Nekromanti Skräck-kampanj

ikaros

Warrior
Imorgon ska jag och några andra spela ett skräckäventyr, jag ska vara SL. Min tanke var att jag ska fokusera på ROLLspel och låta de vagt beskrivna rollpersonerna forma sig efter respektive spelares spelstil och tycke i början. jag vill alltså ge dom en ganska lugn start där miljön som mest kommer vara mystisk, alltså inga monster och varulvar direkt utan helst underliga och annorlunda slp, skrämmande uppdrag (att ombes göra något som känns allmänt skumt fast harmlöst som senare får ödestigra konsekvener för perosner knytna till uppgiften).

När de börjat få en bas att stå på så vill jag (somj ag tror rising uttryckt sig) börja rycka bort den efter hand, introducera skummare sáker och få igång deras paranoida fantasi (framåt kvällen :gremlaugh:)

Miljön är "förklädd" fantasy, dvs inte massa alver och krimskrams utan mer medeltidaktig med mer sagoväsen i det fördolda. Jag vill hålla äventyren till enstörre stad som helst ska vara dynamisk, markanta skillnader i kvalité på hus och miljö iolika delar av staden. Gotiska kyrkor, rangliga torn, fallfärdiga övervuxna gårdar (runt om), vakra parker på dagen som blir ensliga farosoner på natten och sånt. jag vill ha en stämmning av förfall och ondska där rp måste lita till sig själva.

Jag är nyfiken på allehanda uppgifts förslag, händelser, äventyr, monster, slp:s och SL-tips man kan stöta på/använda , allt för att egga min fantasi :gremlaugh:.

Jag vet att det är mkt begärt men jag tycker det är jätte skoj och stimulerande att läsa era alster här på forumet, jag hoppas och tror att även ni kan glädja er åt uppslagen som kan presenteras här, så för allas vår skull, presentera era uppslag, oavsett om dom passar till min setting eller ej!

ikaros är på hugget

Det fanns en baltisk myt...

Som sade att alla ting har en själ. Inklusive bord och hårvax.

Om så är... vilka konsekvenser får det?
HUR kommer ting som rövats under ett korståg, eller tagits i skatt att harmoniera med sina grannar?

Back