Skissa kartor för att det är kul! (ingen AI)

Vi kör rollformulär, kartor, handouts och allt annat i Google Slides. Fantastiskt verktyg för spel. :-)
När jag började spela kampanj med min vanlig grupp, så körde jag google jamboard (online whiteboard) för att sköta allt möjligt, som kartor, loot, handouts osv. Det var också grymt! Misstänker att man kan använda miro eller dylikt idag.
 
Om man gillar böcker i ämnet är väl Jared Blando's böcker att rekommendera. :)
Ja, jag läste hans "How to Draw Fantasy Art and RPG Maps: Step by Step Cartography for Gamers and Fans" (vilken smidig titel förreste !) rätt nyligen. Känns mer riktat mot snygg-kartritande mer än skisser, men håller med, bra "how to"!
 
Ja, jag läste hans "How to Draw Fantasy Art and RPG Maps: Step by Step Cartography for Gamers and Fans" (vilken smidig titel förreste !) rätt nyligen. Känns mer riktat mot snygg-kartritande mer än skisser, men håller med, bra "how to"!
Därför jag gillar dem...vill gärna bli bättre på snygga kartor och som du säger så ger de bra hjälp på vägen dit.
 
Därför jag gillar dem...vill gärna bli bättre på snygga kartor och som du säger så ger de bra hjälp på vägen dit.
Posta några av dina alster vetja! Och varför inte skisserna som hände först!
 
Posta några av dina alster vetja! Och varför inte skisserna som hände först!
Får göra det då :P
Slänger skisserna när jag snyggat till det hela....ja, de är väl del av processen men inget jag känner jag behöver spara när slutliga alstret är klart.
 
Det är skrivet till "Into the Odd", men just plasteel tror jag att jag snodde från "Caves of Qud". Det har ingen som helst bäring regelmässigt i spelet - bara att det ger en vibb av hur föremålet kan se ut och kännas.
Enorm lajk för både ItO och CoQ! ^^ Fiskade lite efter framför allt Qud. Fenomenalt spel.
 
En av mina spelare läste geoinformatik på universitetet så jag bad honom om en rutad karta över Jakarta med låglandet i norr i en annan färg. Jag la sedan till lite effekter. Jag vidgade de största vattendragen t.ex.

Vi spelar IRL så egentligen borde jag printa ut den på stort papper, men jag är inte säker på att upplösningen håller. Kanske A3 bara... Det är ju kul om man kan skriva på kartan. Session Zero är i övermorgon.

Så här blev den i alla fall. Framtidens Jakarta för Mutant År Noll: The Junk Delta...

map KA-TA-TA.jpg
 
En av mina spelare läste geoinformatik på universitetet så jag bad honom om en rutad karta över Jakarta med låglandet i norr i en annan färg. Jag la sedan till lite effekter. Jag vidgade de största vattendragen t.ex.

Vi spelar IRL så egentligen borde jag printa ut den på stort papper, men jag är inte säker på att upplösningen håller. Kanske A3 bara... Det är ju kul om man kan skriva på kartan. Session Zero är i övermorgon.

Så här blev den i alla fall. Framtidens Jakarta för Mutant År Noll: The Junk Delta...

View attachment 31463
Grym! Skriv ut på matt papper och klottra på den under spel. (Möjligen skippa "swamps" - det är självförklarande tror jag?)
 
Back
Top