Skjut dom i huvudet - musik

Gerkub

Gelékub
Jag ska SL:a Skjut dom i huvudet för några totala nybörjare i helgen. Ett par av dom har god lokalkännedom av Göteborg; de andra, inklusive mig, har ganska dålig. Jag tänker att jag kanske ska sätta ihop en spellista med lite goa låtar för att få rätt stämning. Den kan vara både gravallvarlig, komisk och skräckig om vartannat, lite Shaun of the Dead i Götet liksom. Efterlyser musik som är:

- Göteborg (vad det nu betyder för dig)
och/eller
- Läskig/zombievibbig (kanske nåt soundtrack? Jag tänker kanske Goblin eller nåt sånt).

Last edited:
Jag ska SL:a Skjut dom i huvudet för några totala nybörjare i helgen. Ett par av dom har god lokalkännedom av Göteborg; de andra, inklusive mig, har ganska dålig. Jag tänker att jag kanske ska sätta ihop en spellista med lite goa låtar för att få rätt stämning. Tänker att det kan både vara lite komiskt och skräckigt, Shaun of the Dead i Götet liksom. Efterlyser musik som är:

- Göteborg (vad det nu betyder för dig)
och/eller
- Läskig/zombievibbig (kanske nåt soundtrack? Jag tänker kanske Goblin eller nåt sånt).

Passar inte in på din efterlysning men alla zombierollspel blir minst 100% bättre av att ha Äter upp dig i soundtracket

För zomvievibbmusik kanske smutsig retrosynt funkar? Carpenter Brut - Disco Zombi Italia (hela trilogy-skivan borde funka)

Vet inte om det passar perfekt, men jag anser att soundtracket från datorspelet Dying Light är väldigt stämningsfullt, särskilt för expansionen "The following".

Back