Jag förstår konceptet, men hävdar ändå att så länge man inte snackar om åka tillbaka i tiden varianter där tidslinjer blir helt uppfuckade så är det ju ändå någon i något av de där universumen som berättat historien först. Sannolikheten att just jag kommit på min historia först är väldigt minimal kan man väl säga, men å andra sidan så är det väl det som är så intressant med slumpen att den är just slumpaktig. Så av ren slump kan just exakt min historia vara första gången någon berättar den. Jag slipper känna mig meningslös för att jag helt enkelt (?) väljer att inte ta åt mig av den möjligheten. Å andra sidan är det kanske miljarder som jag (kanske miljarder JAG till och med) i andra universum i sådana fall som bryter ihop just nu och inte orkar mer. Vem vet, jag bryr mig faktiskt inte. Jag förstår konceptet men är en väldigt jordnära person på det sättet antar jag
Jag ser det väl så här ungefär att jag försöker som SL oftast att hitta på "roliga" saker, det ska vara kul att spela. Med det menar jag inte humoristiskt jämt utan snarare är jag ute efter olika känslor, oavsett om det är en cool strid, eller en hemsk upplevelse. Jag är också väldigt spontan i mitt spelledande, det är (ibland alldeles för lite) inte mycket förberedande.. Däremot så tänker jag väl så att även om historian är "min" på så sätt att det är jag som påverkar handlingen överlag mest, så tar jag hänsyn till spelarna. Jag gillar att utmana spelarna också. Jag kan på sätt och vis anse att jag är lite arrogant på det sättet att jag anser att jag alltid har ett svar på det som händer, och spelleder efter det, men ibland borde jag kanske ha förberett något lite mer.
Som spelare försöker jag utmana spelledaren, komma på lösningar osv.. Är nog delvis jobbig som spelare då jag vill veta mycket, och utforska mycket, men å andra sidan väldigt bra som spelare då jag nog anser att jag är rätt bra både på att gestalta olika roller och att även om jag är fullt kapabel att t.ex. powergama så gör jag det inte ( om det inte är tänkt man ska göra det). Men jag gillar att hitta på intressanta saker, både som SL och spelare. Sen kan man väl alltid bli bättre.
Typ så.. Ska fundera lite mer, se om jag kommer på nåt bättre att säga

Men intressant tråd iaf
Edit: När jag spelar försöker jag alltid köra så som min karaktär skulle köra, inte spela på något jag inte vet osv.. Däremot försöker jag också göra karaktärer som vill föra historian framåt, då jag anser det som spelare vara en uppgift att hjälpa till. Som spelledare är jag precis likadan att jag har en story jag hittar på, om någon spelare vill flumma bort helt för att deras karaktär skulle göra det så kanske det inte passar i min grupp. (jag tillåter så klart att man kör sin karaktär och att man hittar på egna saker, men om man helt skiter i det jag berättar så ger det ju inget, då lägger inte jag heller ner energi på den spelaren.) Jag utvecklar däremot gärna spelarnas egna mål så länge vi allihopa tillsammans jobbar mot ett gemensamt mål också. Kan utveckla det mer om du vill, men tror du förstår ungefär vad jag menar.