Jag har hittils gjort fyra rollpersoner till Eon lll. Två av dem har genom en slump slagit fram Skicklig på den nu ack så vanlig Mentala egenskaps-tabellen. Den ene var cirefalisk vapenmästare, kusin till Rhazcom Manziir och syrra med Narna, så det föll sig liksom naturligt att han skulle va lite bättre än allmänheten. Jag hade tänkt att ge denne Marzem Manziir resultatet Skicklig automatiskt för att få honom till en mästare i sitt värv, men första slaget hamnade där med ett poff och ett tu tre var Marzem Manziir, förutom stark som en oxe, tålig som en sjöbjörn, smidig som en katt, snygg som en tjej (eller nåt
), slug som en räv, envis som en åsna och belevad som en akademiker även en mästare på en av de mäktigaste stridskonsterna i Mundana... 
Men trots allt så blev han till en jäkligt intressant rollperson! - om än väldigt 'bra'. I regeltermer slog jag:
STY 18
TÅL 16
RÖR 16
PER 16
PSY 13
VIL 16
BIL 16
SYN 13
HÖR 11
Rik familj, en känd familjemedlem... (till att börja med 100...)
Skicklig...
Markfurst...
Kvalitetstål + vasst vapen... (till att börja med 99 på Föremål & ägodelar)
Chockresistent...
Berömmelse...
Hästarnas herre...
Nattuggla...
Avvärjt rånförsök...
(+två nackdelar) Jagad...
Skyldig en tjänst...
(+två extra slag)
Outslitlig...
Erkänd som mästare...
---------------------------------------------------------
Sedan slog jag fram att hans familj var vapenmästare, att han var massiv, att han var 205 cm lång och att han hade framgångsrik karriär som vapenmästare. Han blev alltså väldigt_jättegrym. Men trots allt var han intressant och passade in i den lilla 'spelgrupp' av egna rollpersoner som jag skapat i brist på annat att hitta på (förutom att snacka i fyra timmar i sträck med klassens jobbigaste bitchunge). Så jag till att älska honom...
Och det coolaste med hela skiten är att han är helt framslagen. Det jag bestämde innan var att det skulle vara en cirefalisk vapenmästare - sedan fick han ha tre i styrka om det skulle bli så, jag bestämde mig för att slå allt. Jag använde visserligen höga_attribut-metoden, men det var också det ända...
Så vad vill jag säga med detta... Jag vill juh självklart skryta lite med osvikligt extrema tur med tärningarna (det var min thismälva som bet av en bepansrad trukh på mitten, ja) och dels vill jag veta om ni har haft samma tur nån gång. Om ni har haft nån relativt feamslagen snubbe som blev sjukt bra, intressant, cool och mästerlig. Ungefär det.
-Hjalle, turen håller i sig för att jag håller i den.

Men trots allt så blev han till en jäkligt intressant rollperson! - om än väldigt 'bra'. I regeltermer slog jag:
STY 18
TÅL 16
RÖR 16
PER 16
PSY 13
VIL 16
BIL 16
SYN 13
HÖR 11
Rik familj, en känd familjemedlem... (till att börja med 100...)
Skicklig...
Markfurst...
Kvalitetstål + vasst vapen... (till att börja med 99 på Föremål & ägodelar)
Chockresistent...
Berömmelse...
Hästarnas herre...
Nattuggla...
Avvärjt rånförsök...
(+två nackdelar) Jagad...
Skyldig en tjänst...
(+två extra slag)
Outslitlig...
Erkänd som mästare...
---------------------------------------------------------
Sedan slog jag fram att hans familj var vapenmästare, att han var massiv, att han var 205 cm lång och att han hade framgångsrik karriär som vapenmästare. Han blev alltså väldigt_jättegrym. Men trots allt var han intressant och passade in i den lilla 'spelgrupp' av egna rollpersoner som jag skapat i brist på annat att hitta på (förutom att snacka i fyra timmar i sträck med klassens jobbigaste bitchunge). Så jag till att älska honom...
Och det coolaste med hela skiten är att han är helt framslagen. Det jag bestämde innan var att det skulle vara en cirefalisk vapenmästare - sedan fick han ha tre i styrka om det skulle bli så, jag bestämde mig för att slå allt. Jag använde visserligen höga_attribut-metoden, men det var också det ända...
Så vad vill jag säga med detta... Jag vill juh självklart skryta lite med osvikligt extrema tur med tärningarna (det var min thismälva som bet av en bepansrad trukh på mitten, ja) och dels vill jag veta om ni har haft samma tur nån gång. Om ni har haft nån relativt feamslagen snubbe som blev sjukt bra, intressant, cool och mästerlig. Ungefär det.
-Hjalle, turen håller i sig för att jag håller i den.