Frågan är väl mest om andelen är lika stor som andelen OT-inlägg av dina 1306.
Jag skulle gissa att 20-30% av mina kan klassas som OT, mindre om man är minsta lilla generös med tolkningen av ämnet. Enda massiva OT-tråden jag haft var diskussionen om sex i rollspel, och ärligt talat var det bland flamset där en hel del matnyttigt (syftar inte på det i betydelsen tysk sexkannibalism) där.
Visst, jag syndar också, men jag och Rising försöker i alla fall hålla oss till ämnet
Möjligt, men personligen tycker jag att ett automatiskt upprepande av argument in absurdum i hopp om att motparten ska tröttna är mer irriterande än några OT-inlägg.
två fel gör fortfarande inte ett rätt
Nejdå, men det kanske gör att man bör uttrycka sig lite diplomatiskt.
För att använda ett modeuttryck som jag hatar så är rollspel.nu en community. Även om det handlar om spel, så finns det ett visst behov att skitsnack, att lära känna folk, att brodera ut ett koncept för att testa ny mark (varför inte ett rollspel baserat på mumin, för att ta ett slumpmässigt valt aktuellt exempel) och att bara vara trevliga mot varandra. Det är inte enbart en fråga om att diskutera rollspel, det är en fråga om kamratskap och gemenskap också.
För att ta ett rollspelsrelaterat exempel. Visst är det önskvärt att man spelar koncentrerat och bara pratar spel vid spelbordet. Dock så kommer ibland någon med en kommentar, en minnesbild, en fråga eller något annat som gör att man spårar ur och snackar skit en stund. Det är inte fel, det fyller ett behov, det är en del av att man faktiskt är vänner och inte bara spelar tillsammans. Visst kan det tyckas onödigt och irriterande ibland, men det fyller en funktion.
Ett kortare exempel: Visst kan det vara irriterande när telefonen ringer mitt i en film, men ibland är det ett viktigt samtal.
Nej, nu har jag kräkt ur mig alldeles för mycket love, peace, happiness, krama varandra i trafiken och sånt dravel. Dags att rädda min image: Skjut en amerikan till jul!