Jag har spelat så mycket rollspel på sistone att det är sjukt.
1: Utpost med Han, Lexx och deras kompisar. Undervattensrealitysåpa. Galen AI. höjdpunkter:
* Johan Rising, slampa med pipig röst.
* Quan Yo, androiden, bryter mot AI:ns order och räddar Helga, till priset av sitt eget liv.
2: Bläck, fortfarande med samma gäng. Störtskön high fantasy-action. Höjdpunkt: När vi bara är två rollpersoner kvar och tillsammans har ett öga.
3: Det sjätte inseglet. Bara jag, Han och Lexx kvar nu, och det är mitt i natten. Swashbuckling, nazister, Teslas mecha, vampyrer och zeppelinare. Och ångest, såklart. Vad mer kan man önska sig? Höjdpunkt: Rickards rollperson räddar Lexx rollpersons flickvän undan nazipirater, men förvandlar henne till vampyr, eftersom det är det ända sättet att rädda hennes "liv".
4: The Shab al-Hiri Roach med Arvidos och ett par kompisar. Vi lirade bara två event. Höjdpunkt: Arvidos rollperson har sexat upp den heta Regina Sutton. Väl mellan lakanen ansluter sig Nisses rollperson, besatt av en telepatisk kackerlacka som säger åt honom att kopulera med den skintorre professorn.
5: Sea Dracula med samma gäng. Sea Dracula är alltid awesome. Varje minut var en höjdpunkt, men Arvidos ihopblandning av vals och foxtrot samt min och Johans striptease-off låter sig inte glömmas. Jag vann, såklart. Jag vinner alltid på Sea Dracula. Haha!
6: Dagen därpå, Berättelser från Staden med Arvidos och några andra kompisar. Väldigt metafysiskt, mystiskt och coolt. Spelet är riktigt elegant nu. Historien centrerades kring Någon, som är död, men försöker upphäva det beslutet, samt Zjnoikov, modellmakaren som måste slutföra sin modell av den oändliga Staden för att få dö. Höjdpunkter:
* Jaktscen i ett byråkratisk kösystem.
* Zjnoikov skjuter en oskyldig man på gatan för att lura bort Dimma, som måste ta själen till dödsriket.
7: Dogs in the Vineyard, fortfarande med Arvidos och ett par kompisar. Alltför kort, eftersom Arvid var tvungen att ta bussen tillbaka till Götet.
8: Det sjätte inseglet med Giovanni och Styrbjörn (som även var med på BfS och DitV). Riktigt schysst mumiehistoria som knöts ihop asfint. Många höjdpunkter:
* Gios karaktär offrar sin hand till sin odöda flickvän för att stilla hennes hunger.
* Min karaktär mördar en hel moské fylld av oskyldiga och förlorar där all sin resterande mänsklighet och blir ståryns huvudonding, till slut.
* Styrbjörns karaktär skjuter sin älskade för att rädda hennes själ, alltmedan min rollperson äter upp hans egen själ.
* Slutet, där alla dör, men världen är räddad.