar skriva långa och detaljerade krönikor. Har du spelat något i dagarna? skriv en paragraf om det här och berätta om det!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Igår spelade vi Ribbon Drive. Det gick bättre än förra gången, tycker jag. Riktigt skön stämning! Jag tror att jag var bättre på att förbereda en spellista som passar till spelet. Min spellista hette "Turn on, Tune in, Drop out". De andras hette "A Little Lovin'" (om AIDS), "På väg" (om uppbrott) och "Misär, misär att dö för".

När företaget i Albuquerque köptes upp var inte alla beredda att packa ihop och flytta till det nya huvudkontoret i Chicago. Vissa tog erbjudandet om tre månadslöner i handen och bestämde sig för att hitta nya jobb. Fyra kollegor fick för sig att ta vara på pengarna och ledigheten och övertalade varandra om en bilresa till Rio. Richard ville glömma sin fru, och sitt liv, och sin ålder. Wayne ville bort från lögnen han levde och kärleken han inte vågade yppa. Jamie ville kanske egentligen inte med, men ville bevisa för sig själv och för sina föräldrar att hon var vuxen och fri. Popcorn ville finna sig själv. Alla tvingades de inse att de inte kunde fly från sina problem genom en resa till Rio, men alla fann de varandra och kunde, på olika vis, släppa taget.

https://www.youtube.com/watch?v=9tpkxKZS4fc
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Genesis;n181351 said:
Igår spelade vi Ribbon Drive. Det gick bättre än förra gången, tycker jag. Riktigt skön stämning! Jag tror att jag var bättre på att förbereda en spellista som passar till spelet. Min spellista hette "Turn on, Tune in, Drop out". De andras hette "A Little Lovin'" (om AIDS), "På väg" (om uppbrott) och "Misär, misär att dö för".

När företaget i Albuquerque köptes upp var inte alla beredda att packa ihop och flytta till det nya huvudkontoret i Chicago. Vissa tog erbjudandet om tre månadslöner i handen och bestämde sig för att hitta nya jobb. Fyra kollegor fick för sig att ta vara på pengarna och ledigheten och övertalade varandra om en bilresa till Rio. Richard ville glömma sin fru, och sitt liv, och sin ålder. Wayne ville bort från lögnen han levde och kärleken han inte vågade yppa. Jamie ville kanske egentligen inte med, men ville bevisa för sig själv och för sina föräldrar att hon var vuxen och fri. Popcorn ville finna sig själv. Alla tvingades de inse att de inte kunde fly från sina problem genom en resa till Rio, men alla fann de varandra och kunde, på olika vis, släppa taget.

https://www.youtube.com/watch?v=9tpkxKZS4fc
Grymt bra sammanfattning, men hon hette fortfarande Jessie inte Jamie! :)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Häromdagen spelade vi åttonde eller nionde avsnittet av vår Monster of the Week-kampanj. Som många AW-hack har regelsystemet gått sönder för länge sen (men höll ändå längre än jag trodde) men funkar med lite lappning.

Efter flera plot-tunga avsnitt om hur OmniPharma injicerar hjärntvättande vampyrblod förklätt till vaccin i tredje världens befolkning, varför hela Gregorius liv är en lögn, och hur Leliel egentligen har spenderat de senaste 2000 åren med att bli torterad av sina medänglar och få 12 av sina 14 vingar avhackade, så var det nu dags för ett, genren trogen, comic relief-avsnitt.

Special agent Burdick kommer hem och finner sina barn bortlämnade till grannen och sin hemmafru till hustru, som bara nyligen fick veta att monster är på riktigt, undercover på sonens skola för att jaga en terrordemon. Med sin sedvanliga manschauvinistiska inställning lyckas han bli ovän med sin hustrun och utslängd från skolan. Gregorius (ärkemagiker och arvtagare till de sumeriska profetiorna) och Leliel (uråldig ängel och mänsklighetens helige beskyddare) får i tur och ordning däng av skolans mopp-viftande vaktmästare innan de tillsammans lyckas lista ut att terrordemonen åkallats av ett par högskoleelever som ville höja sina mattebetyg. Demonen poserar nu som mattelärare och livnär sig på elevernas rädsla inför svåra prov. Burdicks hustru hinner dock först och fångar demonen lagom till att trion rusar in i tron om att de ska rädda dagen.

Superroligt avsnitt, men nästa speltillfälle får det nog (fortfarande genren trogen) bli skitmycket angst.
 

deusexmatteo

Warrior
Joined
13 Mar 2014
Messages
341
DUNGEONSLAYERS:

Läderdvärgarna och skogsalven blir karavanvakter.
Det var kocken som var skurken. Han drogar oss.
Vi blir anfallna av stråtrövare ledda av en falsk riddare.
Alla skurkar dödas. Inga snälla dör.
Kocken får en assisted duplex i ansiktet och dör.
Alla levlar.


Läderdvärgen Tartarus - rise to glory


Hämnden kommer ikapp den förrädiske kocken
 

Attachments

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,716
"Vilka har sett Buffy?" frågade rektorn – ingame – i kvällens omgång av Monsterhearts. Hon tänkte att det skulle skynda på förklaringen av läget för eleverna med koppling till det övernaturliga. Förseglade öppning till helvetet you know, the usual stuff.

PS. min häxa kan nu freaka ut med eld som Carrie. Det är coolt.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Vi spelade Zombie Cinema. Det var highschool-film, fast huvudpersonerna var anställda på skolan.

Rektorn - Vietnamveteran med ordningssinne
Gympaläraren - Ful gumma
Vaktmästaren - Gräsrökare
Skolsyster - Vansinningt förälskad i rektorn

Det visade sig att rektorns hade den allra dödligaste av könssjukdomar med sig hem från kriget. Spridningen hade stoppats i sin linda tack vare hans fullständiga oförmåga att notera intresse från det andra könet. Till slut lyckades dock skolsystern, och det var startskottet till undergången.

Alla dog.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,362
Session tio eller så av Svenska Kulter, 7 porträtt av Elvira Wallin i lördags.

Knarkiga drömmar om spöken och orgier. Frustrerande ensidigt samtal med en uggla. Skakig allians med person som spionerat på oss i hemlighet. Insikt om att vi är B-laget. Allmänna hot och efterforskningar. Mer knarkiga drömmar och samtal med spöken. Blomsterkransar, blodiga fötter och tavelvandring. Bokstavlig kraschning av en hemlig fest bland parisiska konsteliten. Absurda klädbyten, lynchmobb och förklaringar. Fantastiskt dåliga övertalningsförsök som sedan toppades av ännu mer patetiska och misslyckade raggningsförsök på fransk piga levererat på extremt styltig engelska samt med franskbruten engelska av sann Allo-Allo Emliga Armén-kvalitet.

Fortsättning följer...
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Vi spelade Svart av kval. När tingstadstunneln invigdes i Göteborg 1970 blev det en vändning för de lokala vampyrerna. Plötsligt kunde man ta sig över till Hisingen utan att behöva förlora medvetandet och lita på att ett gäng människor tar en över säkert. Nu upptäckte dock Margareta Gripenswärd att en gammal dansk vampyrfamilj gömt sig på Hisingen i 400 år. Och inte nog med det, hennes egen dotter kände till detta och hade gulligullat med Knud Svendsens dotter Lena.

Knud och hans son Karsten dog, och även vampyrjägaren Hugo, vars fru och son fallit i Margaretas händer.

En av få gånger jag spelat en gammal vampyr som lyckas hålla de yngre i styr. Och credd till allihop som lyckades lira i 70-talets Göteborg utan att det blev fars av alltihop.
 

deusexmatteo

Warrior
Joined
13 Mar 2014
Messages
341
Läderdvärgarna och the fortress of doom.
Vi driver in en skuld från en halfling, en filt och knogjärn används.
Han berättar att en nektomantiker har tagit över goblinstammen i Fortress of Doom, ett ökänt fort.
Vi går dit.
Sätter eld på ett sovande troll.
Slänger in trollhuvudet till gobliner som jobbar i gruva, påpiskade av skelett.
"Res er gobliner, gör motstånd!"
Räddar goblinledaren.
Hittar magiska rum - förvandlas till råttor och får höjda stats + 200%+ mer guld.
Alla är ganska glada över sina magiska gåvor.

 

Attachments

deusexmatteo

Warrior
Joined
13 Mar 2014
Messages
341
Nej, det gjorde du tyvärr inte - men känns som att du kom på något bra med fiskmagiker :) Det är nog en run-of-the-mill nekromantiker, möjligen med en tysk twist eftersom att Dungeonslayers är tyskt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,672
Location
Stockholm
Jargien

Följande upphittandet av det första Heliga Krigståget mot Mûhad inleds förhandlingar med den tillreste prinsen och hans hantlangare. Kaos utbryter när styrkor från Mûhad i samarbete med de nordiska barbarstammarna angriper byar längs kejsardömets norra gräns. En av prinsens rådgivare angriper Aboraten och försöker medelst förgiftade metallflisor mörda denne men träffar armen som amputeras och Aboratens liv räddas.
Mûhad nu står på gränsen till inbördeskrig understött av delar av Jargiens senat som konspirerar mot ledarskapet i båda riken.
Den kejsartrogne inrikesministern Kaius samt överbefälhavare Cered sluter kostsamma avtal med Dimmans Män respektive Skimrande Vägen för att få stopp på de Mûhad- och konspiratörsunderstödda lönnmordsförsöken som sprider terror i Daval. Handelsrutter öppnas mot Thalamur för att understöda det sittande styret i Mûhad mot upprorsmakarna genom att leverera magiska föremål att användas i kampen. Aboraten vaknar upp efter att mirakulöst överlevt lönnmordsförsöket och ger sig tillsammans med inrikesministern och överbefälhavaren mot den konspirerande senatorn Agrippas hem för att skydda Daval från inbördeskrig. När han kliver in genom portarna påminns han om sin pakt med blodguden och hans skuld i form av ett större blodsoffer...
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
I gårkvällens episod av The Riddle of Steel:

Med hjälp av den fete sultanens förklädda haremsvakter spöade pseudovikingarna upp de napalmkastande och drakskeppsbesudlande pseudoturkarna. Pseudovikingarnas schaman bidrog från sin strategiskt väl valda position bakom ett träd med mycket viktiga böner till gudarna.
 

deusexmatteo

Warrior
Joined
13 Mar 2014
Messages
341
Någon håller på och letar efter fyra kristaller. Det visar sig vara en vandöd general besatt av Världsätaren. Inte bra!
Vi sticker och pratar med Bibliotekarien, fången i ett högt torn fullt av fällor.
Vi får reda på hur illa det verkligen är.

Kosan styrs mot en pyramid i söder där en kult vaktar en av kristallerna.

 

Attachments

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Vi spelade The Daughters of Verona. Det slutade lyckligt med bröllop för de älskande.

Den åldrade fursten av Verona lämnade sitt dystra änklingsliv bakom sig och gifte sig med drottningen av Venedig. Och furstens brorson gifte sig med prinsessan av Vernedig. Dessutom såg vi en kärleksdryck som hamnade i den avsedda personen, prinsessan, som blev kär i den avsedde personen, ståthållaren av Venedig. Förtrollningen bröts dock senare och den skurkaktige ståthållarens plan blev avslöjad, själv blev han skickad till de djupa fängelsehålorna.

Nerissa var världens sämsta spion.

Med på scen var, förutom undertecknad, w176, Korpa, Gnomvid och (ickeforumiten?) T.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Jag var ju med som bulvan på Indierummet på Vexio spelkonvent. Postar här för mitt eget minnes skull.
Det blev:

1x Sjätte inseglet
1x Drakar och bananer
2x Fiasco
1x Inspectres
1x Lugu
1x Coup
1x Utpost
1x Last Stand
1x Svart av kval, vit av lust

Vexio var lite segstartat på fredagen, men det kompenserade vi med att hålla på till halv sex på söndagen. Sju pass (borträknat Lugu, Coup och Last Stand) får ju ses som en godkänd spelhelg. Lugu och Inspectres var nya för mig. Jag fick höra att Lugu skulle vara likt Dixit, och efter en googling verkar det ju onekligen så.

Fiasco har jag nu kört fyra pass med playseten "Boomtown". Jag antar att det visar på spelets robusthet att det har blivit HELT olika storys alla fyra gångerna. Nu blev det en plot kring en korrupt borgmästare och sheriff, och mannen som visste vad de gjort, som slutade med att alla radades upp i domstolen. Och sen en lektion i att inte göra sin kusin med barn och försöka smita från ansvaret.

I Sjätte inseglet slog vi nog påverekord, med en motpåve och tre andra kandidater till påvestolen efter påvens abdikering.

Utpost och SakVal ägde som vanligt. Vaktmästaren på utposten lyckades faktiskt ta över basen - i två minuter, sedan dog alla. I SakVal såg den fallne ängeln Sean till att alla mäktiga vampyrer dog så han kunde ta över.

Fett konvent. Hoppas det blir av och jag kan komma nästa år igen.
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Vi lirade Ten Candles.

Det var några svenska resenärer på en ö i Franska Polynesien. De behövde ta sig till Nordön för att evakueras undan Dom därifrån. RP:na tände facklor, körde minibuss, körde båt, sköt nödraketer, sköt en av Dom med nödraket och paddlade trampbåt. Till slut dog de. En av dem i armarna på sin uppenbarligen redan döda fru.
 
Top