Nekromanti Skapa absolut egen vapen typ

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Finns det någon regler hur man skapa en absolut nytt vapen till Eon som verkar realistisk men inte så där man tar en slagsvärd och modifera den.
 

Martin Eriksson

Veteran
Joined
13 Jan 2002
Messages
128
Location
Karlskoga
nej....men det är väl inte så jävla svårt att fundera ut.....kolla vad vapnet väger och ta krosskada från ett vapen som har ungefär samma form och väger lika mycket osv...

annars så finns det en massa nya vapen utlagda på internet....men jag vet inte om du kan skapa några nya VAPENTYPER....Neogames har täckt in allt jag kan komma på där....
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Jag har kommet på special typ of vapen som kräver vis god skicklighet så att man inte skada sig själv. Två stycket speciala svärd som kan sätta hopp till en dubbel klingat svärd och hantera som stav/stång vapen. Ser exempel på Darth Maul från Start Wars Episode 1 när han vifta med sin lasersvärd. Det typen av svärd bli väldigt grym men måste ser upp att man inte råkat stycka in sig med de ena klinga medan man försöker hugga mot sin motståndare.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Ett alldeles vanligt dubbelsvärd, alltså? [NT]

NT=No Text, ingen text alls. Jag vet att flera personer brukar skriva en massa strunt i dessa posts i alla fall, men det tänker inte jag göra.
 

Martin Eriksson

Veteran
Joined
13 Jan 2002
Messages
128
Location
Karlskoga
Om du vill göra någonting sådant så får du väl snacka med din SL.....men jag skulle inte vilja fumla med ett sådant vapen...blir inte så svårt för en SL på dåligt humör att hitta på hur du fumlade.

För övrigt tror jag inte att sådana vapen fanns i förr i tiden, och det borde inte bero på att ignen har gjort ett sånt. Det boror nog snarare på att det var klumpigt att slåss med.

Sen borde du i all välmening lägga ner lite mer tid när du skriver dina inlägg, kanske läsa igenom dom en gång iaf. Det blir lite svårt att förstå ibland.
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
Konsultera någon som vet något om vapen så kanske du skulle kunna få några bra tips.
 

Attack Bosse

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
100
Location
Göteborg
Höre du Eskil vad har du fått det där tramset ifrån? Lyssna inte på honom. Det bästa vore om du gick till någon som inte vet något alls om vapen, t.ex. en skomakare eller biblotikarie.
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Re: Snälla, låt bli

Så mitt tips är att ta ha två vapen istället ett spjut och sedan svärdet i bältet. Då har du en komplett arsenal som kan lösa de festa problem, självfallet ingår matchande sköld och hjälm.

Jag skuller hellre använda ishani än vanlig spjut. För att spjut ger inte största fördel i strid men är billig vapen att skaffa. Till exempel du har kört in motståndare med spjut sen kommer en annan motstånare från vänstra sidan och hinner inte riktig med att dra ut sin spjut eller svärd (vi kan säga svärden sitter i högra sidan) i tid. Ishani anser jag den bästa vapen i strid då man blanda med svärd, stav och stångvapen teknik och är ganska smidig men... den är inte så hållbart därför undra man inte kunna göra människo version av ishani om man ersätt trästav med metalstav och gör svärd klingan lite större och sabel liknade.
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Re: Spjut

Jag vet som sagt var inget om reglerna men att döma ut spjutet som ett otjänligt vapen ser jag endast som okunnighet. Du får gärna bevisa att jag har fel.

Ok jag ska påpeka vad som är nackdel med spjut. Spjutvapen har bara en riktning som gör effetiv skada är gör bara sticka framåt som betyder har inte flera fördelar att slås på olika vinkla förutom men om man försöker slås med den som stavvapen. Och den är lite mera enklare att undvika den genom att man undviker åt sidan. De kan nog undvika åt sidan sen slå på spjutfäktare eller greppa spjutenvapen medan man slå mot spjutfäktare och medan man gör det kan man nog avväpna ochså. De försöker bli riktig spjut mästare bör man följa dessa två enkla regler.
1: Spjutfäktare bör försöker tar alldigt först initativ om man möter skicklig kämpe och sedan sticka snabbt mot dem så att de hinner inte försvara sig.
2: Försök hålla lång avstånd mot sin motståndare och dra tillbaka spjuten snabbt efter man har utfört den och säg till så att motståndare kan får grepp på spjuten.
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Re: Spjut

Hmmm... ok du har rätt... Jag har kommet på en sak att man om man slås med spjut i strid skall man vara snabbt för att kunna vinna.
 
Top