Nekromanti skridskor i eon

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
vilken kultur åker skridskor i eon? färdigheten finns, så jag antar att NÅGON måste göra det.... hur ser skridskon ut? tillverkad av vad? var kan man hitta stora isar utan snö på (skåneklimat -alrajt!)

det undrar jag.

Lave -nu får alla finnas bäst de vill
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
det brde nog vara den eskimå liknande mäniskorasen .... det är ialla fall inte tosherna =)

"kärlek är 15 sekunders underbara ljud -Johnny Rotten
"nature is a whore" - Kurt Cobain
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,513
Location
En mälarö
>hur ser skridskon ut? tillverkad av vad?

Medeltida skridskor bestod av en träskena som fästes på fötterna med läderremmar. Metallskridskor tror jag dök upp först på 1800-talet. Fast det var den verkliga världen det, hur skridskoutvecklingen i Eons värld har sett ut kan jag inte svara på.

/Anders
 

Grillmästaren

Veteran
Joined
15 Jan 2001
Messages
71
Location
Västerås
skulle vara en kul syn att se en Frakk trukh eller ett skogstroll komma åkandes på isen =), jag tror att en trukh kan vara bra i ett ishockeylag =), rena ulf samuelson föfan =)

Du ska Hoppa innan du landar - SiGGy
 

Elasaid

Veteran
Joined
16 Jul 2001
Messages
36
Location
Solna, Stockholm
Jag skulle gissa att framför allt Veddo åker skridskor

/Elasaid - Det finns rollspelare och det finns rullspelare... vad vill DU vara?
 

Der_Wald

Veteran
Joined
12 Jul 2001
Messages
41
Location
Östersund
Min teori är att när kiriya alverna upptäkte skridskorna så la alla av pågrundut av att de förstod att de aldrig kund bli så bra.

In Hoc Signio Vinces
 

Elasaid

Veteran
Joined
16 Jul 2001
Messages
36
Location
Solna, Stockholm
Var det Kiriya som upptäckte skridskor? Är det något du läst eller är det något du gissar?
Och varför skulle inte Kiriya kunna bli bra på att åka skridskor? (Förutom att jag inte vet hur kalla vintrarna blir runt Sunariskogen.)

/Elasaid - Det finns rollspelare och det finns rullspelare... vad vill DU vara?
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Jag har läst någonstans att skenan i medeltida Sverige var gjord av ben, som är ett mycket hållbarare material än trä. På medeltiden var metaller, åtminstone järn, ganska dyrbara och något som man inte slösade på skridskor.
 
Top