Nekromanti Skillnad?

Astaroth

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
12
Kan någon förklara skillnaden mellan effekterna rörelse och animera föremål, beskrivningen känns lite knapphändig...
/Astaroth
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Skillnad!

"Kan någon förklara skillnaden mellan effekterna rörelse och animera föremål, beskrivningen känns lite knapphändig..."

Tag en normal action-figur med ledade armar och ben, eller en sån där modelldocka i trä som konstnärer ibland skaffar. Med effekten Animera Föremål kan du få den att röra på armar och ben. Med effekten Rörelse kan du förflytta den om det inte finns någon nämnvärd friktion.

Använder du bara Animera Föremål kan du få dockan att dansa på stället. Använder du bara Rörelse kan du få dockan att glida på hal is. Kombineras de kan du få den där dockan att gå.

Förklarar det skillnaden?

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Tearlach

Warrior
Joined
16 Jun 2000
Messages
231
Location
Västerhaninnge (stockholm)
fler frågor

hur stark är animera föremål/rörelse?
om magikern MR Mysko kastar rörelse på Krigaren Krallige Krille`s mantel,
är det då som om en vind drar i manteln eller måste Krallige Krille slå ett slag för styrka för att inte släpas över stupet.

om MR Mysko istället kastar animera föremål på manteln och får manteln att linda sig om krallige krilles huvud.
hur svårt är det då att för krigaren att bli av med manteln?

Tearlach:en magiker med fantasi är en farlig magiker
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Fler svar

"om magikern MR Mysko kastar rörelse på Krigaren Krallige Krille`s mantel, är det då som om en vind drar i manteln eller måste Krallige Krille slå ett slag för styrka för att inte släpas över stupet."

Det är mer som en vind. Först när magikern lägger på Levitera eller någon annan cool effekt finns det risk att Krille dras ut över stupet. Det får trots allt inte finnas någon nämnvärd friktion när man använder rörelse.

"om MR Mysko istället kastar animera föremål på manteln och får manteln att linda sig om krallige krilles huvud.
hur svårt är det då att för krigaren att bli av med manteln?"


Det är inga problem att slita bort manteln, men det är irriterande nog, speciellt om det sker under strid.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
Och dessutom

Om man dessutom animerar Animerar Krallige Krilles piercingnål i tungan så att den hoppar upp och ned mellan gommen och underkäken blir det hela extremt irreterande.
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Moonwalk

Bör man inte kuna klara sig på animation om figurens tyngd flyttas mellan benen som stegvis förs framåt.
Ungefär som naturlig gång fast onaturlig.

Moonshadow
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Moonwalk

<I>Bör man inte kuna klara sig på animation om figurens tyngd flyttas mellan benen som stegvis förs framåt.</I>

Teoretiskt sett håller jag med, men det torde kräva en rejäl dos precision - antagligen skulle figuren bara ramla omkull efter ett steg eller två.

--
Åke
 

Moonshadow

Warrior
Joined
20 Sep 2000
Messages
202
Location
Visby/Skövde/Uppsala
Re: Magicwalk

Att finna och väva filament det är precision att gå med en liten gubbe kan inte vara särskilt svårt bara man koncentrerar sig lite.

Moonshadow
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Magicwalk

"Att finna och väva filament det är precision att gå med en liten gubbe kan inte vara särskilt svårt bara man koncentrerar sig lite."

Tja, det är knappt så att vi klarar av det idag, trots superdatorer, högkänsliga gyrosystem och superfina stegmotorer och servon. Hur mycket svårare tror du att det är för en magiker som saknar allt detta?

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Jättesmart, förutom...

Jag tror att man måste använda någon annan effekt än animera för att få piercingnålen att hoppa upp och ned. Därimot borde man (om den är ihopskruvad) kunna få den att gänga ur. Ursäkta för att jag är besservisseraktig.
 

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
Re: Jättesmart, förutom...

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Ursäkta för att jag är besservisseraktig<p><hr></blockquote><p>Det kan jag ta, men vi måste ju lura ut vilken den aktuella effekten då skulle vara/images/icons/laugh.gif
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Re: Jättesmart, förutom...

Tack för det.
Ja just det..
Själv är jag sämst på sånt där med effekter. Levitera kanske./images/icons/tongue.gif
 
Top