Nekromanti Skins

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Använder någon de olika utseendena man kan ha på forumet? (De väljs från visningsinställningarna)

Efter att ha provat dem måste jag säga att jag tycker att alla alternativen är ganska fula. Standardalternativet (som heter www.rollspel.nu) tycker jag är det bästa, medan alla andra är värdelösa. Eller, egentligten ser de nog ganska bra ut, men de passar inte så bra med den marmorderade bakgrundsbilden och Codex-loggan + tillhörande bilder (t.ex. "Prenumerera på Codex"-bilden). Nu är det inte så att ett webforum nödvändigtvis måste se så bra ut, men det blir ju inte sämre av ett tilltalande utseende.

Dessutom finns det åtminstone en bug med några av de andra skinnen; kryssrutorna får på vissa ställen en annan bakgrundsfärg än resten, t.ex med "The blues" då man skriver ett nytt inlägg, då de två kryssrutorna med "Skicka alla svar..." och "Jag vill..." får en mörkare bakgrund.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Själv använder jag "Stålgrå" som jag tycker passar rätt bra med övrig grafik också. Men egentligen är det ju tänkt att man ska använda standard-färgerna då dom är de enda som är anpassad för övrig grafik. Övriga skins är såna som följer med systemet eller som hämtats från utvecklingsforumet.

Om någon skulle vilja hjälpa till med att fixa nya skins så kan jag fixa en kopia av stylesheetsfilen och en bild som beskriver vad de olika värdena ändrar för olika saker.

Angående kryssrutorna så har det att göra med att Explorer ändrar färgen runt kryssrutan och inte bara inuti den om man ställer in färgen för dem. Vilket man ofta gör med samma klass som för knappar som man vill ändra färgen på, därför uppstår detta fenomen. Mycket störande helt enkelt, men det ser ju bra ut i Mozilla så jag bryr mig inte. ;]
Hmm. Nu ser jag att du skriver att det bara är på vissa ställen som kryssrutorna har annan bakgrundsfärg, är det så? Och är det då vitt inuti dem, dvs att de inte är ändrade alls, eller är de också ljusblå inuti?
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Det enda stället jag hittat där kryssrutorna inte börjar se konstiga ut är i anslutning till Favoritforumen. På alla andra ställen blir det konstigt.

Jag bifogar även en bild, så att du kan se hur forumet ter sig genom mina ögon...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tja, vad kan jag säga mer än att IE suger? Att det inte ändras på kryssrutorna vid Favoritforum beror på att stylesheet-klassen inte är inställd på den, så den får inte korrekt färg på innehållet (och därmed inte den fula omslutande bakgrundsrutan heller).

Blir det så här även i de senaste versionerna av Explorer?
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
"Blir det så här även i de senaste versionerna av Explorer?"

Ja, det hoppas jag, för det är den jag använder just nu (ver. 6.0.2600)...
 
Top