Nekromanti Skjutvapen och metall

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
En relativt simpel fråga;

Vad krävs för att göra realisktiska sjutvapen?

Observera att de kommer att vara gamla och rostiga, om det spelar någon roll.

Jag kommer på skada(hur nu den ska bestämmas) och rekyl(blir väl någon form av Styrkekrav).

En lite knepigare fråga;
Kan ett svärd klyva ett stålrör, under några omständigher?

Om svaret är nej, är det realistiskt att ett skelettsubstitut är gjort av något mjukare metaller, exempelvis behandlad grafit?

Isådanafall, varför skulle man tllverka någonting i denna mjukare och mindre hållbara metall, ur substitutskaparnas synpunkt?

Vidare;
Finns det någon "fancy" term för "Death Metal"-vapen?

Med detta menas extermt stora, tunga och smutsiga sjutvapen som skjuter metall. Inga strålpistoler eller bazookas, utan bara massiva vapen som sliter köttet från benen på en människa innan man hinner säga 'klyftpotatis'.

/Mask
"The door has gone missing I'm affraid"
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
<blockquote><font size=1>In reply to:</font><hr>

Kan ett svärd klyva ett stålrör, under några omständigher?

<hr></blockquote>



Om det är ett /images/icons/devil.gif tunt stålrör, så är det väl inga större problem, men om du menar något i närheten av en kulsprutepipa så går det inte alls.
 

Ghorgareth

Warrior
Joined
9 Jan 2002
Messages
223
Location
Småland
Titan

Så vitt jag vet är Titan den enda metall som faktiskt accepteras av kroppen. Men jag har dålig koll på grafit. Har själv funderat på hur det skulle funka.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,341
Location
Helsingborg
Re: Titan

Standard idag är att alla "reservdelar" som används i kroppen är titanpläterade. Och grafit accepteras INTE av kroppen. Vilket varje person som har blivit knivad med en blyertspenna och fått spetsen avbruten i kroppen vet.
 
Top