Nekromanti Skapa den ultimata krigsherren

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Okej, nu verkar det ju på fölkets svar som att en krigsherre bara är strategiskt/taktiskt kunnande? Så hade inte jag velat ha min tama krigsherre, nej fan heller. En Riktig Warlord är en väl sammansatt typ med många olika kvalitéer.

Först och främst behöver vi ett ansikte. Här tänker jag automatiskt på Raul Julia, och han blir nog faktiskt bra, jajamen.

Sedan behövs en fysik, här blir jag lite sugen på Rosens Dvärg-Warlord från handboken, men Raul hade inte passat som dvärg, så tror jag att jag istället nöjer mig med... hmm... Conans fysik. Yes box.

Då behöver vi en hjärna, och här finns ingen fråga, det måste vara Albert Speer. Han var arkitekt, men lyckades ändå efterträda Dr Fritz Todt och effektivisera hela den tyska produktionsapparaten och infrastrukturen. Helt rätt hjärna för en Warlord.

Okej, ansikte, kropp, hjärna. Nästa grej blir själen. Här plockar jag direkt Khalid bin Al-Walid, den främste krigaren som någonsin levat.

Det här börjar ju se riktigt bra ut. Då behöver jag bara en attityd också. Med risk att verka okonventionell vill jag faktiskt ha patriciern Havelock Vetinari från Discworld-serien. Jag vet att han är en statsman och inte en krigare, men tänk själv hans attityd på en krigare så förstår ni vart jag vill komma.

Mm... det hade blivit en bra warlord.

- Lycan
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Det här börjar ju se riktigt bra ut. Då behöver jag bara en attityd också. Med risk att verka okonventionell vill jag faktiskt ha patriciern Havelock Vetinari från Discworld-serien. Jag vet att han är en statsman och inte en krigare, men tänk själv hans attityd på en krigare så förstår ni vart jag vill komma
Oh... Ja, när du talar om Skivan... Ja, där finns det verkligen killar med attityd. En Djingis Cohen Barbaren, en Lord Hong, en Cliff, en Nanna Ogg och en Gråbo... Ja, där har vi mitt förslag, alldeles utan motivation. Och de som inte läst Terry Pratchett får skita i det här inlägget tills de skärpt sig och läst dessa världens bästa böcker. Sådetså.

-Hjalle, läser Levande musik just nu.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Okej, ansikte, kropp, hjärna. Nästa grej blir själen. Här plockar jag direkt Khalid bin Al-Walid, den främste krigaren som någonsin levat.
Hmm...det var ett bra val, på min ära. Han borde nästan få ersätta Belisarius på min lista, eller något. Fast äsch, vi borde ha nån slags battle mellan våra val...något för ett nytt figurslagspel, månne? :)

- Ymir, vill ha timurider i plast, tenn och liten skala
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Låter lite som Chaos Progenitors (tror det hette så); ett samlartärningsspel som kom under CCG-vågen. Det gick ut på att man "födde upp" någon slags kaosmonster genom att bygga en "lek" av olika tärnignar, och på så vis fick man olika attribut på sin best, sedan var det bara att smiska skiten ur de andras hemmasnickrade miffomonster.

Hade säkert fungerat för genmanipulerade Warlårds också.
 
Top