Nekromanti skapande av vandöda

Joined
24 Mar 2002
Messages
330
Jag vet att det finns en kemisk prosses för att skapa vandöda i eon, men finns det ingen magi eller ritual som inte tar så lång tid?

Det var ett tag sen ja skrev på detta forum... skönt att vara tillbaka :gremtongue:
 
Jag tänkte samma sak en gång, så jag tog mig en liten funderare och vill du veta vad?
Om du inte går efter reglerna i V&N eller använder någon som helst alkemi... så tar det 28 timmar och kräver 46 magnituder för att animera ett skelett på typ 5kg eller något sådant (har inte mina beräkningar här för tilfället, tror de hamnade i soporna men jag ska kolla om jag hittar dem).

Så det är inte värt det... 46 magnituder... plus att din vandöda inte får någon nekrotropisk förmåga och att den får ungefär 3 i STY, TÅL, RÖR. Och PSY, VIL, BIL, PER får den 1 i... och SYN och HÖR får den 0 i.

Och som jag sagt i en tidigare tråd: Att skapa vandöda tar inte lång tid om man kan reglerna...
 
tag ett bebis-sklett. det får samma attribut som ett fullvuxet skelett (det är ju samma magi..) men det väger väldigt mycket mindre.

halvera tidsåtgången (och spendera ett extra kongalat). läs alkemi-kapitlet en gång till..
 
Och som jag sagt i en tidigare tråd: Att skapa vandöda tar inte lång tid om man kan reglerna...

Det håller jag inte med om jag skulle gjorde en Rang 5 zombie hade 2 medhjälpare och ett normalstort labratorium och det tog mer än 12 timmar
 
Skulle jag ha gjort en rang 5 Zombie så skulle det ta... ungefär 15 timmar, vilket är helt okej tycker jag. Jag anser att det är en relativt kort tid då man ser på helheten.

Det ska inte gå för fort att reanimera lik... då blir det ju inget rollspelande i det hela.
 
Det ska inte gå för fort att reanimera lik... då blir det ju inget rollspelande i det hela.

I min spelgrupp brukar vi inte rollspela ritaler och alkemiska prosseser utan det är mer som:
-Klarar du av det?
*tärningar rullas*
-Nä/Jo
- Då misslyckades du och du har nu ett värde löst lik i ditt labratorium/Ja då har du animerat en vandöd
 
I min spelgrupp brukar vi inte rollspela ritaler och alkemiska prosseser utan det är mer som:
-Klarar du av det?
*tärningar rullas*
-Nä/Jo
- Då misslyckades du och du har nu ett värde löst lik i ditt labratorium/Ja då har du animerat en vandöd

Då tycker jag att ni ska sluta spela rollspel, nästan. Fast ni kanske tycker det är underhållande iofs.
 
Då tycker jag att ni ska sluta spela rollspel, nästan. Fast ni kanske tycker det är underhållande iofs.

Det tycker jag inte efter som vi rollspelar allt annat
 
I min spelgrupp brukar vi inte rollspela ritaler och alkemiska prosseser utan det är mer som:
-Klarar du av det?
*tärningar rullas*
-Nä/Jo
- Då misslyckades du och du har nu ett värde löst lik i ditt labratorium/Ja då har du animerat en vandöd

Det känns ungefär som om de skulle klippt bort hela animeringsscenen ur en Frankensteins monster-film...

Låter m a o dötrist ivärsta fall, och bortslösande av ett utmärkt rollspelstillfälle i bästa fall.

Nåja... to each their own.

/Joel
 
Så såg det ut för oss ibörjan, för några år sedan, sedan började vi rollspela mer och mer tillfällen och nu slåss vi nästan själva istället för våra rollpersoner i en strid...
 
Så såg det ut för oss ibörjan, för några år sedan, sedan började vi rollspela mer och mer tillfällen och nu slåss vi nästan själva istället för våra rollpersoner i en strid...

Det låter som en inbjudan till konflikter... håll er på rätt sida om "nästan".

/Joel - pacifist... ju
 
Back
Top