Nekromanti Skapa roliga karaktärer

SiggeX

Veteran
Joined
7 Oct 2016
Messages
44
Hej!

Skulle vilja ha lite hjälp att samla ihop lite roliga karaktärer från olika TV-serier,filmer, böcker osv som skulle kunna vara roliga som inspiration till en rollspelskaraktär.
Hade själv inte mycket tid att komma på något bra så tar bara ett snabbt exempel.

Karaktär: Joey Tribbiani
Från: Friends (TV-Serie)
Personlighet: Flirtar med alla attraktiva kvinnor i sin närhet. Mat går före allt annat.

Som sagt, dåligt exempel men ni fattar hur jag menar. Hade varit kul att ta fram lite sköna karaktärer som man kan ta som inspiration för att kunna skapa riktigt roliga karaktärer.
Tycker själv att det är mycket lättare att "spela" sin karaktär bra om man har något att jämföra med.

Tack på förhand! :)
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Jag har gjort en rollfigur med arbetsnamnet "Dr Jekyll och Gunvald Larsson".
Inspirationskällorna var Kurt Wallander (när han är normal) och Gunvald Larsson (när han blir arg).
Sen utvecklades det hela i en egen riktning när figuren väl kom i spel och varit igång några äventyr, men jag hade ändå lite nytta (eller nöje) av att kolla på "best of Gunvald"-klipp på youtube.
 

SiggeX

Veteran
Joined
7 Oct 2016
Messages
44
Mannen i skogen;n224916 said:
Jag har gjort en rollfigur med arbetsnamnet "Dr Jekyll och Gunvald Larsson".
Inspirationskällorna var Kurt Wallander (när han är normal) och Gunvald Larsson (när han blir arg).
Sen utvecklades det hela i en egen riktning när figuren väl kom i spel och varit igång några äventyr, men jag hade ändå lite nytta (eller nöje) av att kolla på "best of Gunvald"-klipp på youtube.

Sjukt bra :)
Vi har fortfarande en del problem med att folk gör roliga karaktärer men sen typ 1 timme in i spelandet så blir det lite mer att man spelar sig själv. Antar att det är en del träning bara. Dock så tycker jag att det känns som att även dom på tex Critical Role glömmer av sig ibland och spelar lite mer som dom "själva" skulle ha gjort.
 
Top