Skräckskrivtävling för fans av Knifepoint Horror

verec

Warrior
Jag gjorde ett inlägg om att hitta lite skräckentusiaster, men kontentan blev nog att det kanske är bäst att försöka sprida lite skräckkänsla här på forumet.

Så, med det sagt, tänkte jag posta om en skrivtävling jag kickar igång idag som möjligen kan vara intressant för somliga!

För er som inte känner till Knifepoint Horror så är det ljudböcker narrerade av Soren Narnia som även är författaren. Han skriver avskalade skräckberättelser och numera finns hans berättelser att finna överallt. Nyligen ingick han ett samarbete med Spectre Vision, som är ett bolag skapat av 3 pers (bla Elijah Wood) och har producerat tex filmerna Mandy och The Color Out of Space (båda med Nicholas Cage).

Vill ni delta i tävlingen så kan ni läsa mer om den här:
Kortfattat kan man dock säga att det ska skrivas en skräckis på max 5000 ord tills den 27 oktober.

För er som inte känner till Knifepoint Horror skulle jag rekommendera följande berättelser: possession, legend, staircase, eller sounds. P3s Creepypodden har även spelat in ett antal av hans berättelser på svenska, se nedan. Jag föredrar de engelska versionerna lästa av Soren själv dock.

Back