Länkdax - skräck
Hej själv och välkommen till forumet!
Synd.. Du är ungefär 2-3 år för sen.. Skräckforumet är inte lika livligt som det var förr i tiden.. Kvar finns bara en spillra av folk som gör att forumet ger liv ifrån sig i form av spasmiska ryckningar.. Om du vill läsa lite tips om skräck så sök på forumet under följande användare:
Rising,
Seraphim,
Arcana,
Ghoulz och även i viss mån
Basenanji .. Det är de som har varit mest aktiva här i de trendsättande trådarna..
Eftersom det har varit så få svar så passar jag på att samla alla vettiga länkar här:
Att beskriva skräck.
I'm back, baby! *med ett nytt topic* - Skapa skräck genom att strypa tillgångarna
Skräck - eller inte? - En hel del tips
En studie i skräck - Klassiskt inlägg av gammal uv... uhm.. räv
Teatralisk skräck? - Sprida skräck med rösten
Det vardagliga skräckäventyret. - Skräckgrisodling
Skräck stämmning - Generella skräcktips
Ack, ljuuuva kärlek! - Skapa relationer för att skapa skräck
Sexig Skräck? - ...och när vi ändå är inne på ämnet (samma trådstartare)
Monsterlös skräck - Behövs monster för att göra skräckrollspel?
Skojig skräck? - Bryta av skräck med andra känslor
Rädda spelare vs rädda rollpersoner - Ja, vad ska man uppnå?
Skräckfrågor! - Fråga Olle, fast med skräcktema
Skräckspelsfrågor! (som just Du ska svara på!) - Beskåda tiden för skräckforumets topp
Tips&Tricks - Mer generella tips
Skräcktyper? - Lista utan någon direkt diskussion
Har jag kommit rätt? - Skräck i fantasy
Inspirationskällor - Mest från film och hur man kan ta till sig det
Mersmak för Mer Skräck! - Lite
för blandad kompott
Listiga och fega motståndare - De har en tendens att ta kål på rollpersoner
Skräckblunders - Jag försökte samla tips
Vampire vs CoC - Mycket nöje med läsningen.. En flamewarstråd som blivit en klassiker på forumet
Intrig omöjliggör skräck? - Mest en tvåmansduell
Skräckens sanna natur, the sequel - Filmtips
Varför inte göra ett nytt kult ??? - Om filmskräcks oduglighet i rollspel
Fram för det overkliga i skräcken! - Nästan en artikel
CoC: Världens sämsta skitspel? - En trådstart jag inte förstått, men den är säkert bra
Skräckens sanna natur - Vad man kan ta med sig från skräckfilmer in i rollspelsskräck
Dålig skräck - kan var bra ändå? - Skrämma oavsett (usel) story
Splatter eller något annat till korven??? - Funkar splatter som skräck?
Näääej! *plötslig insikt* - Vad kan förväntas av framtida skräckrollspel?
Observera att ämnena oftast inte har något med innehållet att göra, då trådar i regel muterar till något annat.. Läs länkarna, begrunda, fråga på skräckforumet om oklarheter, testa skräckspelleda och kommentera lite om dina erfarenheter på forumet.. Typ...* Om ni undrar hur jag fick tag på alla trådar så kan jag nämna att jag först hade två skräcktrådar sparade på datorn och sedan sökte jag på "Rising" och "hitch" och slutligen sökte efter alla
Seraphims inlägg..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] har inte noggrant läst igenom alla de långa trådarna (än - även om han minns dem alla) och sorterat ut de sämre (och vars dator kraschade på grund av minnesbrist - tillbringade 20 minuter av hans liv att försöka rädda informationen men misslyckades - så han fick göra om rätt många sökningar, så nu kommer han i fortsättningen skriva alla sina inlägg i Notepad tills han ominstallerar datorn och installerar Firefox)