Nekromanti Skjorttips

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
God afton!

Jag gillar skjortor. Dock har jag under mitt liv köp alldeles för många med dålig passform och/eller kass kvalitet. De senaste åren har jag fastnat för Etons Contemporary Fit, som tycks funka bra för min kroppsform (de flesta skjortmärken har annars för korta ärmar, men om jag väljer skjortor med extra long sleeves så blir de för långa - jag ligger helt enkelt emellan de två kategorierna...). Dock ligger Etons skjortor i ett prisläge som inte är helt rimligt i förhållande till min inkomst. Därför är jag intresserad av att prova internetshopar som TailorStore för att få måttanpassade skjortor till ett rimligt pris. Är det någon här som har provat TailorStore eller någon liknande webbutik? Hur var i så fall kvaliteten?

För övrigt får folk också gärna ge tips om webbutiker med bra sortiment av bröstnäsdukar. Jag har googlat en hel del, men inte hittat en enda med vettigt sortiment (Sidenslipsen har näsdukar som ser snygga ut, men en rätt dåligt sortiment - är det någon som har beställt från dem och, i så fall, hur är kvaliteten?). Eftersom jag numer ytterst sällan bär slips och dessutom har alldeles för många slipsar i min garderob, känns det meningslöst (och dyrt) att beställa ett slipskit, där man, så att säga, får näsduken och manschettknapparna på köpet...
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Just Tailorstore är generellt bra valuta för pengarna. Du kan behöva beställa en generisk vit (läs: billig) skjorta först för att se hur just de anpassar dina mått för den modellen, men oftast blir det bra från början. Ärmar och sånt anpassas på centimetern, så ifall du fixar bra och korrekta mått blir det perfekt, men å andra sidan verkar du vara en veteran så det är säkert inga problem. :>
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Jag har köpt en skjorta därifrån, det är flera år sen nu. Jag tog egna mått och... det blev inte helt hundra. Dock enbart på grund av mätningen - skjortan är ordentlig och snygg och jag använder den gärna. Nästa gång så nöjer jag mig med standardstorlek, de passar mig faktiskt bra. :gremsmile:

Det enda jag tycker är lite trist är tygutbudet men där är ju smaken som baken förstås!

Men, prova, det är inga enroma pengar. Som Fogge säger dock; var beredd på att det kanske blir en "okej" skjorta innan det blir prick på.
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Jag är inte mycket till skjortmänniska egentligen, men har du råd så kan du ju alltid testa Youdesign.
Jag jobbar på företaget som utvecklat webbsidan/shopen så jag fick en skjorta därifrån i julklapp förra året. Riktigt schysst kvalitet och passform men inget jag någonsin skulle lägga mina egna pengar på. :gremtongue:
 
Top